مدت زمان تقریبی مطالعه : 5 دقیقه

اگر شما از شرکت دیجیتال مارکتینگ فعلی تان ناراضی هستید و تلاش می‌کنید تا خودتان سعی در دست گرفتن کار کنید ( اگر مهارت کافی یا دسترسی لازم به منابع معتبر ندارید ) کاری در حال حاضر انجام ندهید .
اجرای یک فرآیند تبلیغ درست و انتخاب یک آژانس جدید بازاریابی یک تصمیم کلیدی در موفقیت آینده شما است ! بنابراین برای جلوگیری از دردسر بیشتر , در اینجا چند نکته و سوال وجود دارد که باید اطمینان حاصل کنید که درست پاسخ داده شده است .

1-آیا می‌توانید بازخورد پروژه ( یا RFP ) را توضیح دهید ؟
بدانید که نیازهای بازاریابی تان چه چیزی هستند . به کجا می خواهید بروید و اکنون در کجا قرار دارید  ، چه چیزی درون و خارج از حیطه کاری شماست و چقد بودجه لازم است که به آن اهداف دست یابید . از آژانس‌ها برای بازخورد سوال کنید . 

2-به اهداف تجاری خود فکر کنید ؟
داشتن یک خلاصه واضح خوب است , اما اطمینان حاصل کنید که اهداف شما واقعا ً قابل‌اندازه‌گیری هستند . به عنوان مثال , ” ما به دنبال افزایش ترافیک و فروش هستیم ” , اما شاید دقیق‌تر باشیم و بگوییم ” ما هدفی برای افزایش ترافیک به میزان x % داریم و می‌خواهیم فروش را به هدف x در طول چند ماه آینده افزایش دهیم . ما در هر سال ارزش x را داریم و حاشیه سود x داریم . ” این نوع اطلاعات به آژانس کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کند که اهداف شما واقع‌بینانه هستند .
3-آیا آنها متخصص در یک حوزه  هستند ؟

هیچ سازمانی نمی‌تواند تمام تخصص های لازم را در سطح بالا پشتیبانی کند مگر سازمان های بزرگ . یک سازمان تخصصی پیدا کنید . این یک صنعت سریع است و هر روز در حال پیشرفت‌ ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که کار با متخصصان به این معنی است که آن‌ها همیشه آپدیت هستند . برخی از آژانس‌های همه‌کاره ممکن است در طراحی و توسعه وب تخصص داشته باشند و یک متخصص SEO نیز داشته باشند و بتوانند بخش های مختلف تولید محتوا و تبلیغات و فروش را نیز مدیریت کنند که حکم طلا را برای مجموعه ها دارد .

4- آیا آنها برای خود کاری انجام می دهند ؟

چند وقت است که تجربه کاری دارند ؟ آن‌ها با چه کسی کار می‌کنند ؟ آن‌ها چه نوع مطالعات دارند ؟ همچنین ، آیا آن‌ها آنچه را که پیشنهاد می‌کنند تمرین می‌کنند ؟ به عنوان مثال ، اگر شما به دنبال یک آژانس بازاریابی محتوا هستید ، آیا آن‌ها یک ثروت سرشار از محتوای شگفت‌انگیز خود را از دست می‌دهند ؟ آیا برای خودشان تولید محتوا ارزشمند انجام می دهند ؟

5-نحوه ارتباط شما با آن ها چگونه است ؟

تا آنجا که به نظر می‌رسد ، ارتباط خوب همه چیز است . آیا آن‌ها به سرعت با شما ارتباط می گیرند ؟ اگر به آن‌ها تکلیف می‌کنید ، به سرعت واکنش نشان می‌دهند ؟ شما به یک آژانس نیاز دارید که به خوبی پشتیبانی شوید و حتی در شبکه های اجتماعی نیز پاسخگوی شما باشند  .
همچنین ، آن‌ها چه فعالیت خود را گزارش خواهند کرد و چگونه ؟ شما باید اطمینان حاصل کنید که از دیدگاه مدیریت پروژه و گزارش دهی، هم‌کاری بسیار زیادی بین تیم‌ها باشد و تمام  پیگیری ، نظارت ، ارزیابی و گزارش دهی موثر باشد .

6- اندازه تیم ، ساختار و ظرفیت آن ها

شما که نمی‌خواهید یک مشتری بزرگ باشید که یک آژانس کوچک را استخدام می‌کند ، و به همان اندازه ، شما نمی‌خواهید یک ماهی کوچک در یک استخر بزرگ باشید ، باید مکان مناسب را پیدا کنید . مطمئن شوید که این شرکت ساختار لازم برای تدوام تامین و پشتیبانی شما را دارد . 
همچنین آیا آن‌ها برای تضمین تداوم و کیفیت کار در تمام احتمالات ، فرآیندهایی دارند ؟ آیا تیم یکپارچه است ؟ 

7-با چه کسی کار خواهید کرد ؟

اول و مهم‌تر اینکه , اطمینان حاصل کنید در مورد افرادی که بر روی پروژه شما کار می‌کنند ، از اینکه آن‌ها در صدر جدول بهترین ها قرار دارند . بنابراین عاقلانه انتخاب کنید ! فکر کنید , آیا می‌توانم با این افراد کار کنم و خوب پیش بروم ؟ شما از چه تیپ برخورد های شخصیتی بیزارید و از کار کردن با کدام تیپ شخصیت ها لذت می برید .
مردم بزرگ‌ترین سرمایه شرکت‌ها هستند . برای هر سازمانی , پیدا کردن افراد مناسب و حفظ آن‌ها بسیار مشکل است , بنابراین یک آژانس را پیدا کنید که سابقه خوبی در این زمینه را داشته باشد و یک تیم شاد , سالم و پر رونق داشته باشد .

8-آیا کار تیمی است و یا فریلنسری است ؟

شما یک آژانس را برای تخصص آن‌ها انتخاب می‌کنید . شما قطعا ً به شفافیت و صداقت نیاز دارید در صورتی که اکثرا بخشی از آن کار را انجام می دهند . اطمینان حاصل کنید یک آژانس دیجیتال متخصص ، مهارت‌ها و افراد را برای ارائه یک پروژه موفق در اختیار خواهد داشت و شما همیشه به صحبت با همه افرادی که مستقیما ً بر روی کمپین شما کار می‌کنند ، دسترسی دارید .

9-آیا همیشه پیشگام هستند ؟

 آژانس چگونه در مشتریان خود سرمایه‌گذاری کرده‌است ؟ آن‌ها چه آموزشی به مشتریان خود می‌دهند ؟ یک آژانس موفق باید دائما بروی همکاران خود سرمایه گذارید کند. فایده این بحث برای شما یک تیم بسیار ماهر یک در اختیار شما قرار خواهد داد.

10-آیا مالکیت هر بخش به شما داده می شود   ؟ 

مطمین شوید مالکیت کامل هر گونه پلتفرم مانند تبلیغات ، پیج ها ، سرور ها و دامنه ها را دارید . شما باید رابطه صورتحساب را حفظ کنید و چون برخی آژانس‌ها تمام چیزها را به نام خود ایجاد خواهند کرد و اگر آن‌ها را ترک کنید , همه چیز را از دست خواهید داد . 

11-چه مقدار زمان برای شما صرف خواهد شد ؟

هیچ کارگزاری در طول یک ماه بر روی حساب شما کار نخواهد کرد . این مهم است که واقعگرا باشید و هم چنین به طور منطقی محاسبه کنید . اساسا ً، شما زمان را از آژانس برای ارائه نتایج عالی می‌خرید و برای هر دو طرف مهم است که زمان کافی برای ارائه یک پروژه موفق صرف می شود . بهترین سازمان‌ها هرگز با هزینه رقابت نخواهند کرد ، آن‌ها در حال رقابت بر سر خدمات هستند .

12-آیا در صنعت شما تجربه دارند ؟

آیا آژانس قبلا ً این کار را کرده‌است ؟ اینکه دقیقا شما بدانید آیا یک آژانس با رقیب شما در همان صنعت کار کرده است یا نه . دیگران ترجیح می‌دهند بدانند که آژانس با هیچ یک از رقبای مستقیم کار نمی‌کند اما توانایی بازاریابی دیجیتال را با مشتریان مشابه در یک فضای مشابه ثابت کرده‌است .
 اگر یک آژانس تجربه مستقیم در بخش صنعت تان نداشته باشد , قطعا ً نباید یک مشکل بزرگ باشد . مطمعنا شما ” آن‌ها را استخدام نمی‌کنید چون آن‌ها ” متخصصان در صنعت شما هستند ” آن‌ها را استخدام می کنید چون برای مثال  seo سایت شما به آن‌ها بستگی دارد .

13-آیا آن ها نمونه کار دارند ؟

اگر شما به دنبال سئو هستید آیا آن ها نمونه هایی برای اثبات اعتبار خود دارند .اطمینان حاصل کنید که آژانس می‌تواند اعتبار خود را نشان دهد.

پایان

ما امیدواریم که این نکات و سوالات به شما در ساده کردن روند انتخاب کمک کند , و شما آژانس بازاریابی دیجیتالی مناسب را استخدام کرده و نتایج شگفت انگیزی را ببینید .

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
( رای)
اینو فراموش نکن بخونی
بازاریابی محتوا به چه معناست؟