طبق گفته شرکت مایکروسافت , امروزه انسانها فقط چند ثانیه صبر می کنند . این به این معنی است که فرصت جذب مخاطب و درگیر کردن آن ها برای اینکه تا آخر سایت شما را ببینند به سرعت تمام خواهد شد . نوع طراحی وب سایت برای نشان دادن چشمانداز شما به محض ورود کاربر بسیار حیاتی است .
دانشگاه استنفورد همچنین گزارش داده که تقریبا ً نیمی از مصرف کنندگان به عنوان معیارهای برتر در هنگام تصمیمگیری (در مورد اینکه یک شرکت را معتبر میدانند یا نه ) طراحی وب سایت را به عنوان معیارهای برتر انتخاب میکنند . نه تنها ظاهر سایت می تواند خوانندگان را جذب کند , بلکه تاثیر ماندگاری بر شهرت کلی برند شما خواهد داشت .
به طور مشابه , ادوبی دریافت که مردم ترجیح میدهند محتوایی را بخوانند که زیبا به نظر میرسند . حتی با در نظر گرفتن آنچه که محتوا واقعا ً میگوید و ارزشی که ارائه میدهد , مردم ترجیح میدهند محتوایی را بخوانند که به صورت بصری جذاب به نظر میرسند . مردم همچنین اولین تاثیر را در عرض چند میلیثانیه دریافت می کنند . این به این معنی است که محتوای شما باید فورا ً جذاب به نظر برسد .
وب سایت شما نه تنها باید جذاب به نظر برسد ، بلکه باید کاربردی نیز باشد . مشتریان امروزه در یک دنیای آنلاین بسیار سریع زندگی میکنند . با ویژگیهایی چون گوشی های لمسی که به طور فزایندهای رایج میشوند ، مشتریان به وب سایتهایی عادت کردهاند که به سرعت بارگذاری میشوند و اطلاعات آنها را تقریبا ً به طور آنی فراهم میکنند . این به این معنی است که سایت شما نیز باید ” کارساز ” باشد .
طراحی یک سایت ضعیف میتواند به راحتی زمان لود شما را کند، کند. زمان بار کند برای توانایی شما در برقراری ارتباط با کاربران زیانآور است . گروه آبردین دریافت که تنها یک تاخیر ۱ ثانیهای در زمان بار میتواند منجر به کاهش ۷ درصدی تبدیلات مخاطب به فروش شود .
مشتریان چند ثانیه با ارزش برای شما فراهم میکنند . آنها به شما شانس این را میدهند که آنها را متقاعد کنید که وب سایت تان ارزش بررسی دارد . این چیزی است که شما برای به دست آوردن این فرصت به آن نیاز دارید .
طراحی ریسپانسیو : سنگ بنای طراحی وب حرفه ای
چند سال است که بهینهسازی برای تلفن همراه استاندارد مورد انتظار بودهاست . هر سایت باید برای کاربران در دستگاههای تلفن همراه بهینهسازی شدهباشد – که گزارشها SimilarWeb نشان می دهد کاربران موبایلی شامل بیش از نیمی از کل ترافیک سایت شما هستند .
نه تنها شما میخواهید کاربران را در دستگاههای تلفن همراه جذب کنید ، حتی خود گوگل به این شکل نگاه میکند که سایت شما چگونه بر روی دستگاههای تلفن همراه نمایش میدهد . آنها همچنین در حال بحث در مورد یک الگوریتم اول موبایل هستند که کارشناسان SEO بر این باورند که این الگوریتم در سال جاری اجرا خواهد شد .
این الگوریتم ابتدا سایتها را برای ارزش خود برای کاربران تلفن همراه رتبهبندی خواهد کرد، به جای اینکه به سایتهای رتبهبندی براساس سودمندی آنها برای کاربران دسکتاپ تبدیل شود . سایتهایی که برای موبایل آماده نیستند میتوانند به طور بالقوه در رتبهبندیها گنجانده نشوند.
طراحی ریسپانسیو به احتمال زیاد آسانترین و موثرترین وسیله برای حصول اطمینان از این است که سایت شما برای کاربران تلفن همراه آماده شدهاست . طراحی ریسپانسیو به صفحه شما اجازه میدهد تا خود را به طور خودکار با هر صفحه اندازه منطبق کرده و آن را به راحتی برای همه مشتریان قابلاستفاده کند .
اولین نکته برای طراحی وب سایت حرفه ای
استراتژی خود را مشخص کنید و زمانی که مشتریان به سایت شما میرسند باید فورا ً بدانند که چه کار باید بکنند . آنها نباید در مورد هدف یک صفحه خاص شگفتزده شوند .
شما با توجه به دو نکته کلیدی این کار را انجام میدهید :
نکته ۱ . دقت کنید که مشتری دقیقا ً بداند که شما میخواهید آنها چه کاری انجام دهند . اگرچه این ایده میتواند ایده خوبی برای ارائه چندین گزینه به مشتریان باشد ، اما به این امید که حداقل یک انتخاب را انتخاب کنند ، بیش از یک انتخاب واقعا ً تعامل را کاهش میدهد .
مشتریان یک مسیر روشن میخواهند .
قانون hick به ما میگوید که مدتزمان طول میکشد تا کسی تصمیم بگیرد که با تعداد انتخابهایی که دارند ، متناسب است . مشتریان خود را غرق نکنید
نکته ۲ . یک تماس تلفنی را بنویسید که به وضوح به نقاط درد مربوط میشود که شما سعی دارید با آنها صحبت کنید . شما باید درک قوی از مسیر خریدار داشته باشید و دقیقا ً بدانید که مشتریان چه میخواهند هنگامی که به وب سایت شما میرسند .از آنجا که شما میدانید مشتری به چه چیزی نیاز دارد ، پس باید تماس خود را با این نقطه درد هماهنگ کنید . اجازه دهید مردم بدانند که چرا باید آنها را کلیک کرده و یا در غیر این صورت با تماس با شما درگیر شوند .
نمونهای از طراحی وب سایت حرفه ای
Dropbox برای ما یک نمونه عالی از یک وب سایت با یک تماس تلفنی روشن فراهم میکند . زمانی که به وب سایت Dropbox میروید ، خواهید دید که شما انتخابهای مختلفی برای انجام دادن ندارید . چشم شما به سمت فرم ثبتنام کشیده میشود . این فرم از شما تنها برای اطلاعات ضروری سوال میکند و ایجاد حساب آزاد خودتان را آسان میکند .
این اقدام تماس نیز به شدت مرتبط است . اکثر افرادی که به دنبال Dropbox میگردند ، به یادگیری بیشتر در مورد استفاده از یک سیستم مبتنی بر ابر برای ذخیرهسازی اسناد و هماهنگی با دیگران علاقمند خواهند بود .
دومین نکته برای طراحی وب سایت حرفه ای :
انتخاب تصاویر و رنگهای بهینه , تعامل با محتوا را افزایش میدهد . بر طبق گزارشها , پستها با تصاویر زمان غیرقابل باور نکردنی را در تعامل با افراد جذب می کنند تا پست هایی که فقط متن هستند . برای بهبود طراحی وب سایت خود , باید تصاویر را تا حد امکان ترکیب کنید .
هنگام انتخاب تصاویری در نظر داشته باشید باید به حجم سایت و سرعت لود سایت هم توجه داشته باشید . شما نباید تصاویری را انتخاب کنید که بسیار پیچیده یا سنگین باشند , حتی روی موبایل .
تصاویری که انتخاب میکنید نیز باید با محتوای آن مطابقت داشته باشند . باید برای افزایش تعامل و درک مطالب تان انتخاب شود .
باید به دقت انواع تصاویری که انتخاب میکنید را بررسی کنید .
اگر مشتریان مرتبا ً تصاویر شما را در وب سایتهای دیگر ببینند , به شهرت شما آسیب میرسانند . هر تجربه منفی که مشتریان با وب سایتهایی دارند که از تصاویر مشابه سایت شما استفاده کرده میتوانند به طور بالقوه به وب سایت شما منتقل شود.
طبق گزارش ها ۹۰ % از مشتریان معتقدند که هنگام تصمیمگیری خرید , تصاویر با کیفیت بالا بسیار مهم هستند . زمان را صرف کنید و از تصاویر واقعی محصولات , اعضای شرکت , یا حتی مشتریان واقعی استفاده کنید .
همچنین , همانطور که قبلا ً اشاره کردیم , جنبه بصری بخش حیاتی از یک طراحی سایت خوب بوده و در آن طرح رنگ شما قرار دارد . تم رنگ وب سایت شما باید با آرم تجاری شما هماهنگ باشد . و در مورد رنگها , طبق تحقیقات , کاربران بیشتر رنگهای روشن تر را نسبت به رنگهای تیرهتر دوست دارند .
با توجه به اینکه برندهای بیشتری شروع به درک ارزش بالای تصویر موجودی استاندارد کردهاند , ما شروع به دیدن تصاویر با کیفیت بالاتر میکنیم . وب سایت ساعتهای رولکس را در نظر بگیرید . ساعتهای ویژه آنها نماد تجمل و ثروت محسوب میشوند و وب سایت آنها این اهداف را نشان میدهد .
این سایت دارای متن حداقل است , اما به جای آن تحت سلطه عکاسی لوکس خود قرار دارد . تصاویر تاثیر مطلوب را میسازند . این وب سایت مردم را تشویق میکند بر روی تصاویری که به آنها علاقه دارند کلیک کنند و برند هم اکنون تعامل خود را با سایت ایجاد کردهاست .
سومین نکته طراحی وب سایت حرفه ای
همیشه اهمیت ناوبری را به یاد داشته باشید . مشتریان باید به راحتی قادر به حرکت در اطراف سایت شما باشند و هر چیزی که نیاز دارند را پیدا کنند . این پیمایش بر سایت شما در چندین سطح تاثیر میگذارد .
گوگل ، spiders که برای ” خواندن ” وب سایت شما میفرستد ، ناوبری شما را در نظر میگیرد . یک راهنمای گیجکننده میتواند علیه شما حساب شود . این میتواند باعث شود که گوگل به درستی ارزش و عمق سایت شما را درک نکند . همچنین ممکن است در هنگام شاخص گذاری وب سایت شما صفحات را از دست بدهد .
ناوبری همچنین بر تجربه کاربر تاثیر میگذارد . اگر مشتریان نمیتوانند به راحتی در اطراف سایت شما حرکت کنند ، به طور کلی تنها به جای تلاش برای یافتن چیزی که به دنبال آن هستند ، بر روی آنها کلیک میکنند . با بیش از یک میلیارد وب سایت در حال حاضر آنلاین ، مشتریان میدانند که میتوانند سایت دیگری پیدا کنند که به نیازهای آنها پاسخ دهد .
شما از لینکهای داخلی برای نشان دادن گوگل و کاربران خود در مورد چگونگی ارتباط محتوای موجود در سایت استفاده خواهید کرد .
سپس میتوانید این سلسلهمراتب را در منوهای سایت وارد کنید . منوهای شما باید به طور واضح دستههای محتوا را به کاربران توضیح دهند . شما همچنین باید یک نقشه سایت داشته باشید که میتوانید در گوگل آپلود کنید تا به موتور جستجو برای درک بهتر ساختار سایت کمک کنید .
به یاد داشته باشید هر گونه کلیدهای ناوبری یا منوها باید برای استفاده در صفحات لمسی آسان باشد . دکمهها را بیش از حد به هم نزدیک نکنید و یا آنها را کوچک بگیرید تا انتخاب آن ها سخت نباشد .
چهارمین نکته طراحی وب سایت :
استفاده از فضای سفید به معنای فضای خالی نیست . وب سایت شما باید برای داشتن یک جریان خاص طراحی شود . شما میخواهید که چشم بیننده خود را به یک جهت خاص هدایت کنید تا به آنها کمک کنید اطلاعاتی را که میبینند هضم کنند . اگر فضای سفید کافی در محل خود نداشته باشید ، صفحه شما به سرعت شلوغ خواهد شد .
صفحات حاوی مطالب بسیار زیاد نیز تمایل دارند که خیلی شلوغ به نظر برسند . آنها زیبا و جذاب به نظر نمیرسند . همچنین میتواند برای کاربرانی که نمیدانند در صفحه چه کاری میخواهند انجام دهند یا جایی که میخواهید آنها بروند گیجکننده باشد .
از فضای سفید استفاده کنید تا محتویات آن به راحتی درک شود . محتوای خود را بهگونهای سازماندهی کنید که همه چیز در صفحه مستقیما ً به هدف آن صفحه خاص مرتبط باشد . هر چیزی که لازم نباشد باید حذف یا به صفحه دیگری منتقل شود که در آن منطقیتر است .
یک راه عالی برای دیدن چیزی که مردم در سایت شما پیدا میکنند استفاده از یک نقشه گرمایی است . این به شما این امکان را میدهد که بدانید افراد در کجا به صفحه شما نگاه میکنند و چیزی هایی هست که با آن درگیر نمیشوند . شما میتوانید از این اطلاعات استفاده کنید تا ببینید آیا کدامیک از بخشهای مهم سایت شما نادیده گرفته میشوند و چگونه چیدمان شما ، کاربران را تحتتاثیر قرار میدهد . اطلاعاتی که شما جمعآوری میکنید میتواند به شما در بهینهسازی بیشتر طراحی تان کمک کند .
پنجمین نکته طراحی وب سایت حرفه ای :
جستجو برای هر گونه خطا در اجرای یک سایت منظم باید بخش مهمی از طراحی وب باشد . به عنوان بخشی از این حسابرسی سایت ، شما میخواهید به دنبال هر گونه خطا در سایت خود بگردید . این ممکن است شامل پیوند ” ۴۰۴ ” باشد .
این خطاها میتوانند به سرعت اتفاق بیفتند . اگر شما محتوای خاصی را در سایت خود جابه جا کنید و به درستی در یک مسیر قرار دهید ، آنگاه میتوانید یک صفحه خطا برای هر مشتری که سعی دارد به صفحه قبلی برسد ، داشته باشید .
دو نوع تغییر جهت ، ۳۰۱ و ۳۰۲ وجود دارد . یک گرایش ۳۰۱ به این معنی است که یک صفحه برای همیشه به یک مکان جدید منتقل شدهاست . یک مسیر ۳۰۲ به این معنی است که این حرکت موقتی بودهاست .
اگر میخواهید قبل از اینکه اجازه دهید ترافیک دوباره به آنها مراجعه کند ، میتوانید از یک ۳۰۲ استفاده کنید . سعی کنید یک صفحه از سایت خود را حذف نکنید تا در تجربه مشتری اختلال ایجاد نکنید .
شما هم چنین باید به دنبال هر گونه لینک شکسته داخلی در سایت خود بگردید . مشخص کنید که لینکهای داخلی شما به صفحات مناسب روی سایت شما میروند . به طور ایدهآل ، شما باید هر گونه ارتباطی که منجر به صفحات بیرونی میشود را بررسی کنید و اگر آن صفحات دیگر فعال نیستند آنها را حذف کنید .
پیوندهای شکسته و صفحات اشتباه ، تجربه کاربر را مختل میکنند . به یاد داشته باشید که امروزه برندها نمیتوانند رقابت شدید را نادیده بگیرند . وب سایتها باید برای ارائه اطلاعات مفید به مشتریان زمانی که آن را میخواهند آماده باشند .
سایتهایی که کدهای خطا و پیوندهای ضعیف دارند به راحتی کاربران را ناامید میکنند. آنها به شهرت برند آسیب میزنند و ممکن است حتی شروع به از دست دادن اعتماد کنند . حفظ یک سایت و اداره حرفهای آن نیاز به توجه به این جزئیات دارد ، شما میتوانید یک تیم طراحی سایت را استخدام کنید تا مطمئن شوید که تعمیر و نگهداری به طور منظم برای شما انجام میشود .
ششمین نکته طراحی سایت خوب :
مشتریان میخواهند بدانند که میتوانند به شما و محصولات و خدماتی که ارائه میدهید اعتماد کنند . از وب سایت خود به عنوان یک فرصت برای پرورش این اعتماد استفاده کنید .با اعتماد اجتماعی شروع کنید . طبق اظهارات نیلسن ، توصیههای کلامی ، قویترین اشکال تبلیغاتی را ارایه میدهند . مشتریان به احتمال زیاد به آنچه از مشتریان قبلی خود میشنوند ، اعتماد میکنند تا اینکه به احتمال زیاد به مطالبی که شما خودتان منتشر میکنید ، باور داشته باشند .
برای ایجاد اعتماد اجتماعی به وب سایت خود ، تجربیات مشتری واقعی را در سایت داشته باشید . با اجازه آنها ، تصاویر مشتریان و نظراتشان را نشان دهید . به دنبال فرصتهایی برای ترکیب تجربیات مثبت مشتری بگردید . اگر شما یک صفحه وب سایتهای ارتباط جمعی محبوب داشته باشید ، میتوانید از دکمههای اشتراک گذاری اجتماعی که میگویند چند نفر از دنبال کنندگان شما دارند ، استفاده کنید .
اگر شما جوایز یا رتبههای بالا را از طریق مکانهای امن و امنیتی داشته باشید، به مشتریان اطلاع دهید . این به خصوص اگر میخواهید مشتری از طریق سایت شما خرید کند بسیار مهم است . بگذارید مردم بدانند که برند شما به خوبی دیده شدهاست و یا دیگران به طور عمومی از شما حمایت کردهاند .
moz یک کار عالی با این فاکتور طراحی سایت انجام میدهد . آنها تعداد مشتریانی را که به آنها اعتماد میکنند ، اندازه جامعه شان ، و حتی اطلاعات کمی در مورد مقدار داده که پردازش میکنند ، لیست میکنند .آنها خودشان را سنگ بنای بازار نشان میدهند . آنها این کار را برای مشتریان آسان میکنند تا آنها را به عنوان رهبر ببینند و با آنها کار کنند .
طراحی یک وب سایت میتواند یک چالش باشد . شما میخواهید مطمئن شوید که استفاده از این سایت برای افرادی که آن را پیدا کردن آسان است . سایت شما باید به طور واضح ارزش پیشنهادی شما را به مخاطب نمایش دهد . پیروی از این نکات برای طراحی وب سایت حرفه ای ، شما را در مسیر درست به سمت ایجاد یک سایت هدایت خواهد کرد که به خوبی رتبهبندی شود و به مشتریان تان خدمت کند . با ما تماس بگیرید تا نشان دهیم که چگونه میتوانیم به شما کمک کنیم این عوامل طراحی وب سایت حرفه ای را در صفحه کسبوکار خود اجرا کنید .
09152454612 – سایت ساز آرت دیزاین