مدت زمان تقریبی مطالعه : 7 دقیقه

اغلب شرکت‌های کوچک با بودجه محدود بازاریابی کار می‌کنند و آن‌ها باید این بودجه بازاریابی را افزایش دهند.  در حالی که همچنان با شرکت‌های بزرگ‌تر برای توجه مخاطب هدف خود رقابت می‌کنند . بنابراین چطور می‌توانید در بازار دیجیتال در رقابت باقی بمانید ؟
متاسفانه ، هیچ استراتژی بازاریابی جادویی برای کسب و کارهای کوچک وجود ندارد . این استراتژی‌ها به شما این امکان را می‌دهد که با یک بودجه کوچک‌تر کار بیشتری انجام دهید چون آن‌ها بازده بالایی در سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کنند ، مهم نیست که کسب‌وکار شما چه صنعتی است .
در اینجا تنها چند استراتژی بازاریابی بالا برای کسب و کارهای کوچک به همراه توصیه‌هایی در مورد نحوه استفاده از آن‌ها برای رشد شرکت شما وجود دارد :

1- سئو – بهینه‌سازی موتور جستجو

بهینه‌سازی موتور جستجو یا seo یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک است . seo به دنبال بهینه‌سازی ساختار و محتوای سایت شما است . با ایجاد تغییرات کوچک در سایت و محتوا که بر روی کلمات کلیدی مرتبط متمرکز است , می‌توانید روی رتبه بالاتری در صفحه نتایج موتور جستجو تمرکز کنید . هر چه رتبه بالاتری در گوگل داشته باشید , فرصت‌های بیشتری برای جذب مخاطب به سایت خود خواهید داشت .
seo به ویژه برای کسب و کارهای کوچک حائز اهمیت است ; چرا که مصرف کنندگانی که به دنبال برندهای تجاری هستند , اغلب از  تلفن همراه خود برای پیدا کردن مکان‌های نزدیک استفاده می‌کنند . با بهینه‌سازی سایت و محتوای seo محلی , می‌توانید شانس حضور در این نتایج جستجو را افزایش دهید . به عنوان یک یادداشت اضافه , مهم است که سایت شما کاملا برای موبایل یا تبلت واکنش گرا باشد .
استراتژی‌های بازاریابی برای شرکت‌های کوچک
شما می‌توانید با بررسی سایت شروع کنید . چه انتخاب کنید که بررسی را خود انجام دهید یا یک آژانس باتجربه را استخدام کنید , چک کردن سایت اولین قدم در درک محل قرارگیری سایت شما در زمان جستجوی بهینه‌سازی موتور است . این شامل هم ساختار سایت و هم محتوای سایت است .
بهینه‌سازی موتور جستجو مهم است , اما می‌تواند کمی نیازمند مهارت باشد , به خصوص اگر شما یک متخصص داخلی نداشته باشید که به بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو مانند گوگل اطلاع داشته باشد . خوشبختانه , این چیزی است که به راحتی می‌تواند به آژانس بازاریابی seo برون سپاری شود . با ادامه خدمات seo در دسترس , می‌توانیم به شما در بهبود رتبه‌بندی موتور جستجو کمک کنیم .

2-بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوایی فرآیند خلق و نشر محتوای کیفی است که به مخاطب هدف شما مربوط می‌شود . کلید توسعه بازاریابی محتوای عالی این است که بدانید مخاطبین شما به چه چیزی اهمیت می‌دهند , از جمله شناخت بزرگ‌ترین چالش‌ها , نیازها و خواسته‌های آن‌ها الزامی است .
برخلاف برخی استراتژی‌های بازاریابی پولی برای کسب و کارهای کوچک , بازاریابی محتوایی بر بلندمدت متمرکز است . شما می‌توانید از محتوای کیفی برای بهبود seo استفاده کنید . با این حال , اگر می‌خواهید اعتماد به برند را برای مخاطبین خود ایجاد کنید , یک تصویر برند مثبت را تبلیغ کنید و روابط قوی با مشتریان خود ایجاد کنید .
قبل از اینکه بازاریابی محتوایی خود را شروع کنید , باید مطمئن شوید که مخاطبین خود را به وضوح تعریف کرده‌اید و درباره آن‌ها اطلاعاتی کسب کرده‌اید . ایجاد رضایت مشتریان راهی خوب برای اطمینان از این است که مخاطبین شما در مرکز تمام تلاش‌های بازاریابی شما هستند . داده‌هایی مانند جمعیت‌شناسی , چالش‌ها , لایک ها و ترجیحات , رفتار خرید و سایر اطلاعاتی هستند که برای دانستن مشتری حیاتی هستند .
زمانی که شما خریداران خود را خوب بشناسید , با بزرگ‌ترین چالش‌های مخاطبین خود شروع کنید . مصرف کنندگان باید قبل از تصمیم‌گیری خرید بیشتر بدانند ، این نقطه شروع خوبی برای توسعه موضوعات برای طیف گسترده‌ای از مطالب وبلاگ و پست‌های رسانه های اجتماعی به کتاب‌های چاپی و الکترونیکی است.بازاریابی و انتشار محتوای کیفی به صورت ثابت آسان نیست . این کار به زمان و منابعی نیاز دارد تا اطمینان حاصل شود که محتوای شما نه تنها مربوط و با ارزش است , بلکه از کیفیت بالایی برخوردار است که محصولات و خدمات شما وجود دارند .
اگر شما منابع داخل خانه را برای حفظ یک تقویم محتوای سازگار ندارید , ممکن است زمان تماس با متخصصان باشد . به عنوان مثال , استخدام یک آژانس برای خدمات وبلاگ نویسی یک راه عالی برای اطمینان از اینکه شما به طور مداوم محتوای جدیدی را منتشر می‌کنید که خریداران هدف شما را جذب و درگیر می‌کند.

3-تبلیغات کلیکی – PPC

تبلیغات کلیکی ، نوعی از مدل تبلیغاتی آنلاین است که به تجارت‌های کوچک اجازه می‌دهد تا تبلیغات خود را به افرادی که به دنبال محصولات و خدمات مرتبط می‌گردند ، نمایش دهند . هر بار یک مصرف‌کننده روی محتوای آگهی شما کلیک می‌کند از اعتبار شما کم می شود یعنی در ازای نمایش پولی پرداخت نمی کنید  .
اگرچه فیس بوک ، اینستاگرام و سایر پلت فرم‌های تبلیغاتی از مدل کلیک برای هر کلیک استفاده می‌کنند ، ما قصد داریم بر روی تبلیغات PPC که در گوگل و دیگر موتورهای جستجو نمایش داده می‌شوند تمرکز کنیم .
ممکن است تعجب کنید ، چگونه تبلیغات PPC را دقیقا ً در موتورهای جستجو انجام دهید ؟
خوب , تبلیغ کنندگان باید بر روی کلمات کلیدی خاصی که مربوط به محصول یا خدمات آن‌ها هستند , انتخاب کنند . موتور جستجو از الگوریتمی برای تعیین این که کدام آگهی‌ها روی صفحه نتایج موتور جستجو ( SERP ) براساس کیفیت , ارتباط و اعتبار استفاده می‌کنند , استفاده می‌کند .
بیشتر مانند SEO ، تحقیق کلید واژه نقش مهمی در فعالیت‌های تبلیغی PPC ایفا می‌کند ، چرا که شما باید از کلمات کلیدی استفاده کنید که به احتمال زیاد توسط مشتریان مرتبط مورد استفاده قرار می‌گیرد .
تبلیغ گوگل ( شما قبلا ً شنیده باشید که آن را گوگل ادوردز می‌نامند ) ، محبوب‌ترین پلت فرم تبلیغاتی PPC است . از آنجا که اکثر مصرف کنندگان از موتور جستجوی گوگل برای جستجوی اطلاعات درباره محصولات و خدمات استفاده می‌کنند ، گوگل یک مکان عالی برای شروع با تبلیغات PPC است .
گوگل از ارتباط کلید واژه ، کیفیت صفحه فرود ، و عوامل دیگر برای تعیین امتیاز کیفی شما استفاده می‌کند ، که زمانی که آگهی‌های شما بر روی SERP برای پرس و جوهای جستجو مربوط اعمال می‌شوند ، تاثیر می‌گذارد .
اولین گام برای ایجاد کمپین تبلیغاتی PPC ، انجام تحقیقات کلیدی در این زمینه است . این یک فرآیند وقت گیر و بسیار مهم است چون کل کمپین شما حول کلمات کلیدی که شما انتخاب می‌کنید ساخته شده‌است . یک فهرست کلید واژه PPC موثر باید مرتبط و جامع باشد .
اگر هیچ‌کس در تیم شما تجربه مدیریت تبلیغات گوگل یا ایجاد و مدیریت تبلیغات PPC را نداشته باشد ، ما به شدت توصیه می‌کنیم که شما سعی نکنید با این تبلیغ مقابله کنید . آگهی‌های PPC هر بار که کسی بر روی آن‌ها کلیک می‌کند ، پول هزینه می‌کند ، که به این معنی است که اگر شما استراتژی تبلیغات PPC را ندانید ، ممکن است بودجه خود را صرف استراتژی‌ها و تاکتیک‌هایی که کار نمی‌کنند هدر دهید .
در عوض شما می‌توانید یک تیم را برای مدیریت گوگل ادوردز را برای کمک به ایجاد و مدیریت campaigns استخدام کنید . سازمان ما نه تنها کمپین‌های تبلیغاتی PPC را برای تجارت‌های کوچک از صنایع مختلف تجربه کرده‌است ، اما تیم ما در آخرین شیوه‌ها و استراتژی‌های خود به روز عمل می کند . ما همچنین خدمات تبلیغات گوگل و خدمات گوگل remarketing را فراهم می‌کنیم تا به شما کمک کند ترافیک بیشتری را در موتورهای جستجو ثبت کنید .

4- سوشیال مارکتینگ – بازاریابی شبکه های اجتماعی

استفاده از کانال‌های رسانه اجتماعی برای رسیدن به هدف و تعامل با مخاطب هدف دیگر یک گزینه نیست – این یک اجبار است ! به جای این که از خودتان بپرسید که آیا باید در رسانه‌های اجتماعی فعال باشید ، باید از خودتان بپرسید چقدر زمان و منابع لازم دارید تا مخاطبین رسانه اجتماعی خود را افزایش دهید و روابط خود با مشتریان را تقویت کنید.
اولین قدم در توسعه یک استراتژی بازاریابی رسانه‌ای اجتماعی برای کسب‌وکار کوچک شما انتخاب این است که در کدام کانال‌ها زمان خود را صرف کنید. شما می‌خواهید هر رسانه اجتماعی را در نظر بگیرید که مخاطب هدف شما اغلب از آن استفاده می‌کند و همچنین کانال‌های رسانه‌های اجتماعی مزایایی را فراهم می‌کنند که می‌تواند به شما کمک کند تا مخاطبین خود را جلب کنید .

زمانی که ایده‌ای از این موضوع دارید که کدام کانال‌های رسانه اجتماعی برای ارتباط با خریداران ایده‌آل خود استفاده می‌کنید ، زمان آن است که به این فکر کنید که چه نوع محتوا را پست خواهید کرد و چگونه شما در مورد ارسال آن برنامه‌ریزی می‌کنید .
داشتن یک تقویم محتوای رسانه‌ای می‌تواند به شما کمک کند. ایجاد و تقسیم انواع مختلفی از رسانه‌ها در صفحات شما از مقالات مربوط به شخص ثالث مربوط به تصاویر و فیلم‌ها مهم است .
زمان یا منابع لازم برای مدیریت بازاریابی رسانه اجتماعی خود را ندارید ؟ ما می‌توانیم کمک کنیم ! ما طیف وسیعی از خدمات بازاریابی اجتماعی را ارائه می دهیم . تیم ما به شما کمک خواهد کرد تا یک استراتژی رسانه اجتماعی را گسترش دهید، محتوای قانع‌کننده را گسترش دهید.

5-بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی یکی از بهترین استراتژی‌های بازاریابی برای شرکت‌های کوچک است . اکثر مصرف کنندگان اولین باری که از سایت شما دیدن می‌کنند ، قصد خرید از برند شما را ندارند . به همین دلیل است که یافتن راه‌هایی برای ارتباط با این مصرف کنندگان بعد از رفتن آن‌ها مهم است . زمانی که اطلاعات تماس بازدیدکنندگان خود را گرفتید ، می‌توانید این مشتریان احتمالی را پرورش دهید . و بازاریابی ایمیلی یک استراتژی عالی برای پرورش مشتری است .
قبل از شروع طراحی و اجرای کمپین ‌های بازاریابی ایمیلی ، باید راهی پیدا کنید تا اطلاعات تماس مخاطب هدف خود را ثبت کنید . یک راه برای انجام این کار از طریق یک ” آهن ربا” است ، که یک پیشنهاد قانع‌کننده است که به بازدیدکنندگان سایت در ازای آدرس ایمیل شان می‌دهد . این می‌تواند یک دارایی محتوای خاص مانند کتاب الکترونیکی یا فایل ، دعوت شرکت در وبینار یا تبلیغات خاص تخفیفات باشد .
زمانی که یک لیست از مشترکین ایمیل دارید ، می‌توانید شروع به طراحی فعالیت‌های هدفمند کنید که به شما اجازه می‌دهد تا با مشتریان ارتباط برقرار کنید . برای بهترین نتیجه ، لیست ایمیل خود را به گونه‌ای تقسیم‌بندی کنید که بتوانید محتوای هدفمند بیشتری برای مشترکین خود ارسال کنید .
از نظر محتوای بازاریابی ایمیلی ، انواع مختلفی از پیام‌ها وجود دارد که شما می‌توانید در فهرست ایمیل تان ارائه کنید . مصرف کنندگان اغلب ترجیح می‌دهند تبلیغات و جزئیات فروش را از طریق ایمیل دریافت کنند . شما همچنین می‌توانید از بازاریابی ایمیلی برای تحویل محتوای هدفمند و با ارزش مانند پست‌های وبلاگ خود ، کتاب ، اینفوگرافی و هر نوع دیگری از محتوای بازاریابی که ایجاد کرده‌اید استفاده کنید .
نامه‌های الکترونیکی نیز راهی خوب برای ماندن در ذهن مشتریان هستند در حالی که به آن‌ها اجازه می‌دهد در مورد آخرین اتفاقات برند شما اطلاعات کسب کنند .

تنها به این دلیل که یک بودجه بازاریابی کوچک دارید ، به این معنا نیست که شما نمی‌توانید از این استراتژی‌های بازاریابی قدرتمند و سودآور برای کسب و کارخود استفاده نکنید . زمانی که شروع به توسعه برنامه بازاریابی خود می‌کنید ، به یاد داشته باشید که چگونه هر استراتژی می‌تواند به سود کسب‌وکار شما باشد :

  • بهبود SEO به بهبود وضعیت دید شما با اطمینان از اینکه خریداران جدید می‌توانند شما را در موتورهای جستجو مانند Google پیدا کنند ، کمک خواهد کرد 
  • با توسعه بازاریابی محتوای خود ، می‌توانید نقاط تماس جدیدی را ایجاد کنید که به شما امکان ایجاد اعتماد و تقویت روابط را می‌دهد که منجر به مشتریان مادام العمر می‌شوند 
  • تبلیغات PPC به عنوان یک مکمل عالی برای تلاش‌های شما عمل می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که بلافاصله ترافیک مربوطه را به سایت خود جذب کنید
  • از طریق بازاریابی رسانه های اجتماعی ، کسب‌وکار شما می‌تواند با مشتریان خود در هنگام گسترش تماس شما به صورت آنلاین ارتباط داشته باشد .
  • بازاریابی ایمیلی یک راه عالی برای حفظ ذهن در پایگاه مشتری است و ارتباطات ایجاد شده را به بخش‌های مربوطه مشتری ارسال می‌کند .

برای شروع ، با ما تماس بگیرید تا با ما صحبت کنید و ببینید که چگونه می‌توانیم به رشد کسب‌وکار شما کمک کنیم . سایت ساز ارزان آرت دیزاین

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
( رای)
اینو فراموش نکن بخونی
مشتریان ما در اینستاگرام دنبال چه چیزی هستند؟