این لیست جامع از نشانه‌ها حاکی از آن است که زمان برای طراحی سایت جدید است و سایت شما کارایی لازم را ندارد . هر کسب‌وکار به یک سایت موثر نیاز دارد . این سایت مرکز تمام فعالیت‌های بازاریابی آنلاین شماست . بدون یک سایت موثر ، شما هرگز نتایج قابل‌توجهی را از هر کمپین تبلیغاتی آنلاین نخواهید دید . بگذارید این مقاله چشم شما را برای طراحی سایت باز کند . شما می توانید با طراحی سایت بد سرمایه خود را از دست بدهید .

۱. سایت شما تولید درآمد ، فروش و یا مشتریان احتمالی را ایجاد نمی‌کند

سایت شما هیچ گونه تغییر را ایجاد نمی‌کند . اگر سایت شما ترافیک را دریافت می‌کند ، اما هیچ گونه تبدیلات وجود ندارد ، این یک مشکل است . سایت شما ممکن است چیز مهمی را نداشته باشد که بازدیدکنندگان سایت شما را از بین می‌برد .

۲. سایت شما هیچ قیف تبدیلی ندارد و یا شما هیچ اطلاعی در مورد قیف تبدیل وب سایت تان ندارید .

این است . یا ، شما نمی‌دانید که یک قیف تبدیل چیست .یک قیف تبدیل مراحلی است که بازدیدکننده از طریق سایت شما به منظور تبدیل شدن به مشتری ، وارد وب سایت شما می‌شود . طرح‌های وب سایت موثر قیف تبدیل را تعریف می‌کنند . از صفحه خانگی سایت خود شروع کنید ، باید بدانید که چگونه بازدید کنندگان از وب سایت شما برای به دست آوردن آنچه به دنبال آن هستند ، استفاده خواهند کرد .

۳. طراحی سایت شما قدیمی است

شما سایت خود را حرفه ای طراحی نکرده‌اید  یا  شما یک سایت جدید دارید که شبیه وب سایتی است که در گذشته ایجاد شده‌است .
با پیشرفت زمان ، سلیقه مصرفی و ترجیحات تغییر می‌کند . اگر طراحی سایت شما قدیمی بوده و تاثیر خوبی نداشته باشد، برای دکمه خروجی آماده شوید . وب سایت شما تا ابد خوب باقی نمی ماند . در طول سال‌ها بهبود تدریجی در طراحی سایت خود داشته باشید تا بتوانید زمان خود را حفظ کنید .
و این چیزی است که ممکن است بخواهید در هنگام به روز رسانی سایت خود در نظر بگیرید . این روند اکنون آن فضای سفید را در اختیار دارد . که فضای سفید همراه با چیدمان ‌های ساده داشته باشید.گنجاندن این فضاهای سفید در طراحی سایت شما ، قابلیت خوانایی را بهبود می‌بخشد و به کاربران کمک می‌کند تا اطلاعاتی را که برای بررسی سایت شما نیاز دارند پیدا کنند .

۴. سایت شما تاثیر اولیه خوبی ندارد

برداشت اول همه چیز است . حقیقت این است که شما تنها ۳ ثانیه وقت دارید تا بر روی بازدید کننده با سایت خود تاثیر بگذارید . اگر وب سایت شما در این چارچوب زمانی تاثیر خوبی نداشته باشد ، احتمالا ً فرصت را از دست خواهید داد .

۵. وب سایت شما قابل‌اعتماد یا معتبر نیست

سایت شما قابل‌اعتماد نیست . ناقص به نظر می‌رسد . مردم از خرید در سایت شما می‌ترسند ، چون آن‌ها نمی‌دانند شما چه کسی هستید . طرح‌های وب سایت ضعیف می‌توانند به طور چشمگیری این احساس را افزایش دهند .

۴۸ % از افراد معتقدند طراحی سایت به عنوان یک عامل در تصمیم‌گیری درباره اعتبار یک کسب‌وکار است

۶. وب سایت شما نرخ بازتاب بالایی دارد

سایت شما میزان بازتاب بالایی دارد . سرعت برگشتن ، درصد بازدیدکنندگان یک سایت است که پس از دیدن تنها یک صفحه از سایت از آن خارج می‌شوند . به عبارت دیگر ، مردم به محض ورود به سایت شما در حال خروج از وب سایت شما هستند . تنها راهی که می‌توانید میزان بازتاب خود را پیدا کنید با استفاده از یک ارایه‌دهنده تجزیه و تحلیل‌های وب سایت مانند Google Analytics انجام می‌شود .
میزان متوسط جهش برای اغلب وب سایت‌ها بین ۴۰ تا ۵۰ درصد است . با این حال ، این تفاوت در صنایع مختلف متفاوت است . هدف شما باید کم‌ترین میزان بازتاب ممکن را داشته باشد . نرخ‌های بازتاب کم نشان می‌دهد که بازدید کنندگان وب سایت شما را ارزشمند می‌دانند . بنابراین ، در میزان رشد پایین که شما دارید ، فرصت‌های بیشتری برای افزایش فروش وجود دارد . یک طراحی سایت موثرتر می‌تواند سرعت بازتاب شما را کاهش داده و تبدیلات شما را افزایش دهد .

۷. مدت حضور در سایت شما دارای زمان کوتاهی است

بازدیدکنندگان سایت شما مدت زیادی در وب سایت شما اقامت نمی‌کنند . وب سایت شما مردم را خاموش می‌کند . آن‌ها چیزی را که دنبالش می‌گردند پیدا نمی‌کنند . این می‌تواند به این معنا باشد که وب سایت شما پیچیده ، گیج‌کننده ، یا بی‌اثر است . یک طراحی سایت موثر احتمالا ً زمان شما را افزایش خواهد داد . هر چه افراد بیشتری در وب سایت شما بمانند ، ارزش آن‌ها بیشتر خواهد بود . هر چه ارزش بیشتری به بازدیدکنندگان وب سایت خود بدهید ، احتمال فروش آن بیشتر خواهد بود .

۸. سایت شما موبایل فرندلی نیست

وب سایت شما همراه با تلفن همراه نیست . حتی نمی‌دانید سایت تان با تلفن همراه است یا نه ، زیرا هرگز از سایت خود در دستگاهای مختلف تلفن همراه بازدید نمی‌کنید . بازدیدکنندگان موبایل شما به سختی از وب ساییتان بازدید می کنند .
۵۰ درصد از تمام کاربران اینترنت از دستگاه‌های تلفن همراه استفاده می‌کنند . ۴۶ % از تمام افرادی که از دستگاه‌های تلفن همراه استفاده می‌کنند ، مشکلات موجود در هدایت وب سایت‌ها را گزارش کرده‌اند . یک سایت ساز خوب ، وب سایتی را طراحی می‌کند که هم در دسکتاپ و هم در موبایل به خوبی دیده می شود .

۹. سایت شما ریسپانسیو نیست

سایت‌های ریسپانسیو بسته به هر دستگاهی که استفاده می‌کنید ، خود را مناسب آن دستگاه تغییر می دهد . سایت ها باید در دستگاه‌های معمولی ، کامپیوترهای رومیزی ، تبلت ‌ها و دستگاه‌های همراه به خوبی خود را تطبیق دهند . برای ارائه بهترین تجربه وب سایت به بازدیدکنندگان ، وب سایت شما باید ریسپانسیو باشد . این یک ویژگی غیرقابل مذاکره سایت شما است . بازدیدکنندگان شما به سایت شما در دستگاه‌های مختلف دسترسی خواهند داشت و اگر می‌خواهید تبدیلات خود را به حداکثر برسانید ، به یک سایت ریسپانسیو نیاز دارید .

۱۰. سایت شما کند است

سایت شما کند است یا ، سایت شما روی دستگاه‌های خاص یا مرورگرهای خاصی کنداست . برای مثال ، وب سایت شما می‌تواند در گوگل کروم کند بار کند ، اما اینترنت اکسپلورر بسیار سریع باشد . شما باید این مشکل را حل کنید، و اگر سرعت بارگزاری کند است ، باید سریع دست به کار شوید .
به یاد داشته باشید، شما تنها ۳ ثانیه وقت دارید تا تاثیر مثبتی بر روی بازدیدکنندگان داشته باشید . اگر این ۳ ثانیه برای بازکردن سایت تان صرف شود ، دچار مشکل می‌شوید . بازدیدکنندگان شما در حال خارج شدن از سایت شما هستند ! با استفاده از یک سایت بی‌اثر فرصت‌های خود را از دست ندهید .

۱۱. منوی سایت شما بی‌اثر است

منوی سایت تان بی‌معنی است . این کار به بازدیدکنندگان شما کمک نمی‌کند تا چیزی را پیدا کنند . آن‌ها حتی نمی‌توانند ” محصولات ” را تشخیص دهند یا صفحه تماس با ما سایت شما را پیدا کنند . شما می‌توانید به دلیل منوی غیر موثر سایت ، فرصت‌هایی را از دست بدهید .
یک طراحی سایت موثر شامل یک sitemap است . این sitemap شامل صفحات وب سایت شما خواهد بود ، و اینکه چگونه صورت و ساختار سایت شما آن‌ها را به صفحات مد نظرشان هدایت می‌کند .

۱۲. سایت شما هیچ تلفن تماسی ندارد

سایت شما هیچ تماس تلفنی ندارد . و متاسفانه ، شما حتی نمی‌دانید که یک مکالمه تلفنی چه شکلی است . دکمه اقدام به عمل بخشی از صفحه وب است که اقدام به عمل می‌کند . یک مثال در حال حاضر ” هم اکنون ثبت نام کنید ” یا ” امروز شروع کنید ” آغاز می‌شود .
شما به طراحی سایت نیاز دارید که خلاقانه از آن استفاده کند . لازم است که بازدیدکنندگان وب سایت خود را از نقطه A به نقطه B ببرید . این کار آن‌ها را از صفحه خانگی شما به صفحه خرید خواهد برد . بدون تماس تلفنی ، شما نمی‌توانید به بازدید کنندگان خود از طریق سایت کمک کنید .

۱۳. سایت شما از سایت ساز های ارزان تولید شده ؟

سایت ساز های رایج و ارزان محدود هستند . رابط طراحی محدود است . عملکرد SEO محدود است . و چون ارزان به نظر می‌رسند مخاطب احساس بهتری از خرید آن ها دارد – سایت ساز آرت دیزاین بروی وردپرس است با دسترسی فول .
ما می‌توانیم به یک سایت نگاه کنیم و به طور خودکار به آن بگوییم که وب سایت Wix و یا سایت ساز های داخلی  است . در حالی که این شرکت ها برای کسب و کارهای کوچک عالی هستند ، قادر به ایجاد اعتماد و اعتبار نیستند . و از آنجا که ما صادق هستیم ، اغلب صاحبان کسب‌وکار طراحان وب سایت نیستند .

۱۴. پسر عموی شما ، برادرزاده ، یا دوست نزدیک سایت شما را طراحی کرده‌است .

شما هرگز وب سایت خود را دوست ندارید ، اما دوست‌تان آن را طراحی کرد . پس تو آن را نگه داشتی و یا ، شما نمی‌خواهید برای یک سرویس طراحی سایت موثر بهایی پرداخت کنید ، بنابراین اجازه می‌دهید برادرزاده شما سایت شما را طراحی کند .شما مقداری پول پس‌انداز کرده‌اید ، اما می‌توانید پول بیشتری از دست بدهید . در حالی که کسب و کارتان در نهایت یک سایت و یک فرصت حضور آنلاین دارد ، ممکن است فرصت‌های بزرگ‌تری برای به حداکثر رساندن تبدیلات پیدا کنید .

اگر شما عاشق وب سایت خود ۱۰۰ درصد نباشید ، احتمالا ً بازدیدکنندگان شما هم نیستند .

۱۵. درک وب سایت شما سخت است

درک سایت شما سخت است . این برای تو منطقی است ، اما نه کس دیگری . شما از کلماتی استفاده می‌کنید که مشتریان بالقوه آن را درک نمی‌کنند . تصاویر روی سایت با پیغامی که می‌خواهید به تصویر بکشید ، همخوانی ندارد . انواع فونت متناقض هستند و اندازه‌های فونت بهترین روش‌ها را دنبال نمی‌کنند . به این نکته توجه کنید ؟
از صرف وقت و انرژی غیر ضروری در یک سایت خودداری کنید که می دانید در آینده باید به  طور کامل تعویض شود .

۱۶. همیشه به تغییر سایت خود فکر می‌کنید

در مورد وب سایت خود نامطمئن هستید . به محض اینکه شما به فردی که نشانی اینترنتی وب سایتتان است را بگویید ، می‌گویید ” آن را قضاوت نکنید ، ما هنوز روی آن کار می‌کنیم .” در حالی که شما واقعا ً نمی‌خواهید که مردم سایت شما قضاوت کنند ، شما واقعا ً روی آن کار نمی‌کنید . با طراحی سایت راست ، شما مجبور نیستید نامطمئن باشید . در سایت خود مطمئن خواهید بود که بتوانید به طور موثر پیام خود را به بازدید کننده منتقل کنید . شما به قیف تبدیل خود اعتماد خواهید کرد و با سرمایه‌گذاری در خدمات تبلیغاتی احساس راحتی بیشتری خواهید داشت .

۱۷. سایت شما در موتورهای جستجو قرار ندارد

سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه نشده است . برچسب گذاری مناسب ، کد گذاری و یا توضیحات مناسب برای سئو ندارد . در نتیجه ، شما از هزاران بازدید کننده رایگان برای سایت خود محروم شده اید .یک طراحی سایت موثر برای SEO بهینه‌سازی شده‌است . در حالی که شما می‌توانید ماه‌ها صرف یادگیری SEO برای اجرای آن کنید ، بهترین گزینه این است که از یک شرکت برای کار بر روی سئو استفاده کنید .

۱۸. سایت شما ارجاع نمی‌دهد

سایت شما هیچ ترافیکی ارجاعی دریافت نمی‌کند . وب سایت شما در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته نمی‌شود . مشتریان شما سایت شما را به دوستان خود توصیه نمی‌کنند.یک سایت موثر این موضوع را تغییر خواهد داد . اگر بر ارائه بهترین تجربه وب سایت به بازدیدکنندگان خود تمرکز کنید ، بزرگ‌ترین حامی شما خواهند شد . آن‌ها شما را در تمام رسانه‌های اجتماعی و دوستان خود به اشتراک خواهند گذاشت . همچنین به احتمال زیاد شاهد افزایش ترافیک ارجاعی از وب سایت‌های دیگر خواهید بود که مطالب سایت شما را مفید می‌دانند .

۱۹. سایت شما وبلاگ ندارد

با اینکه می دانید محتوا پادشاه است ، اما هنوز سایت شما یک وبلاگ ندارد . شاید پلت فرم سایت شما به گونه ای ساخته شده‌ است که قادر به داشتن یک وبلاگ نیست و. یا ، شما نمی‌دانید چگونه آن را فعال کنید . در هر صورت ، شما باید یک وبلاگ داشته باشید .

۲۰. فیس بوک ، اینستاگرام ، تلگرام ، یا سایت شما

بیشتر توجه خود را به شبکه های اجتماعی و شبکه های فروش دیگر اختصاص داده اید و حتی مشتریان شما نمی دانند که شما مالک یک سایت هستید .این اقدام اشتباه است. هنوز مهم است که یک سایت داشته باشید . تمام برندها به یک مرکز برای تلاش‌های بازاریابی خود نیاز دارند . حتی اگر این تراکنش ها در سایت شما رخ ندهد ، سایت هنوز ارزشمند است . اکثر مشتریان تحقیقات خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهند و سایت شما می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا تحقیق خود را انجام دهند . یک مشتری آگاه مشتری خوبی است . از یک سایت موثر برای مطلع کردن مخاطبین خود استفاده کنید .

۲۱. سایت ندارید

سایت ندارید و یا هیچ حضوری در جهان آنلانی ندارید . شاید ، شما مالک یک مغازه مصالح ساختمانی هستید و مشتریان شما را به صورت حضوری ملاقات  می‌کنند . سال‌ها است که در این تجارت بوده‌اید ، و شاید فکر می‌کنید نیازی به یک سایت ندارید .اشتباه است. دیر یا زود ، اگر حضوری آنلاین نداشته باشید ، کسب‌وکار نخواهید داشت . تغییر به صورت آنلاین دیگر یک روند نیست . واقعیت است . در یک سایت موثر سرمایه‌گذاری کنید تا کسب‌وکار خود را به صورت آنلاین گسترش دهید.

۲۲. به ندرت بازخورد مثبتی در وب سایت خود دریافت می‌کنید 

شاید شما فروش را تجربه کنید ، اما هرگز درباره تجربه مشتری با سایتتان تحقیق نکنید . ممکن است فرصت‌هایی برای افزایش نرخ تبدیل وجود داشته باشد که از دست می رود . یک تغییر در سایت شما ممکن است فروش شما را افزایش دهد . اگر هرگز بازخورد مثبتی در وب سایت خود دریافت نکردید ، از آنها درخواست کنید . مشتریان خود را بررسی کنید و یا از یکی از دوستان خود بپرسید تا در سایت شما چرخی بزند و نظرش را بدهد . 

۲۳. سایت شما منحصر به فرد نیست 

وب سایت شما در رقابت متمایز نمی‌شود . سایت شما شبیه صدها کسب و کار دیگری است که مانند شما هستند . یک سایت موثر می‌تواند به کسب‌وکار شما کمک کند . شما مجبور نیستید از بازار پیروی کنید . شما می‌توانید کاری کاملا ً متفاوت با سایت خود انجام دهید که کسب‌وکار شما را در چشمان بازدیدکنندگان شما منحصر به فرد جلوه ‌کند .

۲۴. وب سایت شما یک دارایی است نه یک مسـئولیت

این تفکر که سایت شما یک مسئولیته اشتباه است ، شما به سایت خود به عنوان یک دارایی باید نگاه کنید .معمولا افراد به یک سایت در حد رفع مسئولیت نگاه می کنند و توقع دارند که بعد سایتشان تبدیل به یک بنگاه اقتصادی شود . سایت شما باید ترافیک ، هدایت و فروش را تولید کند . اگر اینطور نیست ، باید به طراحی مجدد سایت خود توجه کنید .

۲۵. سایت شما می‌تواند کسب‌وکار شما را به سطح بعدی ببرد

زمانی که تصمیم به طراحی سایت گرفتید به سایت خود به گونه ای نگاه کنید ، انگار که یک فروشگاه است . این مکانی آنلاینی است که در آن بازدیدکنندگان شما تصمیمات خرید می‌گیرند . اگر مشتریان شما در یک فروشگاه شلوغ راه بروند ، تجربه ضعیفی خواهند داشت . اگر مشتریان شما نتوانند محصولات شما را پیدا کنند ( یا خدمات ) ، آن‌ها آن را نخواهند خرید .