مدت زمان تقریبی مطالعه : 5 دقیقه

اطلاعات زیادی در مورد این موضوع وجود دارد : چطور از آن اجتناب کنید, تکنیک‌های شستن دست , تمرین فاصله اجتماعی , کاری که باید به هنگام آلوده شدن انجام دهید .اما جدا از نگرانی‌های شخصی , نگرانی‌های حرفه‌ای برای صاحبان تجارت‌های کوچک وجود دارد که می‌کوشند تا تاثیر مالی بر کسب‌وکار خود را در این زمان به حداقل برسانند .
اگر صاحب یک کسب‌وکار کوچک هستید احتمالا ً سوالات بیشتری مانند این دارید :
چگونه می‌خواهد بر کسب‌وکار من تاثیر بگذارد ؟
در این مدت چطور باید کسب‌وکار خود را بازاریابی کنم ؟
آیا باید در طول این مدت برای کسب‌وکار خود بازاریابی کنم ؟
برای پاسخ به این سوال آخر , قطعا ً بله .
گاهی اوقات برخی شرکت‌ها تمایل دارند تا بازاریابی خود را متوقف کنند ( مانند رقبای شما ) ! در حالیکه باهوش‌ترین افراد از آن به عنوان فرصت استفاده می‌کنند .شما جز کدام دسته هستید ؟
شما دو گزینه به عنوان صاحب کسب‌وکار دارید :
گزینه اول : قربانی باشید , تمام تلاش‌های تبلیغاتی را متوقف کنید و به هیچ نتیجه‌ای نرسید .
گزینه دوم : بازاریابی کارتان را ادامه دهید و از این فرصت حداکثر استفاده را ببرید  . ممکن است بگوید بله می خوام بازاریابی را ادامه دهم ، اما چطور می‌توانم این کار را انجام دهم؟  اگر کاغذ توالت و یا ضد عفونی‌کننده دست می‌فروشید , احتمالا ً نیازی به مطالعه بیشتر ندارید . در غیر این صورت سوال معتبره ! بیایید به چند روش نگاه کنیم که بقیه ما می‌توانیم از بازاریابی دیجیتال برای رسیدن به فروش استفاده کنیم .
استراتژی‌های بازاریابی که می‌توانید از آن استفاده کنید:

۱. بازاریابی رسانه‌های اجتماعی (social marketing) در دوران coronavirus 
مردم اکنون بیش از همیشه زمان بیشتری را به صورت آنلاین سپری می‌کنند . تعداد زیادی از بزرگسالان که در خانه کار می‌کنند ، بچه‌ها در خانه کلاس می روند و مردم در کل تلاش می‌کنند تا حد ممکن در خانه زندگی کنند .

در حال حاضر مردم به رسانه‌های اجتماعی چسبیده‌اند !

با افزایش زمان صرف شده بر روی شبکه های اجتماعی ، چرا یک صاحب کسب‌وکار باید تصمیم بگیرد که تلاش‌های رسانه‌های اجتماعی خود را متوقف کند ؟ برند خود را در مقابل جایی که مخاطب هدف شما در حال حرکت است قرار دهید .
۲. بهینه‌سازی موتور جستجوی ( SEO ) در طی coronavirus
با توجه به ماهیت کسب‌وکار شما ، آیا بین مشتریان شما جستجوی محصول و یا سرویس که ارائه می دهید در گوگل رایج است ؟ اگر اینطور است ، SEO یک انتخاب مناسب است که می‌تواند به وب سایت شما در قرار گرفتن در نتایج بالای صفحات جستجو کمک کند . برای آن‌هایی که قبلا ً با SEO آشنایی دارند ، می‌دانید که این یک فرآیند است که می‌تواند کمی زمان ببرد – مگر اینکه رقبای شما تلاش‌های SEO را متوقف کنند . این دقیقا ً همان چیزی است که برای بسیاری از کسب و کار ها کوچک اتفاق می‌افتد ؛ رقبایشان تلاش‌های SEO را از ترس کاهش می‌دهند و باعث می‌شوند که سهم بیشتری از ورودی های گوگل نصیبشان شود  .
۳. بازاریابی ایمیلی (email marketing) در دوران coronavirus

اینو فراموش نکن بخونی
چگونه یک وب سایت بی‌نقص را در ۱۱ گام برنامه‌ریزی و ایجاد کنیم

 چه B۲B یا B۲C را انتخاب کنید ، بازاریابی ایمیلی می‌تواند راه خوبی برای ارتباط با مشتریان شما باشد . برای کسب و کارهای B۲B این فرصت را دارید که مشتریان موجود خود را از طریق خبرنامه ‌های ایمیلی گسترش دهید .برای شرکت‌های B۲C و تجارت الکترونیکی ، باید بدانید که مصرف کنندگان از برندها می‌خرند . ایجاد اعتماد بین برند و مصرف‌کننده برای طول عمر کسب‌وکار شما ، در حال حاضر و پس از COVID – ۱۹ بسیار ارزشمند است ، پس چرا حالا این زمان را برای موفقیت طولانی‌مدت انتخاب نکنید ؟ بازاریابی ایمیلی راهی خوب برای انجام این کار است .

۴. بازاریابی تبلیغاتی گوگل (google adwords) در طی coronavirus
وقتی فروش کم می‌شود ، این یک واکنش رایج برای صاحبان کسب‌وکار است که می‌خواهند همه تلاش‌های تبلیغاتی را متوقف کنند . چرا اگر مصرف کنندگان به طور فعال خرید نکنند ، چرا به خرج کردن پول ادامه ‌دهند ؟ این تفکر اشتباه است! اول از همه ، مهم است که توجه داشته باشید که همه مصرف کنندگان خرید های خود را کم می‌کنند . اما برای آن‌هایی که آماده هستند تا به زندگی خود ادامه دهند ،مگر نمی خواهید کسب‌وکار شما آماده و در دسترس آن‌ها باشد !
برای مصرف کنندگانی که اکنون به اندازه کافی هزینه نمی‌کنند ، به زودی روال عادی ازسر گرفته می‌شود ، و فکر می‌کنید آن‌ها از چه کسی خرید می کنند ؟ کسب‌وکارهایی که تمام of – ۱۹ را صرف یادگیری و آشنا کردن خود با آن‌ها می‌کردند . تبلیغات بر روی رسانه‌های اجتماعی و گوگل ، برند شما را مرتب در مقابل مخاطب هدف خود نگه می‌دارد ، به طوری که وقتی آن‌ها آماده خرید هستند ، از شما می‌خرند و نه از رقبای شما .
به عنوان یک برند اجازه ندهید این ترس شما را فراری دهد! نشان دادن همدلی می‌تواند باعث شود یک مصرف‌کننده به طرفدار شما باشد و به برند شما احترام بگذارد و به شما نگاه بهتری نسبت به رقبا داشته باشد .
استفاده از hashtags مربوطه .
یک راه برای به حداکثر رساندن دسترسی به رسانه‌های اجتماعی با استفاده از hashtags مربوطه است .هشتگ های خوب در حوزه کسب و کار و هشتگ های عمومی پر بازدید را پیدا کنید و آن را در پست های خود استفاده کنید .

اینو فراموش نکن بخونی
رپورتاژ آگهی چیست و چه کاربردی دارد؟

در مورد آنچه که کسب‌وکار شما ارائه می‌دهد فکر کنید . به دنبال راهکارهای جایگزین عرضه باشید . برای مثال , بسیاری از رستوران‌ها ( که به ترافیک داخل فروشگاه وابسته هستند ) سالن‌های غذاخوری خود را می‌بندند و در عوض گزینه‌های تحویل را ارائه می‌کنند .
این امر برند شما را در یک جایگاه مسئول به عموم نشان می‌دهد , در حالی که هنوز به مشتریان به عنوان وسیله ای برای رسیدن به پول می نگرید . حتی اگر تمام کاری که می‌توانید انجام دهید این است که اجازه دهید تیم شما از خانه کار کند و کسب‌وکار را طبق معمول از خانه انجام دهد , این پیام را به مشتریان احتمالی منتقل می کند که شما برند مسئولیت پذیری هستید !
بگذارید آن‌ها بدانند شما ” می‌خواهید سهم خود را داشته باشید و به آن‌ها کمک کنید . ” مصرف کنندگان از ارتباط شما و تایید شما به دنیای خارج از صنعت شما تقدیر خواهند کرد .

موفقیت بازاریابی دیجیتال مستلزم ادامه تلاش‌های بازاریابیست.

کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبین هدف خود , همیشه برای یادگیری بیشتر در مورد پایه مشتری مفید است . درد آن‌ها چیست ؟ رفتار خرید آن‌ها ؟ چه چیزی به آن ها انگیزه خرید می دهد ؟ هر چه بیشتر آن‌ها را درک کنید , استراتژی بهتری می‌توانید داشته باشید که در نهایت آن ها را تبدیل به مشتریان خود کنید . تحقیقات می‌تواند شما را به توانایی ایجاد محتوا مجهز کند که به نیازهای خاص آن‌ها می‌پردازد . می‌توانید محصول یا سرویس خود را به عنوان راه حلی برای مشکلات خاص مخاطبین خود عرضه کنید .

اینو فراموش نکن بخونی
استراتژی بازاریابی محتوا برای سئو

روابطی را با مصرف کنندگان بالقوه ایجاد کنید .

یک شرکت b2b را که نیاز به پرورش مشتریان بالقوه دارد یا یک شرکت b2c که نیاز به ” گرم نگه داشتن مشتریان بالقوه ” دارد . هر کسب‌وکار می‌تواند از هدایت مشتریان بالقوه به قیف فروش سود ببرد . چرا این بار این فرصت به هدر برود ؟ از این زمان عاقلانه برای ایجاد روابط واقعی با مشتریان احتمالی خود و تبدیل آن‌ها به یک مشتری استفاده کنید .
در دوران اپیدمی کرونا بسیاری از کسب و کارها موقتا ً تعطیل می‌شوند . اگر برای کار باز هستید , بگذار مردم بدانند ! می ‌توان به سادگی اجازه داد تا مشتریان بدانند شما ” دوباره اینجا هستید ” و می‌توانید محصول یا سرویس خود را مانند معمول ارائه کنید .
بلاخره کرونا می رود . وقتی آن زمان فرا رسید , آیا می‌خواهید دوباره از اول بازاریابی خود را شروع کنید ؟ یا می‌خواهید جلوتر از رقابت بالا و پایین بروید و بر روی تلاش‌های خود برای چند ماه گذشته تمرکز کنید ؟ به هر حال , ما می‌دانیم که استراتژی بیشتر صاحبان مشاغل به صورت بلند در نظر گرفته شده‌اند پس هم اکنون اقدام کنید .
اکنون زمان آن نیست که تلاش‌های بازاریابی را متوقف کنید, اکنون زمان ن است که شما در پیاده‌سازی آن‌ها بیشتر استراتژیک باشید ! به دلیل عق نشینی اکثر کسب و کار از فضای تبلیغات آن هایی که حضور دارند دو برابر قبل نتیجه خواهند گرفت !
اگر می‌خواهید در بازاریابی سرمایه‌گذاری کنید اما عصبانی هستید یا نمی‌دانید از کجا شروع کنید , نگران نباشید ! این دقیقا ً همان چیزی است که آرت دیزاین آن را انجام می دهد . اگر میخواهید امرزو تماس بگیرید تا شروع کنیم .

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
5 (1 رای)