مدت زمان تقریبی مطالعه : 9 دقیقه

اگر برای کسب و کارتان  از بازاریابی دیجیتالی استفاده می کنید، حتماً درباره تبلیغات اینستاگرام چیزی شنیده اید .

 پس از اینکه فیس بوک، اینستاگرام را –تنها 18 ماه بعد از راه اندازی اش– در سال 2010خریداری کرد، این پلتفرم (سیستم عامل) از آن زمان تاکنون به رشد خود ادامه داده‌است .  به روز رسانی پشت به روز رسانی‌ افزایش یافت، و به همراه آنها در آگوست سال 2016 استوری ها به اینستاگرام آمدند. اگر چیزی درباره استوری های اینستاگرام نشنیده اید، این یک ویژگی است که به شما امکان می دهد که یک عکس یا ‌ویدئویی را از طریق اینستاگرام ارسال کنید که فقط به مدت 24ساعت باقی می ماند.

این ساختار بسیار شبیه به برنامه اسنپ چت است که از سال 2012 به وجود آمد.

محتوایی که شما در استوری اینستاگرام به اشتراک می‌گذارید در سیستم شبکه بر روی پروفایل شما ظاهر نمی‌شود، و همینطور در قسمت اخبار اینستاگرام برای فالووران شما نمایش داده نمی شود. خب شما ممکن است در این فکر باشید که “پس به چه دردی میخورد” اما نگران نباشید؛ استوری اینستاگرام در بخش مخصوص خودش در بالای اطلاعات (قسمتی که با بروزرسانی، آخرین اطلاعات به نمایش گذاشته می شود) یک کابر ظاهر می شود .

در حال حاضر, استوری ‌های اینستاگرام تنها چیزی نیستند که اینستاگرام به تازگی به روز رسانی کرده‌است. اگر شما هر آگهی یا پستی در اینستاگرام دارید, ممکن است کلمه ” الگوریتم ” را به طور قابل توجهی درهنگام انتشار شنیده باشید.هنگامی که در مورد الگوریتم اینستاگرام صحبت می‌کنیم, در واقع از روش خودکار و روشی که اینستاگرام پست را در فید کاربر نمایش می‌دهد, صحبت می‌کنیم.با توجه به اینکه بسیاری از کاربران اینستاگرام  کاربران دیگری را دنبال می‌کند, اینستاگرام باید همه پست‌ها را بررسی کند و آن‌ها را به طور بالقوه دراطلاعات خود ببینند و تصمیم بگیرند که کدام پست‌ها یا تبلیغات را ارائه کند .

پس چطور می‌توانید مطمئن شوید که پست‌های شما از الگوریتم 2018 اینستاگرام نهایت استفاده می‌کنند?چطور استوری های اینستاگرام مناسب همه اینهاست, و چگونه می‌توانید از استوری‌های اینستاگرام برای کسب‌وکار استفاده کنید?

اینها سوالات زیادی هستند که در اطراف داستان‌های اینستاگرام شنیده میشوند چون آن‌ها هنوز نسبتاً جدید هستند (و اغلب با مجموعه ای از به روز رسانی های خودشان منتشر می‌شوند!) در وبلاگ امروز, ما به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهیم  به طوری که هر چیزی را که نیاز دارید -در مورد چگونگی استفاده ازاستوری ‌های اینستاگرام برای کسب‌وکار – بدانید . چگونه استوری ‌های اینستاگرام قبل از شروع استفاده از مزایای داستان‌های اینستاگرام برای کسب‌وکار, کار می‌کنند . اجازه دهید ابتدا بیشتر در مورد چیستی و نحوه کار آن‌ها یاد بگیریم.

زمانی که شما برای تماشای استوری یک نفر کلیک می‌کنید, عکس یا فیلمی را نشان می‌دهد که آن‌ها پست کرده‌اند. اگر این یک عکس باشد, به طور کلی برای حدود پنج ثانیه نمایش داده می‌شود. همه مطالب برای 24ساعت باقی می‌ماند. مگر اینکه قبلاً توسط کاربری -که آن را پست کرده- حذف شده‌باشند. برای بیشتر قسمت‌ها, این عکس‌ها و ویدئوها با دوربین اینستاگرام گرفته شده‌اند, اما شما می‌توانید محتویات را از دوربین خود نیز آپلود کنید -تا زمانی که محتوا  تنها برای 24 ساعت یا کم‌تر روی دوربین شما باشد.

این ها برخی از الزامات فنی هستند , اما حالا اجازه دهید به مسائل سرگرم‌کننده بپردازیم . استوری های اینستاگرام از همان فرمت یا قابلیت‌های یک پست سنتی اینستاگرام  پیروی نمی‌کنند . استوری ‌های اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که فیلترها , متن , برچسب , تاپ , رای , و غیره را بیشتر اعمال کنید !

اضافه کردن این موارد به شما این امکان را می‌دهد که یک عکس را  اختصاصی کنید و آن را به نمایندگی از کسب‌وکار خود قرار دهید.چیز دیگری که می‌توانید در استوری اینستاگرام به غیر از عکس‌های سنتی و ویدئو منتشر کنید، یک – بوم رنگ – است. بوم رنگ یک فیلم کوتاه و بی صدا است که به صورت تکرار به جلو به عقب پخش می شود. تکه‌هایی از مطالب باحال را می‌توان با این ویژگی از قبیل ریختن یک نوشیدنی درون یک فنجان (و سپس دیدن نوشیدنی که به صورت معلق در هوا برمیگردد ) ساخت. روند آپلود یک بوم رنگ کمی شبیه به این است.

بنابراین می توانید ببینید که استفاده ازاستوری های اینستاگرام در کسب و کار چقدر جالب است. ویژگی بوم رنگ بهتر است در یک سوژه متحرک مورد استفاده قرار گیرد، و این یک راه جالب برای ترکیب محتوا در حین سرگرم نگه داشتن بینندگان است. لینک را به استوری ‌های اینستاگرام تان اضافه کنید اگر یک حساب اینستاگرام معتبر در اینستاگرام دارید و یا بیش از10000، فالور دارید، پس می‌توانید لینک‌ها را به استوری های اینستاگرام خود اضافه کنید.

استفاده از استوری اينستاگرام در کسب و کار

این راهی ست که شما می‌توانید از طریق آن لینک‌ها را به استوری خود اضافه کنید. روی آیکون لینک کلیک کنید.لینک صفحه ای از وب را کپی کنید , که می‌خواهید استوریتان را به آن ربط دهید و لینک را درمحدوده ی مخصوص  لینک ها  قرار دهید.روی -کلیک دان- کلیک کرده و مقاله خود را منتشر کنید. از آنجا که استوری های آی جی فقط برای 24ساعت قابل‌مشاهده اند، بهترین کار این است که با تبلیغات به موقع و  نادر دیگری-مانند محصولاتی که فقط برای یک بازه زمانی محدود ارائه می‌شوند،- ارتباط برقرار کنید.

تبلیغات کردن بااستوری ها: در حال حاضر که نحوه کار استوری های اینستاگرام را می دانید، بیایید در مورد نحوه استفاده از تبلیغات بااستوری های اینستاگرام,به نفع شما صحبت کنیم!

استوری اینستاگرام اکنون مکان جدیدی است که می توانید در آن تبلیغ کنید.تبلیغ کنندگان می‌توانند عکس‌ها، ویدئوها و بوم رنگ ها را آپلود کنند، و می توانند از هر یک از ابزارهای سرگرم کننده دلخواه را که در بالا ذکر شد، استفاده کنند.اینها اهداف کاربردیی هستند که می‌توانید بااستفاده از انها استوری های اینستاگرام را در تبلیغات کسب‌وکار بهبود ببخشید،. حالا دسترسی، نمایش فیلم، آگاهی از برند، ترافیک، تبدیل، تولید ، نصب برنامه ها و این ها تماس های متفاوتی برای عملی است که می توانید از طریق تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید: اکنون درخواست کنید، اکنون رزرو کنید، بلیط بخرید، با ما تماس بگیرید، دانلود کنید، اطلاعات بیشتری کسب کنید، اکنون خرید کنید، ثبت نام کنید، بیشتر ببینید .

 مهم است که هدف تبلیغ آگهی تان را در اینستاگرام با دقت انتخاب کنید؛ شما می خواهید هدفی را انتخاب کنید که به بهترین وجه عملی را که به دنبال آن هستید، توصیف کند. دلیل این امر این است که فیس بوک و اینستاگرام تبلیغات را به افرادی در چارچوب انچه که شما انتخاب کرده اید نشان می دهند . این به این معنی است که اگر- ترافیک- را انتخاب کنید، تبلیغ به افرادی در چارچوب هدف شما نشان داده خواهد شد که بطور باور نکردنی فقط کلیک کردند. در حالی که یک تبلیغ  بر اساس هدف بازاریابی به افراد درچارچوب مخاطب موردنظر تان نشان داده می‌شود . کسانی که به احتمال زیاد کلیک کرده اند.- هنگامی که ما حساب‌های مشتریان جدیدمان را تجزیه و تحلیل می‌کنیم تا کاری که آن‌ها یا سایر شرکت‌های بازاریابی در گذشته انجام داده‌اند را مشاهده کنیم، اغلب یک اشتباه رایج است که ما پیدا می‌کنیم.

انتخاب هدف مناسب می‌تواند تفاوت زیادی در کمپین تبلیغاتی شما ایجاد کند. به همین دلیل، تبلیغ کنندگان بسیار از دیدن این همه موضوعات متنوع و تشویق  خوشحال بودند  هنگامی که از تبلیغات اینستاگرام رونمایی شد . این به کسب و کار ها فرصتی می‌دهد تا نتایج دقیق مورد نظر خود را دنبال کنند.دقیقاً مثل استوری های ارگانیک اینستاگرام، این تبلیغات بعد از 24 ساعت از بین می روند. وقتی در مورد محتوای ارگانیک صحبت می کنیم، منظور ما از پست ها یا استوری هایی ست که تحت پوشش دلار تبلیغاتی نیستند. استوری های تبلیغاتی اینستاگرام بین داستان های ارگانیک ظاهر می شود، و اینستاگرامی ها{کاربران اینستگرام} یش‌نمایش آگهی را قبل از کلیک برای مشاهده یک استوری ارگانیک (واقعی،غیرتبلیغاتی) ،مشاهده نخواهد کرد .

این به این معنی است که آن‌ها هنگامی که برای تماشای استوری بعدی کلیک می‌کنند متوجه وجود آگهی تبلیغاتی  شما نخواهند شد ، بنابراین تبلیغ شما به خوبی بین دو قطعه (دو استوری) که آن‌ها قصد تماشایش را داشتند، قرار دارد.

 تحلیلگرهای استوری های اینستگرام:

درست مانند سایر تبلیغات فیس بوک و اینستاگرام, می‌توانید تحلیلگر هایی (قابلیتی هایی برای صفحات بیزینس یا صفحات شخصی بزرگ  که از طریق این قابلیت می توانند آمار دقیقی از میزان نمایش پست های شان مشاهده کنید و میزان موفقیت پست های تان را بسنجنید) را برای تبلیغات تلویزیونی اینستاگرام تان در- مدیریت تبلیغات- فیس بوک ببینید.این  تحلیلگر ‌ها شامل عملکرد کلی, دسترسی, برداشت‌ها و معیارهای ویدیویی می‌شود.

دسترسی به این  تحلیلگر ‌ها به شما این امکان را می‌دهد که تبلیغات خود را بهینه‌سازی کنید و ببینید کدام آگهی برای تبلیغات مناسب است.توانایی مشاهده و سنجش داده‌هایی مانند این, برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی موفق بسیار ارزشمند است. به دلیل اینکه پروفایل اینستاگرام شما باید یک پروفایل تجاری برای تبلیغات باشد,شما همچنین از بازدید  تحلیلگر ها در پروفایل اینستاگرام خود نیز امتیاز دریافت می کنید!

همچنین می توانید این تحلیلگرهای اینستاگرام را در استوری ارگانیک خود مشاهده کنید، نه فقط تبلیغات. اینها به شما کمک می کند ببینید مخاطبین شما نوع استوری ‌هایی را دوست دارند ببینند!

نکات برجسته اینستاگرام

اکنون، من می دانم که بارها و بارها گفتیم که استوری های اینستاگرام فقط 24 ساعت طول می کشد، اما راهی وجود دارد که بتوانید مدت زمان آنها را  کمی طولانی تر کنید.نکات برجسته اینستاگرام ویژگی ای است که در بخش خاصی از پروفایل شما قرار دارد:

زیر بیو {زندگی نامه} و بالای نیوزفیت{اخبار}قرار دارد .استوری های هایلایت اینستگرام متمایز اند.استوری های ویژه ای اند که شما تشکیل می دهید,و برای همیشه در بخش هایلایت ها باقی می‌مانند تا زمانی که آن‌ها را حذف کنید.برای پست کردن هایلایت ها, اول باید شروع به استفاده ازاستوری ‌های اینستاگرام کنید چون فقط می‌توانید استوری ‌های قبلی را از ماه دسامبر به بعد به بخش هایلایت خود آپلود کنید (این به این دلیل است که ماه دسامبر زمانی بود که هایلایت ها بوجود آمدند). ماه دسامبر زمانی بود که مشخصه هایلایت شده بیرون کشیده شد).

استفاده از استوری اينستاگرام در کسب و کار

برای اینکه مطمئن شوید استوری های ارزشمندی را که در گذشته پست کرده‌اید را از دست نمی دهید, همیشه می‌توانید ویژگی ” آرشیو خودکار ” خود را در تنظیمات روشن کنید تا مطمئن شوید که -به طور خودکار- هر استوریی را که اینستاگرام میزارید ذخیره می‌شود.زمانی که کسی روی پروفایل اینستاگرام شما کلیک می‌کند, هایلایت ها اغلب اولین چیزی هستند که آن‌ها روی آن کلیک می‌کنند, بنابراین دقت کنید که مفهوم  کسب‌وکار شما را بخوبی نشان دهد.یکی از راه های انجام این کار، یکپارچه کردن تمام تصاویر کوچک هایلایت خود با عکس های داری برند مانند تصویری است که قبلاً ودر زیر نشان داده شده است! 

استفاده از استوری اينستاگرام در کسب و کار

این موضوع فوراً به صفحه تجاری اینستاگرام شما یک نگاه منسجم و حرفه‌ای می‌دهد و آن را برای بینندگان و مشتریان جذاب می‌کند.ویدیوی زنده جریان اینستاگرام یکی دیگر از ویژگیهای جالب که کسب و کار ها می توانند از آن درکنار استوری اینستاگرام  استفاده کنند، یک فیلم زنده اینستاگرام است!

یک فیلم زنده دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد: یک فیلم زنده و واقعی از هر آنچه دوربین شما در جریان مستقیم ضبط می کند.

مانند تمام استوری ‌های دیگر اینستاگرام -به جز هایلایت ها- میتوانید فیلم ‌های زنده را به مدت 24 ساعت داستوری های خود ذحیره کنید.در یک فیلم زنده, بینندگان شما می‌توانند دقیقاً همان چیزی را ببینند که شما فیلمبرداری می‌کنید, وهمچنین می توانند پیام هایی را که روی صفحه ظاهر می شود برای شما و همه بینندگان دیگر که در حال مشاهده فیلم زنده هستند، ارسال کنند. این به شما این امکان را می‌دهد که به طور شفاهی به آن پیام پاسخ دهید . این نوع تعامل صمیمانه و شفاف با بینندگان برای ایجاد آگاهی و ارتباط با فالوران بسیار ارزشمند است .

 استوری های اینستاگرام و الگوریتم اینستاگرام

صفحه اینستاگرام همانند کلیدی برای کمک به کسب و کار است که از این الگوریتم به نفع خود استفاده می‌کنند .الگوریتم اینستاگرام سال {از ارائه پست‌ها به ترتیب زمانی، به ارائه پست‌ها، براساس  اینکه هر کاربر  احتمال دارد به این پست علاقه‌مند باشد} تغییر کرد . این احتمال بیشتر براساس تعامل است .یک پست با تعامل بیشتر به اینستاگرام این  سیگنال را به اینستاگرام می دهد که به آن مرتبط است، بنابراین اینستاگرام به آن پست دسترسی بیشتری خواهد داد.

 به دلیل بروزرسانی الگوریتم، دستیابی به موفقیت و تعامل نکته اصلی در هنگام کسب آگاهی از برند در اینستاگرام است. شاید تعجب کنید که،” اگر اینستاگرام پست من را نشان ندهد … بخاطر تعامل کم! چگونه می توانم بیشتر جذب شوم “این جایی است که استوری های اینستاگرام وارد ماجرا میشوند..هرچه یک کاربر با استوری های اینستاگرام شمابیشتر ارتباط برقرار کند، احتمال بیشتری دارد که پست های شما در فیدشان ظاهر شود.

برخی از فرصت‌های تعامل در اینستاگرام شامل ویژگی نظرسنجی یا گزینه “بالا کشیدن” هستند (اگر بیش از 10 هزار فالور دارید).

این ویژگی نظرسنجی به شما این امکان را می‌دهد که اگر یک سوال در مورد استوری بپرسید و دو جواب بنویسید مخاطبین شما می‌توانند روی آن کلیک کرده و بین آن‌ها انتخاب کنند. نظرسنجی‌ها به طور گسترده در میان کاربران اینستاگرام محبوب هستند و یک روش سریع و ساده برای جلب تعامل مخاطبان شما هستند!

ویژگی -بالا کشیدن-به شما این امکان را می‌دهد که یک لینک به استوری اینستاگرام خود اضافه کنید ، و اگر آن‌ها به آن عکس یا ویدئو در استوریتان ضربه بزنند ، کاربر به آن لینک هدایت خواهد شد . این راهی خوب برای ترویج وب سایت، محصولات خاص و یا هر نشانی اینترنتی است که می‌خواهید به آن توجه کنید .به هر شکلی که شما در استوری های اینستاگرام خود مشغول به کار شوید همچنین می‌توانید هر وقت خواستید هر کدام را درکنار  تبلیغات فیس بوک یا اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید!،

به بینندگان اجازه دهید تا به دنیای شما نفوذ کنند .

شاید یکی از بزرگ‌ترین موانعی که ما شاهد آن هستیم , ایجاد روابط است . این برای یک مشتری بالقوه آسان‌تر از یک رقیب معروف در یک شرکت است که قبلا ًچیزی از او نشنیده اید .به همین دلیل است که آگاهی از برند بسیار مهم است و وقتی به نتایج کلی نگاه کنید – هم در اورگانیک و هم در تبلیغات .

استفاده از استوری ‌های اینستاگرام برای کسب‌وکار همیشه به معنای استفاده از تبلیغات در استوری های اینستاگرام نیست . ماهیت داستان‌های اینستاگرام نشان می‌دهد که محتوا مانند یک نگاه مخفیانه است ; که امری موقتی است و همه آن را نمی‌بینند .زمانی که ازاستوری ‌های اینستاگرام برای کسب‌وکار استفاده می‌کنید , به بینندگان اجازه می‌دهد که بیشتر با کسب‌وکار شما ارتباط برقرار کنند , واینکه اضافه‌کاری منجر به -بوجود آمدن- اعتماد در کسب‌وکار شما می‌شود .همچنین وقتی کاربران استوری اینستاگرام شما را میبیند این گزینه-بالا کشیدن- را دارند که میتوانند از این طریق پاسخی به استوری شما بدهند.  این یعنی اینکه شما یک پیغام خصوصی- مستقیم بین اینستاگرام تجاری خود و آن بیننده- دریافت می‌کنید. 

در واقع ، از 300 میلیون حساب-کاربری با استفاده از استوری‌های اینستاگرام ( که تقریبا ً دوبرابر میزان افرادی است که از اسنپ چت استفاده می‌کنند ) ، یک سوم از آن‌هایی که از کسب‌وکار استفاده می‌کنند ، و یکی درهر پنج استوری یک پیام از بیننده دریافت می‌کند !

چه راه خوبی برای باز کردن خطوط ارتباطی بین کسب‌وکار و مخاطبین خود دارید!

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
( رای)
اینو فراموش نکن بخونی
بازاریابی محتوا در سال 2019