آشنایی با خطای 400 (Bad request)

پیغام خطای درخواست اشتباه 400 به این معنی است درخواستی که از سوی مرورگر شما به سرور وب سایت مورد نظرتان ارسال شده است (برای مثال درخواست باز کردن یک صفحه خاص)، دچار نوعی ناهنجاری است.

آشنایی با خطای 401 (Authorization required)

اخطار «بدون مجوز»، کدی است که به معنای دسترسی غیر مجاز است. یعنی اینکه شما تلاش می کنید صفحه ای را باز کنید که نیاز به سطح دسترسی خاصی دارد و احتمالا لازم است قبل از لود شدن آن، ابتدا با نام کاربری و رمزعبور معتبر در سایت لاگین کرده و وارد شوید.

آشنایی با خطای 402 (Payment required)

کد 402 استفاده جاری ندارد و برای مقاصدی در آینده وضع شده است، هدف از تعریف آن مربوط به حساب های کاربری است که نیاز به پرداخت وجه دارند، البته در عمل تا کنون چنین اتفاقی رخ نداده است و از کد 402 استفاده چندانی نمی شود.

آشنایی با خطای 403 (Forbidden)

خطای 403 بدان معنی است آنچه که می خواهید ببینید، برای شما غیرقابل دسترسی است.

آشنایی با خطای 404 (Not found)

اگر هنگام کلیک روی لینکی با این پیام مواجه شدید، ممکن است لینک اشتباه باشد، یا اینکه صفحه مورد نظر قبلا حذف شده باشد

آشنایی با خطای 405 (Method not allowed)

کد 405 به این معنی است که متد استفاده شده توسط کاربر برای درخواست یک منبع از سرور مجاز نمی باشد

آشنایی با خطای 406 (Not acceptable)

کد 406 ممکن است به دلیل وجود کاراکترهای غیر استاندارد در درخواست ارسالی رخ دهد، برخی از سرورها به دلایل امنیتی نیز ممکن است این کد را در پاسخ ارسال کنند، به طور مثال ماژول mod_security در سرورهای Apache از پذیرفتن برخی آدرس های وب (که از نظر امنیت، سرور آنها را مشکوک تشخیص دهد) خودداری کرده و پیام Not Acceptable دریافت خواهید کرد.

آشنایی با خطای 407 (Proxy authentication required)

عملکرد کد 407 نیز شبیه کد 401 است، با این تفاوت که در اینجا ابتدا کاربر (واسط کاربری) باید از طریق یک پراکسی اعتبار خود را اثبات کند.

آشنایی با خطای 408 (Request Timeout)

زمانی رخ می دهد که سرور در انتظار درخواست واسط کاربری است، اما هیچ پاسخی در زمان استاندارد دریافت نمی شود، به این صورت سرور کد 408 را ارسال می کند و واسط کاربر می تواند مجددا و در دفعات بعدی درخواست خود را ارسال کند.

آشنایی با خطای 409 (Conflict)

به معنی تداخل یا تعارض درخواست کاربر با عملیاتی دیگر در سرور بر روی منبع مورد نظر است، به طور مثال وقتی دو کاربر به صورت همزمان در حال ویرایش یک فایل هستند و هر دو آن را ذخیره می کنند، ممکن است این خطا رخ دهد که باید به صورت دستی آن را رفع کرد

آشنایی با خطای 410 (Gone)

معنی حذف همیشگی منبع درخواستی از سرور است، بر خلاف خطای 404، کد 410 به واسط کاربری یا موتورهای جستجو می گوید که نباید مجددا آن منبع را درخواست کنند، چرا که برای همیشه حذف شده است، البته در عمل موارد استفاده از این کد خیلی محدود است و تنظیم خطای 404 بهتر و اصولی تر است

آشنایی با خطای 411 (Length required)

کد 411 به این معنی است که سرور از پاسخ به درخواست واسط کاربری خودداری می کند، چرا که در درخواست ارسالی اندازه یا طول محتوا (Content-Length) وجود ندارد، در این حالت معمولا واسط کاربری باید در سربرگ های HTTP درخواست خود آن را اضافه کند

آشنایی با خطای 412 (Precondition failed)

کد 412 به معنی این است که در درخواست واسط کاربری مواردی ارسال شده است (به فرض متد استفاده شده) که منبع سرور از آن طریق قابل دسترس نیست و نتیجه بررسی اولیه سرور false شده است

آشنایی با خطای 413 (Request entity too large)

کد 413 در حالتی رخ می دهد که طول رشته درخواست ارسالی، بیش از حد توان و انتظار سرور است، لذا ارتباط توسط سرور قطع خواهد شد، اما اگر این حالت موقتی باشد، معمولا در پاسخ، سربرگ Retry-After نیز ارسال می شود و واسط کاربری مجددا و در دفعات بعدی می تواند درخواست خود را ارسال کند

آشنایی با خطای 414 (Request URI too large)

این خطا به معنی بیش از حد طولانی بودن آدرس وب (URI) درخواستی است و سرور قادر به پردازش آن نیست

آشنایی با خطای 415 (Unsupported media type)

کد 415 به دلیل ارسال فرمتی به همراه درخواست ارسالی (به فرض آپلود یک فایل یا تصویر) است که از نظر سرور قابل پذیرش نیست و سرور فرمت دیگری را پشتیبانی می کند

آشنایی با خطای 416 (Request range not satisfiable)

این کد به دلیل ارسال درخواست قسمتی از یک منبع (به فرض بخشی از یک فایل) از سرور است، در حالی که آن قسمت وجود ندارد، به طور مثال کاربر قسمتی از یک فایل را درخواست می کند (به فرض در هنگامی که از ادامه دانلود استفاده می شود) که از حداکثر طول قسمت های آن بیشتر است

آشنایی با خطای 417 (Expectation failed)

کد 417 به معنی این است که سربرگ های HTTP ارسالی واسط کاربری با انتظارات و موارد مورد نیاز سرور همخوانی ندارد یا سربرگی ارسال نشده است

آشنایی با خطای 500 (Internal server error)

این یکی از خطاهای معمول در صفحات وب است. هنگامی به نمایش در می آید که در تنظیمات وب سایت شما خطایی وجود داشته باشد، اما سرور نتواند دقیق تر از این به شما در خصوص ایراد اطلاعاتی ارائه کند و بگوید که ایراد دقیقا چیست.

آشنایی با خطای 501 (Not Implemented)

این خطا بدین معنی است که سرور قادر به پردازش درخواست واسط کاربری نیست (معمولا به دلیل پشتیبانی نشدن متد ارسالی یا نقص امکانات مورد نیاز).

آشنایی با خطای 502 (Bad gateway)

به دلیل عدم دریافت پاسخ از سرورهای بالادست (upstream) است و سرور فعلی به عنوان یک دروازه میانجی عمل می کند، در این حالت معمولا بین سرور اصلی و واسط کاربری، دروازه های میانجی (Gateway) وجود دارند که قادر به تکمیل فرایند ارسال و دریافت پاسخ نیستند، این حالت معمولا با چند بار تلاش مجدد از سمت کاربر رفع خواهد شد.

آشنایی با خطای 503 (Service unavailable)

پیغام در دسترس نبودن سرویس هنگامی رخ می دهد که سرور وب سایت در آن لحظه قابل دسترس نیست.

آشنایی با خطای 504 (Gateway timeout)

این معمولا بدان معنی است که سرور دیگر به درستی کار نمی کند یا در حال حاضر در داون شده است.

آشنایی با خطای 505 (HTTP version not supported)

کد 505 به معنی پشتیبانی نشدن نسخه HTTP پروتکلی است که واسط کاربری از آن استفاده می کند، معمولا سرور دلیل پشتیبانی نکردن از آن نسخه را نیز به همراه سربرگ های پاسخ خود ارسال می کند