۱. ساختار، داده ساختار یافته و ارتباط
گوگل در پردازش داده‌های ساختار یافته و ثبت محتوا در وب سایت‌ها بهتر عمل می‌کند.
حتی اطلاعاتی که نشانه‌گذاری نمی‌شود در حال حاضر می‌تواند به طورکامل توسط گوگل پردازش شود. Featured یا گوگل Answer مثال‌هایی هستند – در این موارد، محتوای وب سایت به صورت گرافیکی پردازش می‌شود تا کاربرها بتوانند بهترین پاسخ ممکن برای جستجو را داشته باشند.
گوگل در سال ۲۰۱۹ پردازش اطلاعات وب سایت را حتی بیشتر ادامه خواهد داد. موتورجستجو به طور فزاینده‌ای از داده‌های سازمان‌یافته استفاده خواهد کرد. گوگل در سال ۲۰۱۸ اغلب مطالب خود را برای featured snippets آزمایش کرده‌ است. این تست‌ها نشان می‌دهند که گوگل واقعاً بیش‌ترین مقدار را ارایه می‌دهد که کاربران به عنوان تکه‌هایی از آن‌ها انتخاب کرده‌اند.
کاری که می‌توانید انجام دهید:
هیچ تضمینی وجود ندارد که گوگل محتویات شما را به عنوان یک قسمت برجسته نمایش دهد. اما شما می‌توانید محتوای خود را بیشتر مرتبط با یک ساختار متن روشن، پاراگراف‌های، و محتوای منحصر به فرد قرار دهید. همچنین توصیه می‌شود که درپاراگراف‌های شما به سوالات خاصی پاسخ دهید. گوگل از این رویکرد استفاده می‌کند: “هنگامی که ما تشخیص می‌دهیم که یک پرسش نامه پرس و جو را می‌پرسد، ما صفحات را ردیابی می‌کنیم که به سوال کاربر پاسخ می‌دهند، و یک نتیجه برتر را به عنوان یک قسمت برجسته در نتایج جستجو نمایش می‌دهند.”
داده‌های ساخت‌یافته که ستارگان درجه را فراهم می‌کنند در بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین استاندارد هستند.
۲. موبایل
گوگل در سال ۲۰۱۸ اولین شاخص تلفن همراه خود را راه‌اندازی کرد. در سال ۲۰۱۹، موتورجستجو حتی بیشتر روی دستگاه‌های تلفن همراه تمرکز خواهد کرد. گوگل در سال‌های اخیر از “Mobilegeddon” گرفته تا Index موبایل، برای افزایش آگاهی از تلفن همراه در میان SEO و webmasters کار کرده‌ است. داده‌ها همچنین متخصصین جستجو را از سمت راست به سمت راست هدایت می‌کنند. به هر حال، پرس و جوهای بیشتر در حال حاضر از طریق دستگاه‌های همراه انجام می‌شوند تا از طریق دسکتاپ. این روند رو به افزایش است.
کاری که می‌توانید انجام دهید:
موبایل همیشه باید تمرکز شما با بهینه‌سازی‌های وب سایت باشد. شما باید وب سایت خود را به طور عمده برای دستگاه‌های همراه بهینه‌سازی کنید.مهم‌ترین آن‌ها سرعت صفحات است . متون شما باید تاحد امکان کوتاه و ساختار یافته باشند. کنتراست هم باید به اندازه کافی بالا باشد تا محتوای شماقابل خواندن روی صفحات کوچک‌تر باشد. همیشه به یاد داشته باشید که کاربران تلفن همراه زمان کمی را در وب سایت صرف می‌کنند و تنها سه ثانیه به صفحه موبایل  اختصاص می‌دهند . 
۳. جستجوی صدا
با افزایش استفاده از دستیاران دیجیتالی مانند الکس، گوگل Home یا Apple’s Siri،نیاز کاربران وب به جستجوی اینترنت فقط با استفاده از دستورها صوتی نیز افزایش خواهد یافت. این امر همچنین منجر به تغییر ماندگاری در رفتار جستجو کنندگان خواهدشد. طبق نظرسنجی گوگل، افراد جوان به طور خاص از جستجوی صدا استفاده می‌کنند وبرای مثال ۵۵ درصد جوانان بین سنین ۱۳ تا ۱۸ سال با تلفن‌های هوشمند خود صحبت می‌کنند. Comscore پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۲۰ حدود ۵۰ درصد از تمام نامه‌های پرس و جو جستجو با صدا ساخته خواهد شد. این پیشرفت البته با افزایش استفاده از اینترنت در دستگاه‌های تلفن همراه و توزیع سازگار دستیاران دیجیتالی دست به دست می‌شود. هیچ‌کس مایل به تایپ کردن سوالات طولانی در مورد گوشی‌های هوشمند نیست. جستجوی صدا راه‌حل بهینه را در اینجا ارائه می‌دهد. دستیاران دیجیتالی مانندالکس، گوگل Home یا Siri اصلاً نیازی به صفحه‌کلید ندارند.
مرور سالانه این گرایش‌ها گوگل نشان می‌دهد که کاربران اکنون از گوگل سوال می‌کنند.گوگل از سال ۲۰۱۶ نیز W را در مقالات خود ذکر کرده‌است. این در ارتباط با جستجوی صدا شگفت‌انگیز نیست. به عنوان مثال، هیچ‌کس در جستجوی “رستوران” نیویورک “با استفاده از جستجوی صوتی تلفن هوشمند خود جستجو نمی‌کند، اما” بسیار خوب، گوگل.بهترین رستوران در منهتن کجاست؟
جستجوی صوتی به طور فزاینده‌ای در سال ۲۰۱۹ به چالش پاسخ دادن به پرسش‌های خاص برای کاربران، در سال ۲۰۱۹ مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اهمیت پاسخ صریح گوگل به پرسش‌های کاربر توسط مقاله‌ای در وبلاگ مرکزی گوگل Webmaster از ۳دسامبر ۲۰۱۸ اثبات شده‌است. از آن زمان به بعد snippets غنی نیز برای صفحات پرسش و پاسخ در SERPs نمایش داده شده‌اند.
کاری که می‌توانید انجام دهید:
برای گوگل که قادر به ارایه پاسخ مناسب به جستجو از طریق جستجوی صداباشد، داده‌های شما باید به شکل ساختاری در دسترس باشند. همچنین مهم است که شما سعی کنید پاسخ صریحی به سوالات ویژه در مورد محتوای خود ارائه دهید. استفاده از یک ابزار و یا استفاده از Google Suggest برای بررسی اینکه آیا کاربران سوالات شما درباره محصول یا محتوای شما سوال می‌کنند می‌توانند به شما کمک کنند تا محتوای خود را بهینه کنید. این موضوع مهم‌تر از همیشه است که محتوای شما ارزش افزوده واقعی را ارائه کرده و یک راه‌حل عینی را برای نیاز یک کاربر به شما ارائه می‌کند.
شما هم اکنون می‌توانید با نشانه‌گذاری مربوطه برای جستجوی صدا شروع کنید. درschema.org نشانه‌گذاری speakable برای “صحبت کردن” قبلاً منتشر شده‌است. هنوز “معلق” (دسامبر ۲۰۱۸) است. با این حال، داشتن یک نگاه نزدیک به حاشیه ارزشمند است.
۴. محتوا
سال ۲۰۱۹ در نهایت انتهای متون مربوط به موتورهای جستجو را خواهد دید. بهینه‌سازی محتوا به طور خاص به طور فزاینده‌ای در مورد “تجربه Keepable” است. کاربر بایدچیزی از سایت شما بگیرد که مدت زیادی به یاد خواهند داشت.
این رویکرد را می‌توان تعمیم داد تا ایده رابرت Seeger، یک متخصص برندینگ را در نظر بگیرد. او همچنین از مفهوم ۳ H در SEOKomm ۲۰۱۸ صحبت کرد. این به آن معنی است که محتوا، حتی برای موضوعات دشوار، همیشه باید شامل مغز، قلب و وضعیت باشد. به این معنا، “تجربه Keepable” از متنی تشکیل شده‌است که هم هوش و هم احساسات کاربر را مورد خطاب قرار می‌دهد. در عین حال، محتوای کامل نگرش شرکت را بیان می‌کند. این می‌تواند به اشتراک گذاشته شود یا به اشتراک گذاشته نشود. در هرصورت، یک گروه هدف دقیقاً محتویات آن‌ها را پیدا خواهد کرد.
کاری که می‌توانید انجام دهید:
سعی کنید بهترین محتوای وب را برای سوژه خود ایجاد کنید. این محتوا باید به مخاطب هدف شما دقیقاً ارزش افزوده را بدهد که به دنبال آن هستند. هدف، واکنش کامل به قصد کاربر است. آیا کاربران شما به دنبال اطلاعات هستند، آیا آن‌ها می‌خواهندچیزی بخرند؟
۵. هوش مصنوعی
گوگل از زمان معرفی of در سال ۲۰۱۵ به طور رسمی شایستگی‌های خود را در زمینه هوش مصنوعی گسترش داده‌است. گوگل برای مدتی شناخته شده‌است که گوگل با هوش مصنوعی کار می‌کند، اما تنها با مقاله تعیین‌کننده در ۲۶ اکتبر ۲۰۱۵ درbloomberg.com بود که گوگل تایید کرد که الگوریتم RankBrain وجود دارد و موتورجستجو از انصارالاسلام برای تولید نتایج جستجو استفاده می‌کند. از آن زمان، گوگل از این هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای پاسخ دادن به برخی از سوالات جستجوی روزانه خود استفاده کرده‌است. حدود ۱۵ درصد از ورودی‌های روزانه در نوار جستجوی گوگل تا کنون وارد این مسیر نشده اند.
RankBrain وظیفه پاسخ به این سوالات را به شیوه‌ای معنی‌دار انجام می‌دهد.
اما RankBrain تنها بخشی از هوش مصنوعی است که گوگل از آن استفاده می‌کند.گوگل در حال حاضر وب سایت خود را راه‌اندازی کرده‌است که اصول گوگل را در توسعه هوش مصنوعی توصیف می‌کند. شرکت در یک جمله چیزی را تکرار می‌کند که گوگل قصددارد با هوش مصنوعی انجام دهد:
ماموریت گوگل این است که اطلاعات جهان را سازمان دهی کرده و آن را به صورت جهانی در دسترس و مفید قرار دهد.”
بنابراین، منطقی است که گوگل در فراهم کردن بهترین محتوای برای جستجوهای جستجوی خود در سال ۲۰۱۹، در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. اگر هوش مصنوعی گوگل هم اکنون می‌تواند با غریبه‌ها ارتباط برقرار کند، RankBrain قادر به تجزیه وتحلیل دقیق محتوای شما خواهد بود. یک توالی ساده کلمات کلیدی شامل کلمات پرکننده
پس از آن پتانسیل بیشتری برای دستیابی به رده‌بندی‌های برتر ندارد.
کاری که می‌توانید انجام دهید:
شما باید بر روی محتوای عالی و یک وب سایت کاملاً کارآمد برای یک تجربه کاربر بهینه تمرکز کنید. زمانی را صرف جستجو برای جستجوی ربات های گوگل در کیفیت محتوا وتکنولوژی کنید. کاربران شما سایت شما را دوست نخواهند داشت چون شما در رتبه اول با روش‌های مشکوک در کوتاه‌مدت دست پیدا کرده‌اید، بلکه به این دلیل که ارزش افزوده واقعی را در یک صفحه سریع به دست می‌آورید. در سال ۲۰۱۷، گری Illyes در ژورنال جستجو گفت که بهینه‌سازی برای RankBrain آسان است. محتوای باید طبیعی باشد.نکته او خلاصه شده‌است: اجازه دهید دیگران متون وب شما را بخوانند. اگر آن‌ها فکر کنند که آن‌ها طبیعی به نظر می‌رسند، برای RankBrain هم خوب است.
۶. backlinks
backlinks همواره موضوع داغ بحث در میان SEOs ها هستند. در اصل، آن‌ها یک ارتباط مهم بین وب سایت‌ها در وب سایت بودند. آن‌ها هنوز هم امروز هستند، اماموتورهای جستجو backlinks را بیشتر و more دیده‌اند، زیرا به طور فزاینده‌ای موردسو استفاده قرار می‌گیرند و به طور مصنوعی توسط SEOs تنظیم می‌شوند.
در سال ۲۰۱۹، backlinks همچنان مهم خواهد بود، اما یک چیز بسیار مهم است: هرلینک باید ترافیک با کیفیت بالا را تحویل دهد. بنابراین، پیوندی از یک وب سایت که درSERPs دور است، نباید به عنوان یک backlink ارزشمند در نظر گرفته شود.
به طور خلاصه: برای وب سایت شما، backlinks مربوطه لینک‌هایی هستند که ترافیک را به شما می‌رسانند. برای رسیدن به چنین پیوندهایی، مجبور نیستید یک جادوگرباشید. اگر محتوای شما از بالاترین کیفیت برخوردار است و وب سایت تان از لحاظ تکنیکی کامل است، backlinks با ترافیک باید به طور اتوماتیک انجام شود.
کاری که می‌توانید انجام دهید:
دقت کنید که backlinks دستورالعمل‌های E – A را برآورده کنند. با توجه به این رهنمودها، مدیریت کیفیت گوگل همچنین یک وب سایت را ارزیابی می‌کند(دستورالعمل‌های جستجوی کیفیت جستجو، بخش ۳.۲). سایت ارتباطی باید تخصص لازم در مورد سایت را داشته باشد که به آن پیوند دارد. علاوه بر این، محل اتصال باید”اقتدار” در مورد موضوع باشد. این امر ممکن است به این معنا باشد که خود URLاتصال اغلب با سایت‌هایی مرتبط است که مطابق با دستورالعمل‌های مصرف هستند. یک صفحه ارتباطی باعث می‌شود که به عنوان مثال، نظرات خوبی داشته باشد و یا مولفیک پروفایل جدی دارد. بنابراین لینک‌های وب سایت شما باید تنها از وب سایت‌هایی مراجعه کنید که با این رهنمودها همخوانی دارند.
۷. برنامه‌های کاربردی وب پیشرو
برنامه‌های وب پیشرو اغلب در دستور کار SEOs تا کنون نبوده اند. اما در سال ۲۰۱۹فرصت خوبی برای چک کردن این که آیا وب سایت شما می‌تواند به عنوان یک PWAتشخیص داده شود، یک فرصت خوب خواهد بود. مزیت‌های آن چند برابر است. آن‌ها”بهترین‌های هر دو جهان” را برای هر دو وب سایت و هم برنامه‌ها عرضه می‌کنند .برنامه‌های وب پیشرو برون‌خط کار می‌کنند، می‌توانند notifications را ارسال کنند، ومی‌توانند مانند یک app محلی بر روی صفحه خانگی گوشی هوشمند نصب شوند.
آن‌هامی‌توانند از کل صفحه استفاده کنند. PWAs می‌توانند با موتورهای جستجو شاخص شده و روی همه دستگاه‌ها کار کنند. کاربردپذیری با این واقعیت پشتیبانی می‌شود کهPWAs مجبور نباشند بارگیری شوند و به هیچ updates نیاز ندارند.
بنابراین برنامه‌های وب پیشرو همه الزامات یک وب سایت را برآورده می‌کنند که در سال ۲۰۱۹ مهم است: آن‌ها سریع، موبایل متمرکز هستند و فرصتی را برای وب سایت شما ارائه می‌دهند تا یک “تجربه واقعی” بر روی صفحه گوشی هوشمند به عنوان یک چوب‌الف گذاشته شوند.
کاری که می‌توانید انجام دهید:
وب سایت خود را آنالیز کنید و ببینید که آیا ارزش اجرای آن به عنوان یک PWA را دارد یا خیر. دقت کنید که خود را با موضوع آشنا کنید.” Aleyda Solis ” یک مقاله بسیارگسترده و الهام‌بخش در مورد برنامه‌های Web وب نوشت که ما در اینجا توصیه می‌کنیم.

نتیجه‌گیری
به نظر ما، گرایش‌های بزرگ که در سال ۲۰۱۹ به اشغال جهان SEO ادامه خواهند داد،عبارتند از جستجوی صوت، جستجوی صدا و هوش مصنوعی. این‌ها به اندازه کافی چالش برانگیز هستند که امسال یک سال SEO هیجان‌انگیز را در نظر بگیرید.