مدت زمان تقریبی مطالعه : 6 دقیقه

اگر ندانید چه عواملی یک سایت موفق را ایجاد می‌کند , طراحی وب می‌تواند بسیار دشوار باشد . آیا می‌دانید 48% از مردم معتقدند طراحی سایت عامل اصلی در تعیین اعتبار یک کسب‌وکار است ؟ بهترین تجارب طراحی وب کلید است . مشتریان یک وب سایت خوب را وقتی می‌بینند ، مشتاق می شوند و به همان اندازه یک سایت بد آن‌ها را نا امید و گیج می‌کند . و قطعا ً نمی‌خواهید مشتریان شما اینگونه احساس کنند .
ما به شما بینشی در مورد استانداردهای طراحی وب مانند ناوبری , طرح رنگ , و استفاده از رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی ایمیل برای اطمینان از موفقیت بیشتر کسب‌وکار و بهینه‌سازی مشتریان ارائه می‌دهیم . همچنین به شما نکاتی برای اجتناب از اشتباهات طراحی متداول مانند تاخیر در لود سایت و چیدمان شلوغ ارائه می‌دهیم .
ما فهرستی از بهترین تجارب را تدوین کرده‌ایم که باید برای موفقیت بیشتر کسب‌وکار اجرا کنید .

10 تا از بهترین نکات برای طراحی سایت کسب‌وکار شما

۱. برند خود را به تصویر بکشید

طراحی وب سایت که فاقد علامت تجاری سازگار است، پر استرس و گیج‌کننده است . مشکل است که بگوییم رنگ‌ آن ها چه شکلی هستند ، لوگو چه شکلی است ، چطور خود را موقعیت یابی می‌کنند یا حتی چه خدماتی را ارائه می‌دهند .
بهترین عملکرد در طراحی وب سایت B۲B و B۲C این است که برند را در تمام مناطق ثابت نگه دارد . تنها از رنگ‌های سازمانی و لوگو در همه صفحات وب سایت استفاده کنید . این شامل تصاویر ، اینفوگرافی ، تایپوگرافی و ویدیو نیز می‌شود . داستان یک برند باید در تمام قسمت‌های طراحی مشهود باشد .

۲. ایجاد ارتباط قوی
هدف اصلی طراحی سایت این است که یک بازار هدف بزرگ را جذب کنید و به مشتری بگویید چه پیشنهاد می‌کنید . هدف نهایی باید همیشه این باشد که بازدیدکننده را اغوا کند تا یک اقدام را انجام دهد – خواه این کار عضویت در خبرنامه باشد ، دانلود یک مقاله باشد و یا یک ارتباط برای گرفتن مشاوره رایگان باشد . شما نیاز شدیدی به اقدام دارید تا بازدیدکنندگان وب سایت را به مشتریان احتمالی و یا مشتریان جدید تبدیل کنید .
بخش های ارتباط باید بخشی از طراحی اولیه وب B۲B باشد . آن‌ها باید در مکان مناسبی در چیدمان که برای بازار هدف منطقی بنظر می‌رسد قرار گیرند . برای مثال ، یک دکمه ” یادگیری بیشتر ” ممکن است در طراحی بالاتر باشد ، در حالی که یک فرم ” تماس با ما” ممکن است در انتهای طرح قرار داده شود هنگامی که مخاطب بیشتر در مورد یک برند یا شرکت آموزش می‌بیند .

3-در حال بار کردن سریع بارگذاری
یک ثانیه دیرتر لود شدن صفحه می‌تواند منجر به کاهش فروش تا ۹۷ / ۹۹ % شود . به طور اندازه وب سایت‌ها ۷۰ / ۵۸ % افزایش یافته است . سایت‌ها به تدریج بزرگ‌تر می‌شوند و تحقیقات امروز نشان می‌دهند که سرعت لود سایت باید نزیدک 3 ثانیه باشد . براساس مطالعات اخیر , ۹۰ % از بازدید کنندگان انتظار دارند که یک وب سایت در کم‌تر از ۴ / 3 ثانیه بارگزاری شوند و در صورتی که فرآیند بارگذاری بیش از 4 ثانیه طول بکشد سایت را ترک می‌کنند .

شرکت‌ها چه اقداماتی می‌توانند انجام دهند تا بارگذاری صفحه حداقل باشد ؟
در اینجا برخی از بهترین شیوه‌های طراحی وب متخصصان ما برای کاهش سرعت لیست شده است  :
استفاده از cdn ها یک راهکار مناسب است .

یک سایت از فایل‌های ایستا مانند css , تصاویر و جاوا اسکریپت استفاده می‌کند و آن‌ها را در سرورهای که از نظر فیزیکی نزدیک کاربر هستند ، تحویل می‌دهد . چون سرورها به کاربر نزدیک‌تر هستند , سایت سریع تر لود می شود

تصاویر سایت را بهینه کنید

61% از حجم صفحه وب سایت تصاویر است . بهینه سازی عکس ها با شیوه درست هم باعث حفظ کیفیت عکس های سایت می شود و هم تاثیر زیادی در صرفه جویی پهنای باند و سرعت لود سایت می گذارد.

فعال کردن فشرده‌سازی 

شما می‌توانید منابع را فشرده کنید تا تعداد بایت در صفحه را کاهش دهید . شما باید محتوای خود را برای فشرده‌سازی با ایجاد ثبات در کدهای html و css بهینه کنید .

۴. SEO ( بهینه‌سازی موتور جستجو )
SEO یکی از بهترین پیشنهادها برای طراحی سایت ما است . از آن برای افزایش میزان بازدیدکنندگان به وب سایت تان با کسب یک رتبه بالا در صفحه نتایج موتور جستجو استفاده می‌شود ( SERP ) . این کار با استفاده از یک کلمه ، شناخته‌شده به عنوان کلید واژه ، انجام می گیرد که در تمام محتوای قانع‌کننده و قابل خواندن در سایت استفاده می‌شود .
برای موتورهای جستجو ، مهم است که برچسب‌ها و عناصر مهم SEO و نقشه سایت  را در نظر بگیرید  . اگر می‌خواهید وب سایت خود را بهینه‌سازی کنید ، نظری در پایین صفحه بگذارید ، یا تماس بگیرید .

5-حالت دوستانه موبایل
ممکن است یک وب سایت عالی بسازید که وقتی روی یک کامپیوتر رومیزی یا لپ‌تاپ قرار داده می‌شود خوب به نظر برسد , اما وقتی روی یک تلفن همراه یا تبلت نشان داده می‌شود , به هم ریخته , نامنظم می‌شود . اگر دوباره در این شرایط باشید , مشتریان احتمالی را از دست خواهید داد . به طور متوسط , اگر محتوای آن به درستی بر روی دستگاه موبایل نمایش داده نشود , از انتخاب مخاطبین خارج می‌شود . ناامید کننده است .
طراحی سایت خوب با اندازه مرورگر شما تنظیم می‌شود و کار کردن با آن برای کاربران سایت آسان‌ است تا تمام اطلاعاتی که نیاز دارند را پیدا کنند . پیش‌بینی می‌شود که دستگاه‌های تلفن همراه تا 79% از استفاده از اینترنت جهانی را تا پایان امسال به خود اختصاص دهند.

۶. ناوبری آسان
” زندگی خیلی سریع حرکت می‌کند ” . هر چه زمان کمتری طول بکشد تا مردم بفهمند به دنبال چه چیزی هستند ، بهتر است. افراد انتظار دارند زمان دسترسی در حداقل باشد و جهت‌یابی آن ساده باشد . 
 ۸۸ % از وب سایت‌ها ، منو اصلی خود را در بالای هر صفحه دارند .فرم های  جستجو کلید اصلی هستند ، به خصوص در سایت‌هایی که مقدار زیادی محتوا وجود دارد.اطلاعات تماس باید در گوشه سمت راست و به راحتی قابل‌مشاهده باشند .
دکمه‌های ” بالا ” چسبان به بازدید کننده این امکان را می‌دهد که با یک کلیک روی یک دکمه به بالا صفحه مراجعه کند ، بدون اسکرول دادن خسته کننده ، هیچ‌کس وقت این کار را ندارد .
از breadcrumbs استفاده کنید تا به بازدیدکننده اجازه دهید بدانند که کجا هستند . این به خصوص برای وب سایت‌های تجارت الکترونیک صادق است ، زیرا این نوع سایت دارای چندین محصول و شاخه‌ است . این امر همچنین برای وب سایت‌هایی با مقدار زیادی محتوا اعمال می‌شود . با breadcrumbs می‌توانید به راحتی به صفحه قبلی برگردید و یا یک گروه خاص را چک کنید . مثل ” شما اینجا هستید ” که در سایت های فروشگاهی می‌بینید .

۷. بازاریابی ایمیلی
اگرچه روشی قدیمی در دیجیتال مارکتینگ هست  ، اما هنوز هم نقش مهمی در حفظ مشتریان و مشتریان بالقوه در چرخه خدمات و محتوای شما ایفا می‌کند . تجربه گذشته نشان داده‌است که ۷۷ % مدیران ترجیح می‌دهند که ارتباطات بازاریابی را از طریق ایمیل به جای دیگر اشکال بازاریابی دریافت کنند . خوب ، این چه چیزی به ما می‌گوید ؟

مدل های ثبت ایمیل سایت باید با سیستم بازاریابی ایمیل شما برای دسترسی یکپارچه و اتصال همگام باشد . دقت کنید که مخاطبین شما مجبور نباشند به دنبال علامت های مربوط به ارتباط با ایمیل تان بگردند . قرار دادن ایمیل در هدر یا فوتر هر دو بهترین روش‌های طراحی وب هستند که شما می‌خواهید در نظر بگیرید .

۸. سوشیال مدیا
همه ما قدرت پشت‌پرده رسانه‌های اجتماعی را می‌دانیم که می‌توانیم از خروجی‌های رسانه‌های اجتماعی برای ترویج برند و محتوا خود استفاده کنیم .  هر جایی که بتوانید حساب‌های اجتماعی خود را به هم متصل کنید ، قطعا ً باید این کار را بکنید. این می‌تواند شامل ( اما نه محدود به ) ایمیل‌های شما ، مقالات وبلاگ ، پست‌های مهمان و غیره باشد . آیا می‌دانستید که ۷۲ % از وب سایت‌ها شامل آیکون های شبکه های ارتباط جمعی در فوتر هستند ؟ 
از آنجا که تصاویر رسانه‌های اجتماعی شما قرار است مخاطبین خود را خارج از سایت هدایت کنند ، این می‌تواند باعث ترافیک ، افزایش میزان بازتاب شود، به همین دلیل است که ما توصیه می‌کنیم که آیکون های رسانه‌های اجتماعی خود را در فوتر قرار دهید . به این ترتیب ، بازدیدکنندگان وب سایت احتمالا ً قبل از پیدا کردن آیکون‌های اجتماعی ، سایت شما را کاوش کرده‌اند ، و باعث انحراف کم‌تر از معیارهای شما می‌شوند .

9-عکس‌های باکیفیت

مطابق با Hubspot ، افراد می‌توانند ۶۵ % اطلاعات بصری را به مدت 72 ساعت به خاطر داشته باشند در مقابل تنها ۱۰ % اطلاعاتی که برای مدت مشابه می‌شنوند ، را می توانند به خاطر بسپارند .
تصاویر با کیفیت بالا به تبدیل شدن مشتریان به صورت آنلاین کمک خواهند کرد :

  • نظرات بیشتری را بروی محتوای شما می دهند  ، که به معنای شانس بیشتری برای تبدیل شدن به مشتری است !
  • افزایش تعامل کاربر ، که به این معنی است که کاربران وقت بیشتری را در سایت شما صرف می‌کنند .
  • افزایش میزان بازتاب ، که به معنای ترافیک بیشتر و رتبه‌بندی بالاتر است!
  • ایجاد پیوندی بین مشتری و شرکت ، که به این معنی است که کاربران به احتمال بیشتری خدمات شما را انتخاب می‌کنند .

۱۰. رنگ ها
وب سایت شما باید شخصیت برند شما را تجسم کند ،  بنابراین باید الگوی رنگ شما نیز باشد . اگر پس‌زمینه شما و رنگ‌های متن کنتراست کافی را ایجاد نمی‌کنند ، افراد با خواندن محتوای شما با مشکلاتی مواجه خواهند شد و از این که سایت شما از نظر بصری جذاب نیست ، دچار مشکل خواهند شد . هرچه سایت شما جذاب‌تر باشد ، به احتمال زیاد مشتریان شما قادر به یادآوری محتوای شما خواهند بود .

آیا شما تمام این بهترین شیوه‌های طراحی سایت را استفاده می کنید ?
زمان آن رسیده که شما به یک متخصص طراحی سایت برسید تا بتوانید این فرآیند را ساده کنید. همه چیز در مورد طراحی سریع , خلاقانه و زیبا خوشایند است . اجرای این استانداردها به عنوان یک تاکتیک بازاریابی می‌تواند تاثیر زیادی بر موفقیت کسب‌وکار شما داشته باشد . با توجه به اینکه اکثر افراد طراحی سایت را دلیل اصلی عدم اعتماد به وب سایت می‌دانستند بسیار حیاتی است که مالک سایتی حرفه ای شوید .
اگر هنوز سوالاتی در مورد بهترین شیوه‌های طراحی وب دارید و یا سوالی در مورد وب سایت خود دارید , و یا ترجیح می‌دهید با کسی صحبت کنید ؟ مشکلی نیست . 

می‌توانید تماس بگیرید . 09152454612 – سایت ساز آرت دیزاین

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
( رای)
اینو فراموش نکن بخونی
رپورتاژ آگهی چیست و چه کاربردی دارد؟