اگر شما صاحب یک کسب و کار در فضای مجازی هستید ، ناگزیرید برای بقای کسب و کار خود دست به اقداماتی بزنید تا منجر به افزایش فروش شما شود . همانطور که یک کسب و کار در فضای محیطی نیاز به یکسری فعالیت ها دارد تا بتواند در بازار رقابتی سهمی از بازار را از آن خود کند در فضای مجازی نیز ما نیازمند راهکار هایی هستیم تا بتوانیم فروش خود را بیشتر کنیم .

برای شروع کار ابتدا دستی به سر و گوش محتوی سایت ، فروشگاه ، پیج تلگرام ، صفحه اینستا و … بکشید  ، ابتدا باید محتوی هدفمند تولید کنید . از تبلیغ بیش از حد محصول و یا خدمات خود بپرهیزید . بیشتر خود را به جای مصرف کننده قرار دهید و از دغدغه های مصرف کنند کالا و خدمات بگویید و اینکه شما چه راهکاری برای رفع آن ها دارید .

حالا نوبت به تبلیغات فرا رسیده ، خوشبختانه تبلیغات در فضای مجازی صرفا مساوی با پول نیست . از هر ابزاری در فضای مجازی برای معرفی و کسب درآمد استفاده کنید . شما می توانید بنر تبلیغاتی مناسبی را تهیه کرده متن مناسب و لینک سایت و صفحه مجازی خود را در آن جای دهید و در گروه های و صفحات مجازی اقدام به انتشار ، نظر دادن و اشتراک گذاشتن آن کنید . همیشه برای شروع هر کاری از دوستان و آشنایان خود بهره ببرید . از آنها بخواهید که در انتشار و به اشتراک گذاری محتوی به شما کمک کنند .

مثلا اگر شما فقط عضو ۳ گروه ۱۰۰۰ نفری تلگرام باشید می توانید تبلیغات خود را از یک جامعه ۳۰۰۰ نفری به صورت رایگان شروع کنید .

اگر هم می خواهید سریع تر نتیجه بگیرید سراغ تبلیغات پولی بروید ، از کانال های پر بازدید تلگرام و صفحات اینستاگرام قافل نشید با مدیران این مجموعه ها ارتباط بگیرید و سعی کنید در قرار دادن تبلیغ خود در این صفحات تخفیف بگیرید ، هوشمندانه تبلیغ کنید و در هر مجموعه ای تبلیغ ندید . بیشتر مخاطبین این مجموعه ها را رصد کنید و ببیند چه افرادی مناسب تبلیغ شما هستند .

اگر صاحب سایت هستید که دست شما باز تر خواهد بود ، علاوه بر سایت های پر بازدید ، اپلیکیشن ها ، تبلیغات گوگل و یا حتی تبلیغات محیطی نیز به کمک شما خواهد آمد . توجه داشته باشید که از تمام ابزارهای تبلیغاتی استفاده کنید و پس از یک بازه کوتاه مدت اقدام به رصد تبلیغات خود کنید و نتیجه تبلیغات خود را مکتوب کنید . تا بتوانید در یک بازه زمانی بهترین ابزارهای تبلیغاتی برای کسب و کار خود را شناسایی کنید . اگر شما به صورت صحیح اقدام به تبلیغات کنید ایمان داشته باشید که پول تبلیغات با سود خوب به شما بر خواهد گشت .

حتما بخشی از هزینه تبلیغات را برای برندسازی و بخشی را برای فروش اختصاص دهید . تفاوت این دو را در مقالات بعدی بیان خواهم کرد 🙂

همیشه از مشتریان خود نظر سنجی کنید که شما را چگونه پیدا کرده اند ، برای مشتریان وفادار خود برنامه داشته باشید و سعی کنید آن ها را تشویق به معرفی کسب و کار شما به اطرافیان خود کنید . همیشه ترقیب کردن یک مشتری قدیمی به خرید بعدی به مراتب راهتر از یک مشتری جدید است . البته اگر در ارائه خدمات منصفانه عمل کرده باشید .

اخلاق در کسب و کار مجازی به مراتب تاثیر بیشتری در فروش در کسب و کارهای محیطی دارد ، اگر شما اخلاق حرفه ای در کسب و کار خود داشته باشید مشتریان شما در نقش یک بازاریاب حرفه ای عمل می کنند . چون یک بازاریاب برای فروش بیشتر و دستمزد فعالیت می کند اما مشتریان شما در نقش یک مشاوره وارد می شوند هرگز ناامید نشوید و دائم برای کسب و کار مجازی خود زمان بگذارید ، از خرج کردن ایده و استعداد خود نیز قافل نشوید و هیچ وقت خود را دست کم نگیرید . گاهی اوقات مطرح کردن یک موضوع قدیمی با روشی جدید می تواند تاثیر به مراتب بالاتر داشته باشد ، در بیان تبلیغات خود از طنز قافل نشوید ، چون عامل طنز می تواند خود محرک خوبی برای دست به دست شدن تبلیغات شما باشد .  من ایمان دارم که از شما بهتر و حرفه ای تر وجود نخواهد داشت .

دانیال جوارشکیان 

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>