واژه “بازاریابی محتوی” اغلب توسط بازاریابان، influencers و صاحبان کسب‌وکار به دور انداخته می‌شود، اما واقعا ً چه معنایی دارد؟

 بیایید با یک تعریف  سریع قبل از اینکه  نگاهی نزدیک‌تر به این مفهوم بیندازیم شروع کنیم.

بازاریابی محتوا یک سرویس است که دارایی‌های ارزشمندی و مرتبط را فراهم می‌کند که بخشی از یک استراتژی کلی بازاریابی را تشکیل می‌دهند.  یک استراتژی بازاریابی محتوی قوی،خلاقیت وتخصص تیمش مارابااهداف تجاری استراتژیک که برای سازمان خود تعیین کرده‌اید و به جذب مشتریان جدید به برند شما  کمک  خواهد کرد

فرآیند بازاریابی محتوای کامل از SEO و خلاقیت، و همچنین بخش و دانش خاص استفاده خواهد کرد. با استفاده از این دانش و تحقیق کامل،  شما ایده‌های  شگفت انگیزی را تولید خواهید کرد  که  سپس تبدیل  به محتوای قانع‌کننده می‌شوند؛ تبدیل غریبه‌ها به حضار،  مخاطبان به طرفداران و سپس طرفداران  به مشتریان!

برای بسیاری از شرکت‌ها، به خصوص آن‌هایی که تازه شروع به کار کرده‌اند، بازاریابی محتوی به سادگی شامل یک وب سایت، وبلاگ و هر نوع پروفایل‌های رسانه‌ای اجتماعی است که آن‌ها راه‌اندازی کرده‌اند. اگر این صداها برای شما آشنا به نظر می‌رسد، شما تنها نیستید؛ بسیاری از کسب و کارها و رهبران  بازار  به همان ترتیب با آن‌ها رفتار می‌کنند. با این حال، شما باید آگاه باشید که جزر و مد تبدیل شده‌است و حتی رهبران بازار ومارک‌های تجاری هم اکنون  به  دنبال رویکردهای منحصربفرد و خلاقانه بازاریابی هستندکه باعث می‌شود آن‌ها از جمعیت خارج شوند.

بلاگ ها برای ایجاد رتبه‌های مثبت برای کلمات کلیدی برتر شما در SERPS مهم هستند،اما بازاریابی محتوی یک حوزه گسترده‌تری نسبت به تولید یک  وبلاگ  کتبی  معمولی دارد. در حقیقت، به هر اطلاعاتی که در خارج از شرکت شما ارائه می‌شود، اشاره می‌کند.این یک فهرست نهایی است که  می‌توانید  از آن  برای بررسی  گزینه‌ها  برای  کمپین بازاریابی محتوی بعدی خود استفاده کنید،

اگر می‌خواهید فراتر از وبلاگ خود نگاه کنید:

  • تصاویر و تصاویر
  • روزنامه‌های سفید
  • ویدیو
  • فهرست و راهنمای
  • Downloadable worksheets
  • دوره‌های آموزشی
  • پست‌های رسانه‌های اجتماعی، GIFs
  • ابزارها و بازی‌های تعاملی
  • Podcasts
  • مصاحبه‌های رسانه‌ای
  • مطالعه موردی و testimonials
  • کتاب‌های الکترونیکی، کتاب‌ها و audiobooks

یشتر می‌توانیم به آن اضافه کنیم.

کشف دامنه انتخاب‌های موجود برای اولین بار می‌تواند هیجان‌انگیز باشد اگر شما برای بازاریابی دیجیتالی جدید هستید. هر زمان که یک مشتری درباره گزینه‌های  بالا و فراتر از یک وبلاگ پایه فکر نکرده باشد, بسیار هیجان‌انگیزتر است که تخیل خود را با رویکردیبه بازاریابی محتوایی که ممکن است هرگز به آن فکر نکرده باشند, به دست آورند.

موضوع بازاریابی محتوایی چیست?

اکنون که مجموعه‌ای از تاکتیک‌های و رویکردهای جدید برای در نظر گرفتن داریم, بایدهدف بازاریابی محتوایی خود را درک کنیم.

معمولاً هدف بازاریابی محتوایی شما ارائه یک یا چند هدف زیر برای کسب‌وکار شماست:

مخاطبین خود را با مشتریان احتمالی جدید و جدید رشد دهید
به مردم کمک کنید که بدانند شما و کسب‌وکار تان
حضار را سرگرم یا آموزش دهید
چشم‌انداز خود را به خرید از شما نزدیک‌تر کنید
رابطه خود را با مشتریان موجود حفظ کنید و آن‌ها را به سفرای طولانی‌مدت شرکت خودتبدیل کنید.
برای رسیدن به این هدف بازاریابی  محتوایی شما باید شامل  مجموعه‌ای از تکنیک‌هایی باشد که برای شما مناسب هستند, کسب‌وکار شما  و مهم‌تر از  همه , مخاطبان شما. زمانیکه متوجه می‌شوید محتوا برای هر سه گروه چه کار می‌کند, بسیار ساده‌تر می‌شود که تصمیم بگیرید کدام  فرمت بهترین  بازده را برای سرمایه‌گذاری خود ایجاد خواهد کرد و کدام پروژه‌ها به شیوه‌های دیگر تخیل را تسخیر خواهند کرد.

بازاریابی محتوایی به کسب‌وکار شما چه معنی می‌دهد?

بازاریابی محتوایی می‌تواند به معنای بسیاری از چیزها باشد, اما اگر می‌خواهید موفقشوید, باید به طور مداوم اطلاعات لازم را به مخاطبین خود ارائه کنید.

اهداف شما, مخاطب هدف و پیام, بهترین نوع محتوا را برای شما تعیین خواهند کرد.

اما مهم‌ترین چیزهایی که باید به یاد داشته باشید این است:

سرگرمی, آموزش یا وارد کردن مخاطبین خود با هر قطعه از محتوا محتوا را اولویت‌بندی کنید به مخاطبین خود کمک کنید تا بدانید, دوست دارید و به کسب‌وکار  خود  اعتماد کنید.
اگر زمان را برای درک مخاطبین خود و محتوای آن صرف کرده‌اید, بهتر است بتوانیدتجربه وب سایت خود را برای آن‌ها آماده کنید. زمانی که به این هدف دست یابید, قادر خواهید بود به بازاریابی  محتوایی به عنوان راهی خوب برای رانندگی تکیه کنید و به کسب‌وکار خود منجر شوید.

اگر هنوز برای الهام گرفتن هستید و به دنبال یک رویکرد جدید برای بازاریابی محتوایی هستید, نگاهی به راهنمای کامل ما برای بازاریابی محتوا بیندازید.