در زیر لیست بزرگی از نکات بازاریابی محتوا که میتواند به شما در تولید ایده کمک کند و همچنین به شما کمک میکند تا یک استراتژی محتوای منسجم و موثر ایجاد کنید را آورده ایم .
نمی دانید که چطور بازاریابی محتوا را شروع کنید ؟
نکات مربوط به بازاریابی محتوا را زیر نظر داشته باشید :
۱. تیتر نویسی
یک تیتر درشت حاوی کلید واژه اصلی بنویسید . زمانی که مخاطبین مشغول خواندن می شوند ؛ یک عنوان خوب به آنها کمک میکند به سرعت تصمیم بگیرند که آیا به خواندن متن شما ادامه دهند یا خیر . با تمرکز بر سر تیترهای خبری که جذاب هستند ، به سرعت نشان میدهید که متن شما ارزش زمان آنها را دارد .
۲. تبلیغ نویسی کنید.
برخی از افرادی که به سایت شما می آیند ، آماده خرید خواهند بود . مطالبی را که در هر مرحله از مقاله ، مخاطب را هدایت به قیف فروش کند را آماده کنید تا تبدیل مخاطب به مشتری در سایت شما زیاد شود .
۳.از ویدئو استفاده کنید
از متخصصان بخش بازاریابی video.cont در HubSpot میگویند متوسط کاربران اینترنت هر روز ۹۰ دقیقه محتوای ویدئو را تماشا میکنند . با ایجاد محتوای ویدئو که مفید ، آموزنده و سرگرمکننده است ، میتوانید سهم خود از این توجه به دست آورید .
۴. مطالب خود را سفارشیسازی کنید .
قبل از این که اولین کلمه خود را بنویسید ، از مخاطبین فعلی و مورد نظر خود تحقیق کنید . مخاطبین را دسته بندی کنید . سپس ، مطالبی بنویسید که تکتک آنها را به صورت جداگانه هدف قرار میدهد . ما نسبت به پیامهایی که مستقیما ً برای ما در نظر گرفته میشوند ، واکنش مثبت بیشتری نشان میدهیم . با ایجاد محتوا برای هر شخصیت ، شما به طور مستقیم ارتباط قویتری را برقرار میکنید .
۵. یک راهنمای ساده ایجاد کنید .
راهنماهای ساده ، مجموعهای از قوانین و کنوانسیونهای هستند که صدای یک سازمان را تعریف میکنند . به این ترتیب ، سایت شما یک نگاه منسجم دارد .
۶. پست مهمان با کیفیت بالا را بنویسید .
این راهی خوب برای دستیابی به چشم اندازهای جدید است . برای برنده شدن در نقاط ارسال مهمان ، محتوایی ایجاد کنید که مرتبط با خوانندگان سایت میزبان باشد . این به شما نه تنها یک backlink ارزشمند را به شما میدهد ، بلکه باعث افزایش اقتدار شما در حوزه کاریتان میشود .
یا میتوانید این کار را برعکس انجام دهید و از نویسندگان مهمان دعوت کنید تا برای وبلاگ شما مقاله بنویسند . انجام این کار فقط برای SEO مفید نیست ، بلکه اعتبار برند شما نیز افزایش خواهد یافت .
۷. محتوای قابل اشتراک گذاری را ایجاد کنید
ایجاد صفحات قابل دانلود downloadable ، infographics و کاغذ سفید که خوانندگان میتوانند آزادانه به اشتراک بگذارند . اگر آنها را مفید بیابند ، آنها را در شبکههای اجتماعی خود share خواهند کرد . این به شما امکان دسترسی به مخاطبین را میدهد که ممکن است به آنها دسترسی نداشته باشید .
۸. تمرکز بر محتوای کیفی
بسیاری از نکات مربوط به بازاریابی محتوا بر اهمیت اضافه کردن محتوای باکیفیت تاکید میکنند .
۹. محتوا را بشکنید که هضم آنها آسان باشد
پستهای شما باید شامل زیر عنوان ها ، فهرست ها و لیست ها و تعداد زیادی عناصر بصری باشند . پاراگرافهای طولانی را بشکنید و به آنهایی که کوتاه و راحت هستند تقسیم کنید . احتمال اینکه افراد پست های متراکم را بخواننند بسیار کم است .
۱۰. محتوای هدف مجدد .
یک مقاله میتواند مطالبی برای یک ویدئو ، پادکست ، یا اینفوگرافی را فراهم کند . یک مجموعه از پستهای وبلاگ میتواند به کتاب الکترونیکی تبدیل شود . اطلاعات از یک مقاله میتواند به یک چک لیست یا یک نوع محتوایی دیگر تبدیل شود .
۱۱. پست پاسخ بنویسید .
یک وبلاگ فریبنده و یا مقاله مرتبط با صنعت تان را ببینید ؟ یک پاسخ بنویسید . اغلب ، مردم به دنبال چند نکته برای کمک به آنها برای تصمیمگیری هستند . پستهای واکنش ، داراییهای بسیار ارزشمندی هستند ، زیرا نقطهنظر تازهای را نشان میدهند و دانش شما را در حیطه کاری خودتان نشان میدهند .
۱۲. بروز رسانی محتوای قدیمی .
تنها ثابت تغییر است . یک مقاله که شما یک سال قبل نوشته بودید ممکن است آماری داشته باشد که از تاریخ خارج شدهباشد , ممکن است در اشاره به وب سایتها و شبکه هایی کند که دیگر در دسترس نیستند . مطالب را به طور مرتب بررسی کنید و ورودیهای قدیمی را در هنگام مناسب بروز رسانی کنید . این باعث میشود که محتوای شما تازهتر و مناسبتر باشد .
13-ایستهای بازرسی بسازید !
همان طور که مجموعه بزرگتری از داراییهای بازاریابی محتوایی را توسعه میدهید , ایجاد ایست های بازرسی را برای مخاطبین خود در یک مکان ایجاد کنید . برای مثال , یک آژانس محتوا ممکن است مجموعهای از توصیههای بازاریابی محتوایی مانند این را منتشر کند . شرکتی که محصولات تناسب اندام را میفروشد ممکن است پنج برنامه تمرینی اول خود را لیست کند .
۱۴. با تلفن همراه باشید
افراد بیشتری نسبت به همیشه به مطالب آنلاین در تلفنهای خود دسترسی دارند . احتمال استفاده مخاطبین شما از تلفن همراه به مراتب بیشتر از دسکتاپ است . در واقع , ۸۰ درصد از کاربران آنلاین ترجیح میدهند از طریق گوشی هوشمند خود اینترنت را مرور کنند . همچنین شایانذکر است که از ماه های گذشته , گوگل همه وب سایتهای جدید را با استفاده از شاخص تلفن همراه خود فهرست کردهاست . بنابراین اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما optimized است . دسترسی مخاطب را از طریق تولید محتوا که خواندن روی صفحات کوچکتر آسان کنید . از تصاویر کوچکتر استفاده کنید و محتوای خود را با subheadings قطع کنید . از طراحی واکنشی استفاده کنید به طوری که محتوای شما در هر صفحه نمایش عالی به نظر برسد .
۱۵. برون سپاری کنید .
این ممکن است بهترین نکته مربوط به بازاریابی محتوی در این فهرست باشد . بسیاری از صاحبین کسب و کارهای کوچک احساس میکنند که باید هر کاری را در خانه انجام دهند و یا هر کاری را خودشان انجام دهند . با این حال ، یک تیم کارآمد میتواند ارزشمندترین چیز برای سازمان شما باشد . فردی که مهارت های بازاریابی محتوا را به طور کامل می داند قادر خواهد بود سریعتر از شما بنویسد . پولی که خرج میکنید کمتر از زمانی است که پسانداز میکنید .
۱۶. از ترکیب تبلیغات و اورگانیک استفاده کنید
بسیاری از مردم به بازاریابی محتوا به عنوان جایگزینی برای تبلیغات فکر میکنند . با این حال ، یک استراتژی بازاریابی محتوا موثر شامل ترکیبی از ترافیک ارگانیک و پرداختشده است . از کمپین های هدفمند برای جلب توجه به محتوای خود استفاده کنید . به عنوان مثال ، یک کمپین پست تبلیغاتی کوچک در فیس بوک میتواند به شما یک رشد اجتماعی قدرتمند بدهد .
۱۷.دامنه دات کام استفاده کنید
این دامنه حس اعتماد بیشتری را به مخاطب می دهد. com ممکن است ترافیک بیشتری به سایت شما ارسال کند .
۱۸. مقالات بلند بنویسید
نیازی نیست که هر روز یک رمان از محتوا بنویسید . اما داشتن حداقل چند پست در محدوده لغت ۱۰۰۰ + برای SEO عالی است . همچنین به خوانندگان تان این امکان را میدهد که ارتباط قویتر با برند شما ایجاد کنند .
۱۹. ایجاد خبرنامه های الکترونیکی
ترکیبی از مقالات آموزشی ، آیتم های تبلیغاتی و محتوایی که به طور خاص برای مخاطبین آماده شده است را به صورت منظم برای آن ها ایمیل کنید
۲۰. افزودن دکمههای اشتراک گذاری اجتماعی
برای افراد آسان است که نکات مربوط به بازاریابی محتوا ، فنون و سایر موارد مفید برای آنها را به اشتراک بگذارند . زمانی که یک قسمت از محتوای شما به اشتراک گذاشته می شود ، شما نه تنها مخاطب جدید دارید ، بلکه از مزایای اثبات اجتماعی نیز بهرهمند میشوید . طیف وسیعی از ابزارها وجود دارد که اشتراک گذاری اجتماعی را آسان میسازند و می تواند به وب سایت شما اضافه شوند .
۲۱. مطالب خود را در رسانههای اجتماعی به اشتراک بگذارید .
تصور نکنید که همه مستقیما ً به وبلاگ شما میآیند ! اغلب ، خوانندگان در شبکه های اجتماعی هستند ، به حداکثر رساندن ترافیک از طریق زمانبندی پستهای رسانه های اجتماعی برای زمانی که مخاطب شما به احتمال زیاد به صورت آنلاین خواهد بود یک روش عالی است . از تکرار کردن خود نترسید . یک پست رسانه ی جدید در مورد یک مقاله قدیمی میتواند ترافیک جدیدی را برای شما به ارمغان بیاورد .
۲۲. محتوی خود را برای مرجع شدن آماده کنید
بسیاری از سایتها به دنبال محتوای بسیار زیادی هستند تا مکمل خود باشند . برای آن ها کپی کردن محتوا خود را آسان کنید .این می تواند برای سایت شما مفید باشد مخصوصا اگر سایت های کپی کننده رتبه بالاتر در SERPs نسبت به شما داشته باشند .
۲۳. یک استراتژی برای ارتقا محتوا داشته باشید.
با مقادیر انبوهی از محتوا که هر روز ایجاد میشوند ، کافی نیست که فقط منتشر کنید و امیدوار باشید که مخاطبین شما آن را پیدا کنند . همیشه به یاد داشته باشید که برای آوردن افراد به محتوای خود به یک استراتژی نیاز دارید . استراتژی هر سایت متفاوت است . برخی از آنها در شبکههای اجتماعی تبلیغ میکنند و برخی دیگر از طریق بازاریابی influencer یا مسیر دیگری را انتخاب میکنند . نکته مهم این است که شما برنامهای برای افزودن مخاطب داشته باشید .
24. از اینفلوئنسر ها کمک بگیرید
از influencers در صنعت خود استفاده کنید . سپس آنها را در پستهای رسانههای اجتماعی تگ کنید تا به آنها بگویید که شما آنها را ذکر کردهاید و یا با سایت آنها ارتباط دارید . اغلب ، آنها با باز کردن پست خود و یا ارتباط دادن به چیزی که نوشتهاید ، به نفع شما عمل خواهند کرد . افرادی که بسیاری از نکات مربوط به بازاریابی محتوا را یاد گرفته اند به طور کلی درک میکنند که بازاریابی محتوا یک بازی یکطرفه نیست .
25.یک استراتژی و تقویم محتوا ایجاد کنید .
انتشار محتوا بدون برنامه به صورت دلخواه، تاثیری را که شما میل دارید به شما نخواهد داد . برنامهای برای منظم کردن خود و تقویم برای عمل کردن به آن داشته باشید. آیا میخواهید آگاهیها را افزایش دهید ؟ افزایش تبدیلات ؟ هدف محتوای شما به شما کمک میکند تصمیم بگیرید که چه نوع محتوا برای شما بهتر است .
۲۶. مقالات سریالی بنویسید
زمانی که تعدادی از بخشهای بازاریابی محتوا را که قرار است با هم بخوانند , ایجاد میکنید , میتوانید ارزش بسیار زیادی برای خوانندگان فراهم کنید . خوانندگان به طور مرتب به سایت شما باز میگردند تا بخش بعدی را ببینید و زمان بیشتری را در سایت شما صرف می کنند . به علاوه , این یکی از نکات بازاریابی محتوا است که به بازپرداخت آن ادامه میدهد . یک سریال از بازاریابی محتوا را می توان در کتاب eBook بعد از آن قرار داد . این کتاب میتواند حتی برای فروش ، برای ایجاد یک جریان جدید درآمد ، برای کسبوکار شما استفاده شود .
۲۷. مخاطبین خود را افزایش دهید
اگر افراد بیشتری محتوای شما را ببینند , شانس شما برای فروش کالا و خدمات را افزایش می دهد . هر محتوا نیز ارزشمندتر میشود که مردم آن را ببینند . برنامههای استراتژی محتوای خاص را تهیه کنید که برای آوردن افراد جدید به سایت شما به طور منظم مورد استفاده قرار میگیرند .
۲۸. برای یک فرد محتوای ایجاد کنید
گاهی اوقات بهترین بازاریابی محتوا برای کوچکترین مخاطب مورد نظر است . در یک تجربه بازاریابی محتوا , یک آژانس شروع به ارسال نامه تشکر کتبی به هر مشتری جدید کرد . ۷۰ درصد از دریافت کنندگان این کارتها در رسانههای اجتماعی خود این کار آژانس را به اشتراک گذاشتند که این کار منجر به افزایش غیرمنتظره بازدید در سایت آنها میشود .
۲۹. مهارتهای CTA را ارتقا دهید
هر قطعه از محتوا نیازمند تماس با شرکت (CTA) نیست . گاهی اوقات بهتر است که محتاط باشید و به مشتری اجازه دهید که در زمان خود به فروش برسد . با این حال , گاهی CTA همان چیزی است که میتواند به مشتریان فشار کمی بدهد که برای اقدام به آن نیاز دارند . CTA باید کوتاه , خاص و قانعکننده باشد .
۳۰. یاد بگیرید که تجزیه و تحلیل محتوا را درک کنید
شما باید بتوانید تاثیر محتوا خود را بر مخاطب تجزیه تحلیل کنید برای اینکار می توانید از ابزارهای گوگل نیز بهره ببرید (گوگل آنالیتیکس) .
۳۱. بروی موج حرکت کنید
هنگامی که یک گرایش موضوعی را در شبکههای اجتماعی میبینید ، سعی کنید تا با تولید محتوا مناسب برخی از این ترافیک ویروسی را به مسیر خود بیاورید .
۳۲. محلی عمل کنید
برندهای محلی تجارت الکترونیک با مخاطبان زیادی که در مناطق خاص دارند می توانند بیار سود آور باشند . به دنبال رویدادهای محلی باشید و برای آن ها برنامه ریزی کنید .
۳۳.مطالب همیشهسبز را فراموش نکنید .
محتوای همیشهسبز در بازاریابی محتوا کارا است . این محتوا همچنان به افزوده شدن خوانندگان جدید ادامه میدهد ، حتی اگر شما یک هفته پیش یا یک سال پیش آن را پست کرده باشید . هنگام نوشتن محتوای همیشهسبز ، از عبارت ” هفته گذشته ” یا ” در گزارش اخیر ” استفاده نکنید ، به جای آن ، از تاریخهای خاص برای دقیق نگه داشتن محتوا استفاده کنید .
۳۴.شکاف را پیدا کنید
آیا کلمات کلیدی وجود دارند که به شدت به مخاطبین شما مربوط هستند ؟ محتوایی ایجاد کنید که به سوالات مربوط به مشکلات آن ها پاسخ میدهد . شما به مشتریان احتمالی که رقبای شما در حال حاضر آن را گم کرده اند ، دسترسی پیدا خواهید کرد .
۳۵. همیشه بپرسید آن ها به دنبال چه چیزی هستند ؟
مشتریان شما زمان و توجه محدودی دارند ، درست مثل بقیه . به این فکر کنید که آنها چه میخواهند و باید شما به آن ها چه چیزی را عرضه کنید .
احتمالا ً شما از تمام نکات بازاریابی محتوا در این فهرست استفاده نخواهید کرد . برخی از سازمانها میتوانند از یکی از آن ها استفاده کنند در حالی که برخی دیگر متوجه خواهند شد که برخی از آنها با مخاطبین خود همخوانی ندارند . اصل موضوع این است که به طور مداوم در مورد این که چطور میتوانید محتوای خود را موثرتر کنید ، فکر کنید . به یاد داشته باشید که بازاریابی محتوا یک تلاش مداوم است . با نگاه به نتایج خود و تلاش مداوم برای تیز کردن استراتژی خود ، میتوانید ارزش ایجاد کنید .
اگر در مورد افزایش تلاشهای بازاریابی محتوا خود جدی هستید ، یا فقط چند سوال برای توسعه کسبوکار خود دارید ، فقط با ما تماس بگیرید به سوالات شما پاسخ خواهیم داد . 09152454612