یکی از خلاق ترین افراد در این موضوع گفت: “خلاقیت هوشی است ، لذت بخش است.”

آیا درست است اجازه دهید دیگران با اعداد خسته کننده و روانشناسی فروش “علمی” سر و کار داشته باشند! اکنون خلاق هستیم و لذت خواهیم برد!

البته، همه بازاریابان آنلاین، افراد خلاقی هستند، یا حداقل ما فکر می کنیم که ما هستیم. پس چگونه می توانیم هوشمان را به خلاقیت هدایت کنیم؟

نقل قول بالا از شکسپیر، پیکاسو یا موتزارت نیست – اما از آلبرت انیشتین. مهمترین فیزیکدان نظری در تمام دوران نیز یکی از خلاق ترین افراد در جهان بود. چون بدون یک (خلاقیت) او دیگر (نظریه نسبیت) را مدیریت نخواهد کرد. این باید به عنوان یک پیام خوش آمد گویی باشد برای همه دانشمندان، کارشناسان و کارگران خطوط مونتاژ که واقعا بخواهند در کار خود به پیشرفت برسند.

نقل قول دیگری از اینشتین: “مشکلات همیشه با همان شیوه ای که فکر می کنید آنها را حل شوند ، حل نمی شوند.” اما اکنون، بیایید به کسب و کار برسیم!

  1. تنظیمات را پیکربندی کنید

بیایید با نگرش ما نسبت به موضوع شروع کنیم: “خلاقیت” بدان معنی است که چیزی جدید ایجاد کنید. برای انجام این کار لازم است حداقل دو مهارت داشته باشید.

اول: خون، عرق و اشک.

توانایی ایجاد چیزی در همه چیز “مهارت” است. اولین بار شما یک بازی مانند Battlefield را بازی می کنید، شما آن را به هیچ وجه خلاقانه بازی نخواهید کرد. تا زمانی که تکنیک بازی به طور ناگهانی در ناخودآگاه شما ثابت شود، بسیاری از مشکلات پیش می آید و ذهن شما می تواند آزادانه بازی کند. و این برای بازیکننان خیلی مهم است: آنها نه تنها باید از بازی های دیگر عالی برخوردار باشند (و می دانند زمانی که خسته کننده یا غیر ممکن می شود) بلکه باید بتواند گرافیک، ویدئو، صدا و داستان  را مدیریت کنند. پیش از آنکه پابلو پیکاسو با چند انگشت کوچک بر روی بوم بزرگترین آثار هنری خود را بر روی بوم گذاشت، حتی او مجبور بود که زمانی را به پیشرفت تکنیک بپردازد.

به همین دلیل است که من تعجب می کنم که چند نویسنده و کپی رایتگر در سمینارهای من با ده انگشت می نویسند ، اما عده ای فقط با دو انگشت خود می نویسند ، این ممکن است طبیعی باشد، اما نوشتن نیازمند توجه زیادی است . چقدر اتلاف وقت برای دنبال گشتن کمله  “ت” یا “ب” در صفحه کلید  آزار دهنده است ؟ فقط چند ساعت طول می کشد تا روش ده انگشت یاد بگیرید.

پس: ابزارهای خود را مدیریت کنید!

دوم: دیدن از طریق چشم خود

چالش دوم ممکن است مخالف سعی و کوشش باشد: همه چیز در سر شماست ! ما باید جهان را از طریق چشم های خود ببینیم و نه فقط از طریق چشم انداز گروه هدف یا همکارانمان. از آنجا که در مورد خلاقیت صحبت می کنیم . اگر ما تنها کاری را انجام دهیم که دیگران می خواهند ما انجام دهیم، پس  «خلاقیت» جایگاهی ندارد .

و این جایی است که ذهنیت در بازی قرار دارد این نه تنها احساسات را تیز می کند، بلکه تصویر خود را در سر خود ایجاد می کند. با توجه به ذهنیت، ما متوجه می شویم که همه چیز چطور واقعا وجود دارد، نه فقط اینکه دیگران چه می گویند.

با توجه به ذهنیت من  ما ترسناک نیستم، ما باید اول از خودمان آگاهی داشته باشیم، پس از جهان آگاهی به دست بیاوریم . سپس ما می توانیم در مورد آنچه که تصویر ما از جهان است، فکر کنیم.

حالا، چند نکته را درباره نگرش خلاصه می کنیم:

قبل از شروع سرگرمی ، ابتدا کار بر روی ابزار تجارت انجام می شود.

شکست ها (تقریبا) همیشه مفید هستند زیرا آنها به شما کمک می کنند جلو بروید.

خلاقیت می تواند آموخته شود .

دیدگاه شما ضروری است (و لازم نیست به طور کامل مورد بحث قرار گیرد).

یک نگاه دقیق (در خودتان) ارزشمند است.

برای کسانی که می خواهند عمیق تر به این موضوع بپردازند، توصیه می کنم کتاب “جریان: راز شادی” توسط Mihaly Csikszentmihalyi را مطالعه کنند . Csikszentmihalyi دانشمند، یک روانشناس مجارستانی آمریکایی است. بنابراین بسیار قابل اعتماد است.

صحبت بین خلاقیت عادی و فوق العاده متمایز است. گاهی  برای زندگی روزمره ما مثل تزئین اتاق نشیمن و گاهی هم برای زیبا سازی ایمیل ها مورد نیاز است.

دوپامین: در ابتدا اقدامات ما فقط یک آینه از انتقال دهنده های عصبی ما است. درست است که دوپامین علاوه بر خلاقیت، چیزهای دیگری را پشتیبانی می کند. اگر هورمون افزایش و ایجاد انگیزه آزاد شود، می تواند به آرزوی خلاق واقعی تبدیل شود. حال چگونه می توان سطح دوپامین خود را افزایش داد؟

به طور خلاصه، شما می توانید آن را در قالب قرص  بخورید ، اما بهتر است خودتان آن را تولید کنید: قهوه، مدیتیشن یا یوگا سطح بالاتر دوپامین را فراهم می کند. مصرف مواد مخدر و استرس همراه با سوء تغذیه می تواند منجر به کمبود دوپامین شود. خوب پس از آن لذت ببرید!