بهینهسازی موتور جستجو ( SEO ) و بازاریابی محتوا دوتا از مهمترین ابزارهای در دسترس برای بازاریاب مدرن هستند . شما اغلب میشنوید که این دو تاکتیک با هم کار می کنند . با این حال ، استراتژی بازاریابی محتوای SEO واقعا ً میتواند به بازاریابی برند شما در سطح بالا کمک کند .
اگر میخواهید بهترین نتیجه از فعالیتهای بازاریابی دیجیتال را کسب کنید ، مهم است که یک استراتژی بازاریابی یکپارچه را توسعه دهید . این به این معنی است که شما باید بازاریابی محتوا را به دست آورید و از SEO در کنار تولید محتوا برای کمک به یکدیگر استفاده کنید . توسعه استراتژی بازاریابی محتوای SEO بهترین راه برای اطمینان از این است که این دو درست کار میکنند .
در این مقاله کمی عمیقتر وارد این مساله میشویم که SEO و بازاریابی محتوا چیست . سپس توضیح میدهیم که چطور با همکار میکنند تا باعث رشد کسبوکار شما شوند .
بهینهسازی موتور جستجو ( سئو ) ؟
اجازه دهید با صحبت در مورد SEO شروع کنیم . بهینهسازی موتور جستجوی فرآیندی است که به صورت ارگانیک یا رایگان ، ترافیک وب سایت را از موتورهای جستجو وارد میکند.
تمام موتورهای جستجو مانند Google و بینگ یک صفحه نتایج موتور جستجو دارند که نتایج جستجو را براساس کلمات کلیدی و عباراتی که وارد نوار جستجو کردهاند ، به کاربران نشان میدهد . این نتایج براساس ارتباط آنها با کاربر جستجو رتبهبندی میشوند . از طریق SEO ، هدف کسب و کارها این است که محتوای خود را برای کلمات کلیدی و عباراتی که مرتبط با مخاطب هدف آنها هستند ، در رتبهبندی بهتری قرار گیرند .
با بهینهسازی سایت خود و محتوا برای موتورهای جستجو ، کسبوکار شما میتواند بهتر دیده شود . اکثر مشتریان فرآیند خرید را با تحقیق درباره موضوعات مرتبط در گوگل و دیگر موتورهای جستجو آغاز میکنند . با قرار گیری در بالاترین رتبهبندی کلمات کلیدی مربوطه ، به خریداران مربوطه کمک میکنید که برند شما را در زمان نیاز پیدا کنند .
مهم است که توجه داشته باشید که محتوای شما تنها عاملی نیست که در رتبهبندی موتور جستجو تاثیر می گذارد . همچنین تعدادی دیگر از عوامل در وب سایت و عوامل خارج از وب سایت وجود دارند که میتوانند SEO را تحتتاثیر قرار دهند . اینها شامل معماری سایت شما و لینکهای ورودی شما به محتوا در سایت شما هستند . با این حال ، در این مقاله ما بر روی بخش بازاریابی محتوا SEO صحبت میکنیم .
یکی از مهمترین عوامل SEO در زمانی که به بازاریابی محتوا مربوط میشود ، تحقیق کلمه کلیدی است . کسبوکار شما باید کلمات کلیدی و عباراتی را که مخاطب هدف شما برای پیدا کردن برندهای تجاری مانند شما در موتورهای جستجو استفاده میکند ، پیدا کند . با ایجاد محتوا در اطراف این موضوعات ، شما میتوانید برای بهبود جایگاه خود در طبقهبندی کلمات کلیدی در صفحه نتایج موتور جستجو حرکت کنید .
زمانی که تحقیق کلید واژهها را انجام میدهید ، میخواهید فراتر از واژههای کلیدی واضح بروید . اینها اغلب سطوح رقابت بالاتری دارند و برای کسب رتبه شما در اولین صفحه گوگل کار را سختتر میکنند . در عوض ، به دنبال کلمات کلیدی و عباراتی بروید که میتوانند به شما در آوردن ترافیک مناسب کمک کنند .
شما میتوانید از Google Keyword Planner برای این کار استفاده کنید .
بازاریابی محتوا چیست ؟
حالا ، کمی عمیقتر در بازاریابی محتوی شیرجه میزنیم . بازاریابی محتوا یک تاکتیک بازاریابی دیجیتال است که شامل ایجاد محتوای مناسب و ارزشمند برای کمک به جذب مشتریان احتمالی جدید است . هدف این است که مخاطبین را با هدف هدایت یک نوع اقدام مشتری هدف قرار دهند . اقدام مطلوب همیشه ممکن است برای فروش نباشد . به عنوان مثال ، ممکن است شما در حال هدایت مشتری برای دانلود و یا تنظیم یک وقت مشاوره به عنوان یک روش برای حرکت آنها در قیف بازاریابی باشید .
چند بخش مختلف از بازاریابی محتوا وجود دارد که با یکدیگر کار میکنند تا منجر به رشد کسبوکار شما شوند . اول ، باید محتوای مرتبط را ایجاد کنید که برای مخاطب شما مفید خواهد بود . بازاریابی محتوا همیشه بر فروش متمرکز نیست . گاهی اوقات هدف آموزش دادن به شنوندگان و موارد دیگر است که ممکن است فقط برای سرگرمی محض باشد . در هر صورت ، محتوا باید مقداری ارزش به مخاطبین خود اضافه کند .
بازاریابی محتوای seo
بازاریابی محتوا میتواند به طرق مختلف به کسبوکار کوچک شما کمک کند . این برای خلق محتوا کافی نیست . پس باید جلوی مخاطب هدف خود را بگیرید . بخش دوم بازاریابی محتوا شامل ارتقا کیفی است که شما در کانالهای مختلف مثل رسانههای اجتماعی ایجاد کردهاید . با قرار دادن محتوای خود در مقابل مخاطب مناسب ، میتوانید در ایجاد ارتباط با مشتریان احتمالی مربوطه تلاش کنید .
هدف نهایی بازاریابی محتوای شما ایجاد رابطه با مشتریان است .
محتوای شما به ایجاد روابط با نشان دادن تخصص خود و ارائه اطلاعات ارزشمند کمک میکند و به مصرفکننده کمک میکند تا یک تصمیم خرید هوشمندانه اتخاذ کند . مهم است که مطالبی را ایجاد کنید که در هر گام از سفر فروش به خریداران مرتبط میشوند و از کسانی هستند که تازه شروع به تحقیق درباره تولید کنندگان و عرضه کنندگان کردهاند و آماده خرید هستند .
SEO و فرآیند بازاریابی محتوا با هم همکاری میکنند . بسیاری از کسب و کارها بر رسانههای اجتماعی و بازاریابی ایمیلی برای ترویج محتوای خود تکیه دارند . اینها قطعا ً کانالهای بازاریابی دیجیتال هستند که میتوانند برای کسب و کار شما شگفتی ایجاد کنند . با این حال ، هنگام استفاده از این کانالها ، شما نمیتوانید همیشه تضمین کنید که محتوایی که شما در حال انتشار هستید ، مصرف کنندگان مناسب را در زمان مناسب پیدا خواهد کرد .
از طرف دیگر ، SEO به بهبود شانس شما برای رسیدن به مشتریان در لحظه نیاز آنها کمک میکند .
دربارهاش فکر کن . زمانی که مصرفکننده امروز یک سوال در مورد محصول یا خدمات دارد ، آنها به موتورهای جستجو مانند Google مراجعه می کنند تا اطلاعات مورد نیاز را پیدا کنند . اگر میخواهید در زمان نیاز به مصرف کنندگان برسید ، باید در زمان مناسب به آنها کمک کنید . این جایی است که SEO و بازاریابی محتوا به تیم نهایی برای فروش تبدیل میشوند .
بازاریابی محتوایی بهترین راه برای بهبود بهینهسازی موتور جستجو است .با ایجاد محتوایی که حول کلمات کلیدی و عبارات هدفمند متمرکز شدهاست , میتوانید رتبه وب سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشید . به این ترتیب وقتی مصرفکننده برای موضوعی که با برند شما مرتبط است جستجو میکند , محتوای شما را در گوگل پیدا خواهند کرد . این به شما کمک میکند تا یک ارتباط ایجاد کنید که میتواند منجر به یک رابطه مشتری شود .
زمانی که محتوای شما در موتورهای جستجو خوب رتبهبندی میشود , شما در تماس آنلاین قرار میگیرید . این تنها آگاهی از برند نیست , بلکه میتواند ترافیک مربوطه را ، به وب سایت شما برساند . هر چه ترافیک مربوط به سایت شما بیشتر باشد , فرصتهای بیشتری برای فروش دارید .
بازاریابی محتوایی و seo دو تاکتیک مکمل هم هستند , نباید به آنها به صورت جداگانه فکر کرد . هر دو با همکار میکنند تا به یکدیگر کمک کنند . بله , درست است که آنها تفاوتهایی دارند اما هنوز هم نمیتوانید آنها را کاملا ً جدا کنید . seo در بخش فنی بیشتر فعالیت می کند.
شما نمیتوانید بدون ایجاد محتوای بزرگ , بهینهسازی موتور جستجو خود را بهبود بخشید . و غیر ممکن است که به طور موثر مخاطب را بدون seo پیدا کنید .
seo باید در هر کاری که میکنید اعمال شود . این تنها راه برای اطمینان از موفقیت استراتژی بازاریابی است .
چطور شروع کنیم که بدانیم seo و بازاریابی محتوای در کنار هم درست قرار گرفته اند .
از نکات زیر برای توسعه یک استراتژی استفاده کنید که به شما این امکان را میدهد که از هر دو روش برای بهترین نتایج استفاده کنید :
1-در مورد بازار هدف تحقیق کنید
اولین چیزی که شما باید در زمان ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوای seo انجام دهید , تحقیق بازار هدف تان است . اگر seo و تلاشهای بازاریابی شما موفق است , بسیار حیاتی است که آنها بروی رسیدن به مخاطب که برای فروش محصول یا سرویس شما مناسب است تمرکز کنند . که به آن تحقیق بازار هدف می گویند .
شروع به جمع آوری اطلاعات مخاطبین خود کنید . پروفایل خریدار ایدهآل خود را ایجاد کنید ، که شامل اطلاعات دموگرافیک مانند سن , جنسیت و مکان هستند . با این حال , آنها شامل دیگر اطلاعات مهم مانند علایق خریدار و رفتار خرید هم هستند . تمام این اطلاعات به شما در ایجاد محتوای بهتر در طول زمان کمک میکند .
یکی از مهمترین چیزهایی که در تحقیق بازار هدف ذکر میشود این است که چه نوع سوال و نگرانیهایی وجود دارد که مخاطبین برای پیدا کردن پاسخ و راه حل آن به دنبال محصولات یا خدمات شما هستند . با درک چالشهای مخاطب هدف , ایده بهتری از نوع موضوعاتی که ممکن است به دنبال آن باشند , خواهید داشت . این نقطه شروع خوبی برای تحقیق کلمه کلیدی seo است .
2-تحقیق کلمات کلیدی
شما باید بدانید که مخاطبین هدف شما در جستجوهای اینترنتی به دنبال پاسخ به سوالاتی هستند که دارند . دانستن مهمترین کلمات کلیدی بین مخاطبین هدف به شما کمک میکند که نه تنها سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید , بلکه به توسعه محتوای آن نیز کمک کنید . ما معمولا ً پیشنهاد میکنیم که بیشترین تلاش را در این بخش را در قالب فرآیندها انجام دهید . کلمات کلیدی بسیار هدفمند منجر به کیفیت بالای وب سایت شما شده و سایت شما را در شرایط فروش قرار می دهد .
۳. محتوای بسیار عالی ایجاد کنید .
هنگامی که لیستی از کلمات کلیدی مورد هدف را تهیه کردید ، میتوانید از این اطلاعات برای شروع تولید ایدههای موضوع محتوا استفاده کنید . فراتر از ایجاد پستهای وبلاگ در مورد این موضوعات بروید و در نظر بگیرید که چگونه میتوانید از این کلمات کلیدی برای ایجاد صفحات وب سایت اضافی و یا مطالب فرم بلند مانند eBooks و مقالات آسمان خراش استفاده کنید . حتی ممکن است بخواهید محتوای ویدئو را پیرامون موضوعاتی که شناسایی کردهاید ، ایجاد کنید .
کافی نیست که تنها کلمات کلیدی را در کل محتویات خود بریزید . اگر میخواهید مصرف کنندگان مطالعه کنند و براساس محتوای شما عمل کنند ، باید کیفیت بالایی داشته باشد . علاوه بر این ، گوگل به کسب و کارها که دارای محتوای کمی با کیفیت بالا هستند ، کمک میکند . که میتواند رتبه SEO را بهبود ببخشد و در نتایج برتر موتور جست و جو قرار گیرند .
چند نکته وجود دارد که هنگام توسعه بازاریابی محتوای SEO باید آن ها را در ذهن داشته باشید :
- محتوای باید با کیفیت نوشته شود . مسائل مربوط به دستور زبان و هجی کردن و نیز جریان و خوانایی محتوا ، را چک کنید .
- از مثالهای مرتبط استفاده کنید . اگر در حال بحث درباره موضوعات پیچیده و یا ایدههایی هستید که درک آن دشوار است ، از مثالهای مرتبط استفاده کنید که این به خواننده کمک میکند تا با برند شما ارتباط بهتری برقرار کند .
- برای مخاطبین خود بنویسید . به شیوهای بنویسید که مخاطب هدف شما میتواند آن را درک کند و به آن مربوط باشد . یک سبک مکالمه میتواند باعث ایجاد رابطه خوب با مشتری شود .
- مطالب شما باید به آسانی خوانده شود . از پاراگرافهای کوتاه و بولد کردن ، چک لیست ها استفاده کنید تا محتویات را بشکنید و آن را برای خواننده آسانتر کنید .
۴. محتوای خود را در طول زمان به روز کنید .
اگر چه یک مقاله یا صفحه خاص در سایت شما دارای پتانسیل برای ورود بازدیدکنندگان را برای سالها و سالها دارد ،اما بیشتر محتوا باید به روز رسانی شوند تا موثر باقی بمانند .
راههای مختلفی وجود دارد که شما میتوانید بازاریابی محتوای SEO را به روز رسانی کنید تا مطمئن شوید که موثر باقی میماند :
- استفاده از محتوا برای ایجاد کلید واژه جدید .
- محتوای اضافه برای ارائه ارزش افزوده برای خواننده اضافه کنید .
- آمار یا حقایق را به روز رسانی کنید که ممکن است منسوخ شوند .
- متادیتا ها را بررسی کنید تا از بهینه بودن آن برای موتورهای جستجو اطمینان حاصل کنید .
- قدری از محتوا را نوسازی کنید تا جالبتر شود .
خود را عادت دهید مرتبا محتوا را بروز رسانی کنید برای بیرون آوردن بیشترین مقدار از محتوای خود ، با به روز رسانی تکههایی که بیشترین ترافیک را در طول زمان به ارمغان میآورد ، شروع کنید . به عنوان مثال ، اگر یک پست وبلاگ دارید که یک سال پیش نوشته بودید که به جذب ورودی در سایت شما ادامه میدهد ، از این محتوا شروع کنید و به دنبال راههایی برای بهبود آن برای نتایج بهتر باشید .
نتیجه گیری
بهینهسازی موتور جستجو و بازاریابی محتوا دو ابزار مختلف برای شما به عنوان یک کسبوکار کوچک هستند . اما در خلا کار نمیکنند . اگر میخواهید بیشتر به وب سایت تان مراجعه کنند تا فروش بهبود یابد ، باید از این دو با هم استفاده کنید . توسعه استراتژی بازاریابی محتوای SEO بهترین راه برای حصول اطمینان از این است که هر دوی این تاکتیکها با هم برای بهترین نتیجه کار میکنند .
این یک فرآیند سریع یا آسان نیست ، اما وقتی شروع به دیدن افزایش ترافیک وب و تبدیل شدن بازدیدکنندگان به مشتری شوید، خوشحال خواهید شد که زمان انجام این کار را داشتید .
به کمک نیاز دارید ؟ آرت دیازین هم خدمات بازاریابی محتوا و هم خدمات بهینهسازی موتور جستجو را ارائه میدهد . تیم بازاریابی دیجیتال باتجربه ما میداند که چطور از هر دو روش برای کمک به کسبوکار شما برای رسیدن به مشتریان بیشتر استفاده کند .
امروز با ما تماس بگیرید تا شروع کنیم . 09152454612