بازاریابی ایمیلی عبارت جدیدی برای بسیاری از صاحبین کسب‌وکار کوچک نیست . در حقیقت برخی از آن‌ها بازاریابی ایمیلی را به حدی پذیرفته‌اند که به یک استراتژی مهم برای رشد پایه مشتری و ایجاد رابطه قوی با چشم اندازه‌ای آن‌ها تبدیل شده‌است . یکی از دلایلی که آن‌ها شاهد آن هستند این است که آن‌ها از بازاریابی ایمیلی مورد نظر استفاده می‌کنند و در فهرست خود با همان پیام عمومی ، تبلیغ نمی‌کنند .
مهم نیست که شما در چه جایگاهی هستید و یا چقدر اهداف تان بزرگ هستند ، می‌توانید از بازاریابی ایمیلی هدف گرفته تا کسب‌وکار کوچک خود را به سطح بعدی ببرید . شما می‌توانید روابط با مشتریان خود را با مشتریان خود ایجاد کنید و همچنین یک برند قوی ایجاد کنید که به وسیله مخاطب هدف تان توجه شما را جلب کند .
در حقیقت یافته شده‌است که بازاریابی ایمیلی ابزار بازاریابی بالا است که توسط صاحبان تجارت‌های کوچک ایالات‌متحده مورد استفاده قرار می‌گیرد .
بازاریابی ایمیلی
با این حال ، هنوز درصدی از صاحبان تجارت‌های کوچک وجود دارند که بازاریابی ایمیلی را جدی نمی‌گیرند . این عمدتا ً به خاطر این تصور غلط است که بازاریابی ایمیلی برای بازیکنان بزرگ در بازار رزرو شده‌است . آن‌ها فرض می‌کنند که شما باید مشتریان زیادی داشته باشید و یک میلیون دلار درآمد داشته باشید تا بتوانید از لیست ایمیل خود سود ببرید .
اما اگر بیشتر به دنیای بازاریابی ایمیلی نگاه کنید و اینکه چطور سود برای کسب و کاره‌ای کوچک را هدایت می‌کند، شگفت‌زده خواهید شد از اینکه بدانید هر کسب‌وکار از هر اندازه می‌تواند برای رشد خود از پست الکترونیکی استفاده کند . حتی صاحبان تجارت‌های کوچک می‌توانند بازده بالا در رابطه با سرمایه‌گذاری با بازاریابی ایمیلی را ببینند .
اما واقعیت این است که بازاریابی ایمیلی در طول سالیان ظهور کرده‌است . که به این معنی است که اگر یک رویکرد هدفمند و مناسب به آن ندارید ، به سادگی از نوع نتایجی که می‌خواهید به دست نخواهید آورد .
روزهایی هستند که شما می‌توانید همین پیغام را به کل فهرست ایمیل تان ارسال کنید و انتظار دارید که فروش به داخل آن اضافه شود . این یک رویاست که هرگز به شما نتایج عالی نمی‌دهد .
در حال حاضر ، همه چیز در مورد تمرکز بر سفارشی سازی و شخصی سازی است ، به طوری که شما پول را روی میز رها نکنید . مهم است که تجارت‌های کوچک شروع به استفاده از بازاریابی ایمیلی مورد نظر کنند ، و نه تنها به بازاریابی ایمیلی عمومی بستگی دارد .

بازاریابی ایمیلی هدف چیست ?

به عبارت ساده‌تر , این روش ایجاد و ارسال ایمیل‌های شخصی / شخصی به بخش خاصی از لیست ایمیل تان است . این کار با هدف دریافت بیش‌ترین پاسخ به مشترکین شما انجام می‌شود . وقتی یک اهرم تجاری کوچک بازاریابی ایمیلی را به روش درست هدف قرار می‌دهد , احتمال ایجاد مشتریان و فروش از طریق ایمیل افزایش می‌یابد .
برای استفاده از بازاریابی ایمیلی هدف , کسب‌وکار شما باید مخاطبان خود را بخش‌بندی کند .
این چهار بخش عبارتند از :
منطقه جغرافیایی [ برای مثال : کشور ]
جمعیت شناختی [ برای مثال : جنسیت ]
[ برای مثال منافع ]
رفتاری [ مانند قصد ]
با بخش‌بندی حضار , هر برند ( بدون توجه به اندازه آن ) می‌تواند مشتریان یا پروفایل ‌های مشتری ایجاد کند که به درک ترجیحات آن‌ها کمک می‌کند . در مقایسه با ایمیل‌های عمومی , پیام‌های هدفمند بسیار قدرتمندتر هستند زیرا ارتباط زمینه‌ای دارند .
در اینجا نمونه‌ای از رویکرد بازاریابی ایمیلی به بازاریابی ایمیلی آمده‌است .
بازاریابی ایمیلی هدف
با بخش‌بندی کاربران ایمیل خود به گروه‌های خاص , دسترسی به چنین پیام‌های ایمیل هدف آسان می‌شود . حتی اگر ارتباط با لیست ایمیل شما یکی نباشد , وقتی از داده‌های رفتاری و رفتاری استفاده می‌کنید , همین تاثیر را دارد . بدین ترتیب , کمپین ‌های ایمیل شما نه تنها هدف قرار می‌گیرند بلکه درگیر می‌شوند .

فواید واقعی بازاریابی ایمیلی هدف

بدون توجه به نوع کسب و کارتان , می‌توانید از بازاریابی ایمیلی به بیش از یک طریق سود ببرید . در واقع هیچ دلیلی وجود ندارد که شما از این استراتژی ساده و موثر استفاده نکنید .
در اینجا چند مزیت روشن از بازاریابی ایمیلی هدف برای رشد کسب‌وکار شما آورده شده‌است :
ارتباط نزدیک : یکی از دلایل عدم موفقیت کسب‌وکار کوچک در کسب نتایج بازاریابی ایمیلی است . پیام‌های آن‌ها به اندازه کافی سفارشی نیستند . زمانی که از بازاریابی ایمیلی هدف برای پخش پیغام‌ها به یک بخش خاص از مخاطبین ایمیل خود استفاده می‌کنید , شما در موقعیت بهتری برای ایجاد محتوای بسیار مرتبط هستید .
بیایید با آن مواجه شویم , مخاطبان شما می‌خواهد محتوای کیفی را ببینند که دانش و کمک مورد نیاز را به آن‌ها می‌دهد . تلاش کمی برای فرستادن پیامی که با مخاطب هدف تان طنین‌انداز شود , شانس سودآوری شما را افزایش خواهد داد . محتوای مرتبط نیز به گیرنده‌های ایمیل شما کمک می‌کند که محتوای شما را به یاد داشته باشند و باعث می‌شود که آن‌ها درباره آن صحبت کنند . در این فرآیند , ایجاد برند شما را واضح‌تر و آسان می‌سازد .

بنابراین آیا با اولین نام و یا تاریخچه خرید خود ، ایمیل تان را ارسال می‌کنید ، و ایمیل‌های مرتبط با آن‌ها را نگه دارید . این به شما این امکان را می‌دهد که به آن‌ها نشان دهید که در لیست ایمیل تان به آن‌ها ارزش می‌گذارید .
۲. پاسخ : اگر گیرنده شما با محتوای شما تعامل نداشته باشد ، چه فایده ارسال پیغام‌های پست الکترونیکی وجود دارد ؟ هدف شما می‌تواند به سادگی ضربه زدن به دکمه پاسخ یا کلیک روی گزینه ” خرید ” یا پر کردن یک فرم تحقیق باشد . مهم نیست چه نوع واکنشی را انتظار دارید . آنچه مهم است این است که گیرنده‌های شما مقدار کافی در ایمیل شما پیدا می‌کنند و با خوشحالی به آن‌ها پاسخ می‌دهند .
شکی نیست که بازاریابی ایمیلی هدف پاسخ واقعی را از لیست شما کسب می‌کند . زمانی که ایمیل‌های شما به شدت به علایق و مشکلات مشتریان ایمیل شما مرتبط هستند ، احتمال بیشتری وجود دارد که با محتوای شما درگیر شوند .
در مطالعه‌ای که توسط MailChimp انجام شد مشخص شد که تبلیغات هدفمند بازاریابی ایمیلی نه تنها نرخ آزاد بالایی را تجربه می‌کنند بلکه یک نرخ کلیک رپ بالاتر نیز وجود دارد. به خاطر داشته باشید، زمانی که تعداد بیشتری از ایمیل‌های شما باز می‌شوند و پیوندها آغاز می‌شوند ، تبدیل به تبدیل‌های بهتری می‌شود .
۳. درآمد Boosts : بازاریابی ایمیلی یکی از موثرترین ابزارها برای افزایش فروش و رسیدن بیشتر به کسب‌وکار شما است . با توجه به اینکه شما به دقت برنامه بازاریابی ایمیلی مورد نظر خود را طراحی کرده‌اید، می‌توانید انتظار داشته باشید که اطلاعات بیشتری از ایمیل تان را به مشتریان تبدیل کنید .
چندین راه برای تولید درآمد بالاتر از تلاش‌های بازاریابی ایمیلی وجود دارد ، مانند هدف قرار دادن یک گروه خاص از مشترکین مطابق با علاقه آن‌ها و ارسال آن‌ها برای معاملات ویژه .
۴. روابط ایجاد می‌کند : وقتی شما یک کمپین بازاریابی ایمیلی مورد نظر را اجرا می‌کنید ، در واقع به طور مستقیم به چشم‌انداز و مشتریان خود ارتباط دارید . با صحبت منظم با لیست ایمیل خود و انتقال ایده‌های ارزشمند ، شما در موقعیت بهتری برای ایجاد و پرورش روابط هستید .
تمرکز شما باید بر روی ارائه ارزش واقعی باشد و به آن‌ها نشان دهید که شما به عنوان یک نشان تجاری آن‌ها را به عنوان بخش مهمی از کسب‌وکار خود نگاه دارید. اجازه دهید آن‌ها بدانند که آن‌ها صرفا ً یک نقطه داده یا تعدادی در این فهرست نیستند . چون بعد از همه اینها ، اینها افرادی هستند که نیازها و خواسته‌های واقعی خود را دارند .
تنها زمانی که اهمیت آینده / مشتریان خود را درک می‌کنید با نهایت احترام با شما رفتار خواهند کرد و بر روی ایجاد روابط قوی کار می‌کنند . انجام این کار همچنین به شما این امکان را می‌دهد که محتوای خود و پیشنهاد تان را براساس آن متناسب کنید . هرچه مشترکین ایمیل تان شما را به عنوان یک نام تجاری قابل احترام ببینند ، رابطه شما با آن‌ها بهتر خواهد بود .

۵. افزایش حفظ و نگهداری : ایجاد یک رابطه قوی با مشتریان و چشم‌انداز آینده تنها یک بخش از معادله است . بخش دیگر این است که اطمینان حاصل کنید که آن‌ها برای مدت طولانی در لیست شما می‌مانند و برای چیزهای دیگر باز می‌گردند .
زمانی که روی حفظ خود تمرکز می‌کنید ، به طور خودکار بر روی استفاده از رابطه ساخته‌شده از پیش ساخته‌شده کار می‌کنید و به طور پیوسته تلاش می‌کنید تا آن را بهبود بخشید. به طور خلاصه ، بازاریابی ایمیلی هدفمند به شما این امکان را می‌دهد که مشترکین ایمیل خود را با کمک به شما در تعامل با لیست ایمیل خود ، حفظ کنید .
چگونه می‌توانید فهرست خود را برای بازاریابی ایمیلی هدفمند تنظیم کنید ؟
بازاریابی ایمیلی یکی از موثرترین راه‌ها برای افزایش رشد کسب‌وکار کوچک شماست . با این حال ، اگر شما کاری که برای ارسال ایمیل‌های شخصی به لیست تان لازم است را انجام ندهید ، درک سود واقعی را دشوار خواهید یافت . بعد از همه اینها ، اگر شما همان ایمیل را به تمام لیست خود ارسال می‌کنید ، بازاریابی ایمیلی چقدر می‌تواند برایتان انجام دهد ؟ همه مشتریان شما مشابه نیستند ، پس چرا همه آن‌ها باید همان ایمیل را دریافت کنند ؟
هر مشترک در فهرست شما با نیازهای مختلف متفاوت است . بنابراین آخرین چیزی که شما می‌خواهید انجام دهید این است که یک سایز متناسب با تمام رویکردها داشته باشید . در مورد آن فکر کنید ، آیا برای فرستادن یک ایمیل تبلیغاتی به افراد ، زمانی که واقعا ً برای زنان جذاب است ، مناسب خواهد بود ؟ البته که نه . هیچ شانسی وجود ندارد که هر مشترک به انواع مختلف محصولاتی که شما می‌فروشید علاقه داشته باشد .
ایده این است که ایمیل‌های شما را تا جایی که ممکن است مرتبط با مشترکین ایمیل خود قرار دهید تا آن‌ها به پیشنهادها شما پاسخ دهند . بدیهی است که سفارشی کردن ایمیل‌های شما برای هر مشترک در فهرست شما غیر ممکن است .
اما آنچه که امکان پذیر است ، تقسیم‌بندی فهرست شما به گروه‌ها براساس داده‌های خاص است . که نه تنها به شما کمک می‌کند با تبلیغات بازاریابی ایمیلی خود تعامل بیشتری داشته باشید، اما همچنین مشتریان بیشتری را به هدایت و فروش تبدیل کنید .

تقسیم‌بندی فهرست پست الکترونیکی چیزی نیست جز روشی برای تقسیم و سازمان‌دهی subscribers در لیست‌های خاص براساس اطلاعاتی که در مورد آن‌ها دارید .
اجازه دهید نگاهی به این بیندازیم که چگونه می‌توانید فهرست خود را به منظور ایجاد یک کمپین بازاریابی ایمیلی هدف قرار دهید .

# ۱ : ایمیل هدف براساس نوع مشتری

درک اینکه مشتریان شما چه کسانی هستند و چه نوع رابطه‌ای با آن‌ها دارید می‌تواند به شما کمک کند پیغام‌های بسیار مورد هدف ارسال کنید . تنها با دانستن اینکه مشتری شما چه مرحله‌ای است ، به شما اجازه می‌دهد تا ایمیل‌هایی را ارسال کنید که خاص و شخصی هستند .
اگر مشتریان خود را براساس اطلاعاتی که در مورد آن‌ها دارید تقسیم‌بندی کنید ، شانس شما برای تکرار افزایش فروش افزایش می‌یابد . اگر شما قبلا ً یک لیست ایمیل از مشتریان دارید پس می‌توانید آن را با توجه به مقوله که هر مشتری در آن قرار می‌گیرد ، تقسیم‌بندی کنید .
مشتریان بالقوه : مشتریان که محصول یا سرویس شما را خریده‌اند ، اما ممکن است در آینده بخرند ، در این دسته قرار بگیرند . اینها prospects هستند که شما می‌توانید محتوای آموزشی را ایمیل کنید که به آن‌ها کمک می‌کند برند ، محصول و یا خدمات شما را بهتر درک کنند. شما حتی می‌توانید آن‌ها را ایمیل کنید که به آن‌ها کمک می‌کند تا جنبه روشن‌تر بازار و یا روند فعلی تان را بهتر ببینند .
مشتریان جدید : مشتریان که محصول یا سرویس شما را برای اولین بار در این رده خریداری کرده‌اند . هدف اصلی شما باید این باشد که مشتریان جدیدی پیدا کنید تا بتوانید مشتریان خود را تکرار کنید . می‌توانید به آن‌ها ایمیل ارسال کنید که بر روی محصولات و یا پیشنهادهای رایگان تان تخفیف ارائه می‌کنند که آن‌ها را به یک قیف بازاریابی جدید اضافه می‌کند . ایده این است که آن‌ها را به برند محصولات خود وفادار نگه دارید .
مشتریان وفادار : مشتریان که محصولات شما را مکررا ً می‌خرند و بازخورد منظمی را در این دسته از شما می‌دهند . مشتریان وفادار شما ارزشمندترین بخش هستند چون آن‌ها به طور منظم در محصولات / خدمات شما سرمایه‌گذاری می‌کنند . آن‌ها نیاز به ایمیل و یا پیشنهاد اجباری ندارند . چیزی که آن‌ها نیاز دارند این است که به آن‌ها پاداش داده شود تا وفادار بمانند . می‌توانید آن‌ها را به آن‌ها ایمیل یا سرویس‌های ویژه بدهید .

مشتریان غیرفعال : مشتریان که در گذشته از شما خریداری‌شده ، اما دیگر خرید نمی‌کنند . این مشتریان راکد به شما نیاز دارند که یک زاویه جدید بگیرید و از طریق ایمیل با آن‌ها تماس بگیرید و از آن‌ها سوالاتی بپرسید و یا آن‌ها را به تبلیغ آنلاین در مورد محصول و یا سرویس خود دعوت کنید . همچنین می‌توانید برای آن‌ها surveys ارسال کنید تا بفهمید چه چیزی آن‌ها را از خرید یک خرید منع می‌کند .
بازاریابی هدفمند ایمیل می‌تواند به شما کمک کند نه تنها مشتریان خود را درک کنید بلکه رابطه خود با آن‌ها را نیز افزایش دهید ، صرف‌نظر از این که چه مرحله‌ای هستند . هدف اصلی شما باید این باشد که به مشتریان خود و چشم اندازه‌ای ایمیل خود که می‌توانند به آن‌ها مربوط باشند ، بدهید . محتوایی که به آن‌ها دلیلی برای ضربه زدن به دکمه خرید می‌دهد .
eBook آزاد : افزایش بازدهی سرمایه از طریق بازاریابی ایمیلی
نشانی پست الکترونیکی خود را وارد کنید

# ۲ : ایمیل هدف براساس علایق

این رایج است که شرکت‌های کوچک که با محصولات متعدد سر و کار دارند را ببینیم ، و برای انواع مختلفی از مردم غذا تهیه کنید . بنابراین ، لیست ایمیل شما براساس علایق حقیقی یک راه عالی برای افزایش پاسخی است که دریافت می‌کنید . حال ، این که شما چطور علایق آن‌ها را درک می‌کنید ، چیزی است که شما را از بقیه جدا می‌کند . معمولا ً، نحوه تعامل مشتریان و مشتریان با برند شما نشان می‌دهد که چه نوع محصول یا سرویسی که ممکن است به آن‌ها علاقه‌مند باشد را نشان می‌دهد .
Segment پس از پیوستن به فهرست شما
بیایید فرض کنیم که شما یک فروشگاه آنلاین دارید که با تی‌شرت سر و کار دارد . در لیست ایمیل تان ، شما ممکن است هم مردان و هم زنان داشته باشید . شما احتمالا ً افرادی دارید که فقط علاقمند به خرید پیراهن چوگان هستند . و دیگری مانند آن ضربه tee را می‌زند. یا آن‌هایی که لباس‌های ساده و دور گردن دارند . اگر هر بار فهرست خود را برای شما ارسال کنید ، آیا فکر می‌کنید واکنش بزرگی دریافت خواهید کرد ؟ نه واقعا ً. از آنجا که به علایق گروهه‌ای خاص مردم غذا نمی‌دهید ، شما فروش زیادی نخواهید داشت .

زمانی که شما لیست ایمیل خود را با توجه قرار می‌دهید ، دیگر کار حدس زدن را انجام نمی‌دهید . شما می‌توانید مطابق با درخواست برای اقدام در ایمیل خود ، مشترکین خود را تقسیم‌بندی کنید . مشترکین Segment که روی این لینک کلیک می‌کنند . اگر مشترک بر روی یک لینک که به یک تی‌شرت متصل است کلیک کنید ، می‌توانید آن‌ها را به عنوان فردی که به آن نوع تی‌شرت علاقمند است ، تقسیم‌بندی کنید . و همانطور که محصولات جدید در این رده قرار می‌گیرند ، می‌توانید آن‌ها را در مورد آن ایمیل کنید .
پیش از پیوستن به فهرست خود
در حالی که بخش زیادی از تقسیم‌بندی الکترونیکی پس از پیوستن کسی به لیست ایمیل شما انجام شده‌است ، زمان‌هایی وجود دارد که شما ممکن است بخواهید قبل از رسیدن به فهرست خود ، مشترکین خود را تقسیم‌بندی کنید . چرا ؟ از آنجا که برخی علایق را تنها می‌توان در مرحله اول سنجید .
برای مثال ، شما یک برنامه بهبود خود را می‌فروشید . و در قسمت جلو شما لیست خود را با استفاده از یک گزارش رایگان و یا eBook برای بهبود خود تهیه می‌کنید .
اکنون ، افراد مختلف می‌خواهند مناطق مختلف زندگی خود را بهبود بخشند . آن‌ها اهداف خاصی دارند که به شرایط خاص خود مرتبط هستند . برای شخصی کردن واقعا ً شخصی برای مشترکین خود ، باید بدانید از کجا می‌آیند ، و چه گروهی در آن قرار می‌گیرند .
بنابراین شما چطور این کار را انجام می‌دهید ؟ بهترین راه برای بهبود نتایج خود و ایجاد مشتریان با کیفیت بالا ، این است که تقسیم‌بندی را روی خود صفحه فرود انجام دهید . این نه تنها به شما کمک می‌کند که مشتریان خود را از قبل تعیین کنید ، بلکه میزان تبدیل ایمیل شما را نیز بهبود می‌بخشد .
بازاریابی ایمیلی مورد نظر
زمانی که کسی از صفحه ورود شما بازدید می‌کند ، باید اطلاعاتی درباره پیشنهادی که برای آن‌ها خاص است به آن‌ها بدهید . بهترین گزینه را براساس ” خود شناسایی ” خود انتخاب کنید . در مثال بالا ، شما می‌توانید یک نقل‌قول سفارشی و سفارشی برای اینکه آیا شما مالک خانه ، مستاجر یا یک سازمان تجاری هستید را انتخاب کنید .
هدف شما همیشه باید جمع‌آوری کیفیت بالا ، رهبری سوپر – هدفمند باشد . به جای سرمایه‌گذاری زمان و پول برای تبلیغ صفحه ورود خود به مخاطب که مربوط نیست ، در جهت دیگر تمرکز کنید .

# ۳ : ایمیل هدف براساس مکان

در حال حاضر باید بدانید که خصوصی‌سازی یک راه عالی برای افزایش میزان ارسال ایمیل تان است . با این حال ، چیزی که در واقع این معامله را تسهیل می‌کند ، شخصی‌سازی زمان واقعی است . چرا ؟ چون با فراتر رفتن از personalizing نام مشتری ، و با استفاده از داده‌های زمان واقعی ، شما به افراد دلیل قوی برای باز کردن ایمیل‌های خود می‌دهید و اقدام می‌کنید .
اگر نگاهی به اطراف خود بیندازید متوجه خواهید شد که بسیاری از شرکت‌ها با تمرکز بر مکان ، بازاریابی ایمیلی خود را هدف قرار می‌دهند . از آنجا که داده‌های جغرافیایی داده‌های زمان واقعی هستند که می‌توانید از آن برای ارسال ایمیل‌های سفارشی استفاده کنید و از ایجاد اشتباه در ارسال اطلاعات نادرست خودداری کنید . به هر حال ، شما نمی‌خواهید یک پیشنهاد خاص کالیفرنیا برای مشتریان نیویورک ارسال کنید .
تنظیم کردن لیست ایمیل تان از طریق مکان هیچ چیز جدیدی نیست . کسب‌وکار همیشه این کار را انجام می‌دهد . اما آنچه که واقعا ً اهمیت دارد این است که این کار را درست انجام دهد .
مادران و فروشگاه‌های بسیاری وجود دارند که یک فروشگاه آنلاین دارند . و مانند هر کسب‌وکار معمولی ، آن‌ها فروش و پیشنهادها ویژه‌ای را از زمان به زمان دارند . بازاریابی هدفمند ایمیل بر پایه مکان می‌تواند به شما کمک کند تا ایمیل‌های تبلیغاتی ارسال کنید تا افراد بیشتری بتوانند از فروشگاه دیدن کنند .
مشترکین بخش
سه مزیت مهم هدف قرار دادن فعالیت بازاریابی ایمیلی شما براساس مکان of این است :
اگر یک فروشگاه آجری و ملات دارید ، می‌توانید ترافیک خود را افزایش دهید .
با مشتریان ارتباط برقرار کنید و روابط قوی‌تر برقرار کنید .
میزان فروش را به همراه ” مقدار سفارش متوسط ” افزایش دهید .
اگر می‌خواهید بیش از حد از کسب‌وکار خود خارج شوید و افراد بیشتری را برای بازدید از فروشگاه فیزیکی خود به دست آورید ، در حالی که افزایش فروش را افزایش می‌دهید ، پس باید بازاریابی ایمیلی مورد نظر را براساس مکان انجام دهید . این یکی از راه‌های مناسب برای رسیدن به مشتریان بیشتر و شاید حتی سریع‌تر است .

# ۴ : ایمیل هدف براساس تعامل

حالا , زمانی که یک لیست ایمیل می‌سازید , فهرستی از مشترکین وجود دارد که یک‌سان نیستند . به همین دلیل است که شما فعالیت‌های مختلفی را از مشترکین مختلف می‌بینید .
برخی از مشترکین شما ممکن است یک طرفدار بزرگ ایمیل شما باشند و هر پیامی را که ارسال می‌کنید باز کنید . در حالیکه دیگران ممکن است بعد از اولین ایمیل خوشایند یک ایمیل باز کنند . آیا می ‌توان ایمیل را براساس این اطلاعات تقسیم‌بندی کرد ? پاسخ مثبت است .
هدف قرار دادن ایمیل براساس تعامل , راه قدرتمندی برای برقراری ارتباط با ایمیل‌های شما است . اگر شما ” با استفاده از یک ابزار بازاریابی ایمیل معروف مانند ایمیل , تماس دائمی و یا عدم تقارن , باید بدانید که این شرکت‌ها ویژگی‌های خاصی برای این منظور ساخته‌اند . شما به راحتی می‌توانید از این ابزارها برای بخش‌بندی لیست ایمیل خود براساس نوع فعالیت مشترک استفاده کنید .
به عنوان مثال , اگر می‌خواهید لیست ایمیل تان تازه و پاسخگو باقی بماند , ممکن است بخواهید یک بخش اختصاصی برای همه افراد راکد یا غیرفعال ایجاد کنید . اینها افرادی هستند که ایمیل خود را در یک چارچوب زمانی مشخص باز نکرده اند .
شما می‌توانید به آن‌ها ایمیل بفرستید تا اشتراک آن‌ها را با شما ارسال کنید . دلیل محکمی برای ماندن ( از جمله یک پیشنهاد مجانی ) به آن‌ها بدهید , اما اگر بخواهند بروند , اجازه دهید با کلیک کردن بر پیوند اشتراک قطع شوند .
با این حال , اگر آن‌ها در یک یا دو هفته اقدامی انجام ندهند , می‌توانید آن‌ها را از لیست ایمیل خود حذف کنید و در مورد آنچه که شما به سرویس ایمیل خود می‌دهید پول پس‌انداز کنید . همچنین به شما کمک می‌کند بازده خود را افزایش دهید .
نتیجه‌گیری
بازاریابی ایمیلی هدف اول ممکن است پیچیده به نظر برسد , که یکی از دلایلی است که چرا تجارت‌های کوچک به آن زحمت نمی‌دهند . با این حال , زمانی که آن را اجرا می‌کنید متوجه خواهید شد که چیزی جز پیچیده نیست . این قطعه گم‌شده معمایی برای کسب و کارهایی است که قادر به کسب نتایج از تلاش‌های بازاریابی ایمیلی خود نیستند . اگر به ارسال یک خبرنامه ماهانه یا ساخت کمپین بازاریابی ایمیلی خود نیاز دارید , با ما تماس بگیرید و یک کمپین برای شما ایجاد می‌کنیم که به شما در رسیدن به اهداف تان کمک می‌کند .
اگر در گذشته دست خود را در بازاریابی ایمیلی هدف قرار داده‌اید اما نتایج قابل‌توجهی مشاهده نشد , بسیار خوب است . نکاتی که در بالا بحث کردیم را به کار ببرید و سعی کنید بفهمید که در کجا اشتباه می‌کنید . و اگر در گذشته هرگز بازاریابی ایمیلی را هدف قرار نداده اید , پس باید آن را انجام دهید .

به یاد داشته باشید ، بیشتر تلاش‌های بازاریابی ایمیلی تان ، نتایجی بهتر از آن خواهید بود . که به طور کلی به معنای بازگشت بزرگ‌تر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار بیشتر در آینده است .