تحلیل وب سایت 

وب سایت خود را دائم در سایت های بررسی کننده سئو چک کنید و موارد خطاها را بررسی و رفع کنید ، اگر بتوانید در موتور های جست و جو نظیر گوگل ، بینگ و یاهو رتبه بهتری به دست بیاورید ، فروش بیشتری دارید .

کلمه کلیدی در یک شرح:

موتور های جست و جو به سایت ها و صفحات توجه می کنند که از کلمات کلیدی در توصیف آن وب سایت استفاده می کنند ، زمانی که شما از کلمات کلیدی مناسب برای توصیف خود استفاده می کنید ، شانس بهتری برای حضور در صفحه اول گوگل خواهید داشت . البته اینکه در یک کلمه کلیدی به صفحه اول گوگل بیایید بسیار سخت است اما با رعایت این مورد شانس خود را افزایش می دهید ، همچنین استفاده کردن از یک کلمه کلیدی خاص در وب سایت گزینه مناسبی نمی باشد .

تگ ها h1 تا h6

تگ های اچ بخشی از بهینه سازی برای موتورهای جست و جو هستند و نباید در استفاده کردن از آن ها افراط کرد . استفاده از کلمات کلیدی در برچسب h می تواند یک راه عالی برای کمک به کاربران برای پیدا کردن محتوا شما داشته باشد . h کلمات کلیدی نباید بیش از حد مورد استفاده قرار گیرند فقط یا دو عدد کافی است . در غیر این صورت موتور جست و جو شما را اسپم خواهد کرد . در وب سایت کلمه کلیدی h1 باید یک بار در وب سایت استفاده شود و مناسب برای عنوان سایت و یا کلمه کلیدی اصلی وب سایت باشد .

کلیدواژه در محتوا:

هنگام نوشتن هر محتوا بر روی یک صفحه وب، یک پست وبلاگ،صفحه فروش یا در صفحه تماس با ما تا جایی که محتوا در آن دخیل است، استفاده از کلید واژه مناسب می‌تواند به سوق دادن شما به بازدیدکنندگان بالقوه کمک کند. زمانی که این کلمات کلیدی موجود در محتوای خود را دارید، این کاربران به وب سایت شما هدایت خواهند شد. بنابراین دقت کنید که چگالی کلمه کلیدی شما حداقل در بند اول محتوای شما ظاهر شود و سپس تا ۱۰ بار در محتوای شما ظاهر شود.

کلمات کلیدی در نشانی اینترنتی:

تقریباً هر بخش از صفحه شما که با کلمات سر و کار دارد سزاوار است با کلمات کلیدی هدفمند برای وب سایت شما بهینه‌سازی شود. نشانی اینترنتی سایت شما (به عنوان مثال، www.artdes.ir) باید حداقل کلیدواژه‌های شما را شامل شود که شما می‌خواهید سایت شما رتبه بگیرد. کلیدواژه در نشانی اینترنتی نه تنها صفحات وب شما را رتبه‌بندی می‌کند، بلکه به کاربران شما کمک می‌کند تا قبل از بازدید از لینک، اطلاعات مربوط به یک صفحه خاص را بخوانند.

همچنین مهم است که قبل از خرید نام دامنه خود (نشانی اینترنتی) تحقیقات کلیدی راانجام دهید تا نیازی نباشد پس از چند سال آن را تغییر دهید.

چگالی:

چگالی در اینجا فقط به این معنی است که کلیدواژه مورد نظر شما در وب سایت شما ظاهر شده‌ است. چگالی کلمه کلیدی شما نباید بیشتر از ۱۵ بار استفاده شود. کلمات کلیدی هدفمند تنها باید یک‌بار در یک پاراگراف استفاده شوند.

کلمات کلیدی فوق برچسب‌های:

کلمات کلیدی برای این برچسب‌ها بسیار مفید هستند هنگامی که کاربران را از بینگ و Yahoo هدف قرار می‌دهید. هنگام نوشتنdescriptions Meta، لطفاً کلمات کلیدی مورد نظر خود را نیز در meta خود به کار ببرید. آن‌ها در بینگ و Yahoo بسیار مفید خواهند بود.

تصاویر:

تصاویر، بسیار جذاب هستند. اغلب افراد که به دنبال اطلاعاتی با استفاده از کلمات کلیدی خاصی هستند و تنها تصاویری که با استفاده از این کلمات کلیدی بهینه شده‌اند را انتخاب می کنند . ضروری است که تصاویر مورد استفاده در یک وب سایت را با کلمات کلیدی مورد نظر خود ذخیره کنید.یک فرصت عالی دیگر برای بهینه‌سازی سایت شما در وب سایت SEO برای موتورهای جستجو تصاویر هستند که  تصاویر به کاهش نرخ بازتابی کمک می‌کنند وباعث می‌شوند که بازدیدکنندگان اوقات زیادی را در وب سایت شما صرف کنند. بنابراین اگر شما هیچ عکسی در سایت خود نداشته باشید، زمانی است که به جمع کردن یک یا دو تا از آن‌ها فکر می‌کنید. در توصیف alt تصویر دقت کنید؛ کلیدواژه مورد نظر خود را اضافه نمایید. این کار به کاربران اجازه می‌دهد وب سایت شما را به راحتی مرور کنند.

Permalinks:

آن‌ها همچنین بخشی از آنالیز SEO در یک وب سایت هستند و اضافه کردن کلید واژه هدف شما در هایپر لینک‌ها در سایت شما بسیار ضروری است.

طول عنوان بعد پست:

طول عنوان پیشنهادی که با موتورهای جستجو بسیار دوستانه است حداقل ۵۰ تا حداکثر ۶۰ کاراکتر است. شخصیت‌های عنوان در موتورهای جستجو بعنوان توصیفی از این که یک صفحه کامل است، نمایش داده می‌شوند. در شرایطی که کاراکترها عنوان به اندازه کافی وجود ندارد، موتورهای جستجو فقط آن را با متن مورد نظرجایگزین می‌کنند. سعی کنید تا جایی که ممکن است یک عنوان جذاب و طول کلمه کافی را نیز بنویسید، بازدیدکنندگان قبل از بازدید از وب سایت شما تمایل دارند به آن‌ها جذب شوند. عنوان خود را بسیار جذاب کنید که بازدیدکنندگان می‌خواهند وقتی آن رامی‌خوانند، کلیک کنند.

طول توضیح:

همه چیز در مورد SEO دارای قواعد، بایدها و نبایدها برای حصول اطمینان از عملکرد آن است. یکی از این استانداردها، حفظ مدت واژه در هر توصیف است، که یکی از آن‌ها فوق توصیف است. هر meta روی وب سایت شما باید به طورکلی دارای ۱۵۶ کلمه باشد. شرح آن همیشه شامل کلمات کلیدی هدف شما است .
عنوان در صفحه:

عنوان صفحه شما باید کلیدواژه مورد نظر شما را در همان ابتدا معرفی کند. این به تمام موتورهای جستجو که از وب سایت شما که یک صفحه خاص برای آن است، اطلاع می‌دهد.
طول محتوا:

محتوا پادشاه است، محتوا شما نشان تجاری شما را نشان می‌دهند . مطالب می‌تواند یک وبلاگ یامقاله در سایت شما باشد؛ ممکن است حتی بسته به هدف وب سایت شما یک نسخه از فروش باشد. مهم نیست کدام است، مهم‌ترین چیز آن است که محتوای آن با یک طول واژه خاص مطابقت داشته باشد، و آن حداقل ۵۰ کلمه و بالاتر است. توصیه می‌شودگوگل و دیگر موتورهای جستجو با محتویات بالای ۴۰۰ کلمه به وب سایت‌ها مراجعه کنند.
اگر چه طول کلمه اهمیت دارد، بسیار عالی است اگر آن محتویات به صورت منحصر به فرد و عاری از سرقت ادبی و قابل خوانایی باشند. بیش از ۵۰ کلمه یا ۵۰۰ کلمه داشته باشید؛ محتوای آن باید حاوی کلیدواژه شما نیز باشد.

طول مدت نشانی:

یک لینک به هر صفحه باید شامل حداکثر ۷۵ کاراکتر باشد تا برای موتورهای جستجو برای ارسال اطلاعات از آن صفحه راحت‌تر باشد. استفاده از سه واژه پارتیشن‌بندی شده مانند چشم خدا برای موتورهای جستجو بسیار آسان‌تر خواهد بود. حتی با حد مجاز ۷۵ کلمه، نشانی اینترنتی شما را بسیار آموزنده شناسایی می شود و پیغامی از آن صفحه‌ای که منجر به صحبت در مورد آن می‌شود را ارسال می‌کند.

کلیدواژه Stuffing در عنوان:

شما ممکن است وسوسه شوید که کلمات کلیدی مورد نظرخود را چندین بار در عنوان خود اضافه کنید، اما این یک امتیاز منفی برای شما در موتورجستجو است. برخی از موتورهای جستجو، چند کلمه کلیدی در عنوان‌ها، به عنوان اسپم جستجو می‌کنند. وقتی این اتفاق می‌افتد شانس شما برای درجه‌بندی بیشتر با این کلمات کلیدی بسیار کوچک می‌شود.

کلیدواژه stuffing در محتوا:

فقط مانند پر کردن کلمات کلیدی در عنوان، استفاده از کلمات کلیدی خیلی زیاد در محتوای شما در یک پاراگراف، یک پنالتی از موتورهای جستجو را که یک رتبه‌بندی پایین برای این صفحه با کلمات کلیدی پر شده می‌دهد، به همراه خواهد داشت. کلمات کلیدی هدفمند در محتوای شما نباید بیش از 15 باشد که شما را به جلو ببرد و اگر این قاعده را نقض کنید،  رده‌بندی شما بسیار افت  خواهد کرد .

کلیدواژه Stuffing در شرح:

با این حال، یک هشدار دیگر در مورد پر کردن کلمات کلیدی، این بار در توصیف است. کلیدواژه استفاده شده بیش از حد،  یک منطقه خطر است چون می‌تواند صفحه شما را در صفحه آخر یک موتور جستجو قرار دهد.شرح مفصل برچسب شما در حدود ۱۵۵  کاراکتر باید حاوی کلمات کلیدی شما باشد. این کلمات کلیدی نباید در چند لایه باشند؛ آن‌ها باید یک بار نمایش داده شوند . کلمات کلیدی در توضیح tag شما رتبه شما را افزایش نخواهد داد بلکه توجه کاربر را به بازدید وب سایت شما از موتورهای جستجو جلب خواهد کرد.
بار صفحه:

این به زمانی اشاره دارد که یک بازدید کننده روی آن کلیک می‌کند. زمان بار صفحه میزان بازتاب خود را مشخص می‌کند، چه مدت یک بازدیدکننده در وب سایت شما خواهد ماند. اگر صفحه شما در یک یا سه ثانیه به همان اندازه توصیه می‌شود، باز شود . صفحه شما عالی است. سرعت بارگذاری را می‌توان با استفاده از ابزارهایی به دست آورد. پرونده‌های روی یک صفحه را می‌توان به اندازه کوچک‌تر کاهش داد تا اجازه دهد صفحه سریع‌تر بارگذاری شود. Gzip بهتر است برای CSS، HTML، و جاوا اسکریپت که بزرگ‌تر از ۱۵۰ بایت هستند مورد استفاده قرارگیرد. نه بر روی تصاویر در یک صفحه، ابزارهای بهتری برای فشرده‌سازی و بهینه‌سازی تصاویر، مانند فتوشاپ Adobe Photoshop وجود دارد. شما می‌توانید تصویر را به عنوان محتوای وب از پانل ذخیره (Adobe Photoshop) ذخیره کنید؛ این کار مشکل سرعت بار صفحه را حل خواهد کرد. یک چیز شگفت‌انگیز در مورد فشرده کردن اندازه تصویر شما با نرم‌افزار Adobe Photoshop این است که تصویر هنوز کیفیت خود را حتی بعد از فشردن آن حفظ می‌کند.

Sitemap:

اغلب اوقات متخصصان SEO معمولاً نقش sitemap در بهینه‌سازی موتورجستجو را نادیده می‌گیرند. نقشه سایت درست مانند کار پردازنده مرکزی سایت شما است، بیشتر شبیه نقشه که فکر می‌کند موتورهای جستجو در وب سایت شما، هر صفحه و هر محتوا را هدایت می‌کنند. آن ساختارهای هر بخش از وب سایت شما را نشان می‌دهد و به عنوان راهنما برای هر موتور جستجو که می‌خواهد با صفحات وب شما تعامل داشته باشد، عمل می‌کند. این نقشه سایت است که شما به موتورهای جستجو می‌گویید که صفحات وب ، شاخص و کدام شاخص نیستند. همانطور که قبلاً گفته شد، sitemap به عنوان راهنما برای موتورهای جستجو عمل می‌کند. این بدان معناست که موتورهای جستجو به طور کامل در محل شما کور هستند و به راهنمایی که sitemaps ارائه می‌دهد نیاز دارد.

روبوت:

یک فایل متنی به نام فایل robots.txt نیز مهم است. زمانی که متن روبات بر روی وب سایت شما فعال نیست، موتورهای جستجو ممکن است قادر به خزیدن صفحات وب سایت شما نباشند. زمانی که این اتفاق می‌افتد، سایت شما درموتورهای جستجو ناپدید خواهد شد، چون هیچ متنی برای تشخیص موتورهای جستجو وجود ندارد که در آن بخزد و چه وقت این کار را انجام دهند. text ممکن است در یک وب سایت وجود داشته باشد اما به درستی کار نکند این ممکن است منجر به اثر مشابه در هر موتور جستجو نشده باشد. با کمک فایل متنی ربات، شما می‌توانید موتورهای جستجو را کنترل کنید که تصاویر را بر روی یک صفحه وب یا هر فایل دیگری که می‌خواهید حفظ کنید، معرفی نکنید . تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که آن محتویات را مسدود کنید.

گوگل Analytics:

این ابزاری است که توسط یکی از موتورهای جستجوی معروف جهان،گوگل ساخته شده‌است. تجزیه و تحلیل گوگل ابزاری است که برای ردیابی ترافیک وب سایت شما ساخته شده‌است، تجزیه و تحلیل گوگل هر اطلاعاتی را در وب سایت شما تجزیه و تحلیل می‌کند. داشبورد تجزیه و تحلیلی گوگل برای اندازه‌گیری موارد زیر تقسیم‌بندی شده‌است:

  • دید کلی از همه کانال‌ها
  • وب سایت‌های ارتباط جمعی
  • Referrals (پیوند مجدد)
  • ترافیک مستقیم
  • جستجوی آلی (SEO)
  • جستجوی خود (PPC)
  • مرور

گوگل Analytics ابزار مناسبی برای هر صاحب وب سایت برای نظارت بر فعالیت درسایت است. تمام اطلاعاتی که شما در وب سایت خود نیاز دارید به شما می دهد . این یک ابزار مفید برای وبلاگ نویسان هم است که ترافیک وب سایت خود را بررسی نمایند و متوجه شوند که کاربران سایتشان از کجا برای بازدید سایت آمده اند و بازگشت سرمایه به ازای هر مقدار پول خرج شده را تعیین می‌کند، می‌پردازد. تجزیه و تحلیل گوگل به شما نشان می دهد که تعداد پیوندهایی که روی سایت شما کاربران کلیک کردند و میزان زمان صرف‌شده در سایت شما (سرعت بازتابی) چقد بوده است .

خبر خوب در مورد ابزار تجزیه و تحلیل گوگل این است که تنها با نصب مناسب از پلاگین در وب سایت تان به صورت رایگان است