۸ راهنمایی برای انتخاب عکس‌های مناسب در طراحی وبسایت شما

danifakhr

وقتی احساسات در طراحی نقش داشته باشند نتیجه خوبی به دست خواهد آمد. عکاسی ابزاری قدرتمند برای فرا خواندن احساسات ماست. عکسی که انتخاب می‌کنید، نقش بزرگی در ادراک مخاطبان از طراحی شما دارد و در نهایت واکنش آنها با توجه به این موضوع شکل خواهد گرفت.

به همین دلیل در ادامه نکاتی را با شما به اشتراک می‌گذاریم که لازم است هنگام انتخاب عکس مناسب برای یک پروژه، به آنها توجه کنید.

۱- به دنبال کیفیت بالا باشید.

جای تعجب ندارد که بینندگان، کیفیت عکس‌های شما را با کیفیت محصولتان مرتبط بدانند. گاهی یک عکس فوق‌العاده، می‌تواند ایده‌ای را که صرفاً مناسب است به ایده‌ای واقعاً خاص تبدیل کند. بنابراین عکاسی را بخش قابل‌توجهی از کارتان بدانید، زیرا از این طریق می‌توانید به سرعت اعتماد مخاطبان را جلب کنید.

۲- تصویری به یاد ماندنی بسازید.

انتخاب یک تصویر به یاد ماندنی باعث می‌شود که طراحی شما در ناخودآگاه بینندگانتان باقی بماند. اثرات جالب رنگ آمیزی‌ها، برش قسمتی تاثیرگذار از تصویر و استفاده از عناصر غیر‌منتظره، می‌تواند تصویر شما را به تصویری به یاد ماندنی تبدیل کند.

البته لازم نیست که برای به یاد ماندنی ساختن یک عکس، حتماً در آن تغییری ایجاد کنید. هر تصویری که مرتبط با موضوع و بازگوکننده‌ی داستان شما باشد، نقش خود را به خوبی ایفا خواهد کرد.

۳- هدف را بشناسید.

پیش از آن که تصویری انتخاب کنید، باید بدانید که اهداف پروژه‌تان چیست و تصاویر چگونه می‌توانند در دستیابی به این اهداف به شما کمک کنند.

این که عکسی صرفاً زیباست، دلیل خوبی برای انتخاب آن نیست.

۴- از عکس‌های تصنعی استفاده نکنید.

حتماً تا به حال با عکس‌های تکراری و تصنعی که در سرتاسر وب یافت می‌شوند، برخورد کرده‌اید. اگرچه استفاده از این تصاویر ممکن است راه‌حلی ساده و ارزان به‌نظر برسد، اما در عین حال کالای شما را نیز کالایی ارزان، غیرخلاقانه و کلیشه‌ای جلوه خواهد داد؛ و این موضوع درنهایت هزینه‌ی زیادی برایتان دربر خواهد داشت.

اگر مجبورید از چنین تصاویری استفاده کنید، با اندکی تغییر و اصلاح می‌توانید آن را به عکسی منحصر‌به فرد و متناسب با هدف خود تبدیل کنید.

۵- تصویری انتخاب کنید که تداعی‌گر برندتان باشد.

باید اطمینان حاصل کنید که عکس‌هایی که انتخاب می کنید تداعی‌گر برندتان و منطبق با ویژگی‌های آن باشد. اگر ناچار هستید از عکس‌هایی استفاده کنید که تکراری و نامناسب هستند با استفاده از فوتوشاپ تغییراتی در آنها ایجاد کنید تا تطابق بیشتری با برندتان پیدا کنند.

علاوه بر رنگ و حالت عکس، به احساسی کلی که عکس مورد نظر در شما پدید می‌آورد دقت کنید؛ زیرا تصاویر باید نماینده‌ای مناسب برای برند شما باشند.

۶- مخاطبان را درگیر کنید.

طرح‌ها زمانی به یاد ماندنی خواهند بود که شما را درگیر کنند و لحظات، افکار، و احساساتی را که تجربه کرده‌اید به مخاطب منتقل کنند.
عکس هایی که انتخاب می‌کنید باید مخاطبان را جذب طراحی شما کنند. اگر مخاطبان خود و نیز برندتان را به خوبی می‌شناسید، باید این مهارت را داشته باشید که به راحتی عکس‌هایی تاثیرگذار انتخاب کنید.

اگر آشنایی کافی با کار ندارید، سعی کنید در مورد مخاطبان خود اطلاعات بیشتری کسب کنید و در عین حال درباره‌ی دیدگاهی که آنها نسبت به محصول و یا خدمات شما دارند فکر کنید.

۷- وقت کافی به انتخاب عکس اختصاص بدهید.

برای بسیاری از طراحان، انتخاب عکس بخشی از کار است که در دقایق پایانی به آن پرداخته می‌شود. در زمینه‌ی انتخاب عکس با جدیت عمل کنید و وقت کافی به جستجوی آن اختصاص بدهید. به احتمال زیاد عکسی که باعث ارتقا سطح کارتان بشود را پیدا خواهید کرد.

۸- ارزش قائل شوید.

گرچه واضح به نظر می‌رسد، اما خوب است اشاره کنیم که عکاسان سخت کار می‌کنند و استحقاق این را دارند که دیگران برای کارشان ارزش قائل شوند. بنابراین فراموش نکنید که مسائل حقوقی مربوط به استفاده از عکس‌ها را رعایت کنید و به نام صاحب اثر اشاره کنید.

برگرفته از: blog.invisionapp.com

منبع انتشار : وب سایت پونیشا

No comments

You must be logged in to post a comment.

به آرت دیزاین خوش آمدید ، دوست من سایت من -09152454612 ( تماس و تلگرام )